Beantwoord

Oude routers gezocht voor een kunstproject

  • 24 May 2023
  • 20 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Voor een kunstproject ben ik op zoek naar gebruikte routers die het nog wel doen. Mooie oude modellen zijn zolang ik de netwerk naam maar kan aanpassen. 
 

ik zoek er nog 100 en dacht wellicht kan KPN mij helpen. 
 

groet en bedankt

Pieter

icon

Beste antwoord door Pieter van Dijk 28 September 2023, 17:02

Bekijk origineel

20 reacties

Hoi @Pieter van Dijk ,

KPN hergebruikt oude modems of recycled ze.

Op marktplaats kan je wel voor weinig oude modems vinden.Misschien is dat een idee?

Reputatie 7
Badge +12

Mogelijk zou je, indien het kunstproject ook daadwerkelijk ergens tentoon wordt gesteld ze in bruikleen kunnen krijgen of iets dergelijks. Ik zou alleen niet 123 weten wie binnen kpn je daarvoor zou moeten benaderen. Misschien ons mediarelatie team. Mogelijk kan een moderator je naar de juiste afdeling verwijzen. 

Reputatie 2
Badge

@martijn197108 ja heb marktplaats al gedaan maar wordt al gauw een duur geintje als je er meer dan 100 nodig hebt. 
 

@Ik_Combineer ja ik weet dus ook niet goed wie te bereiken bij KPN vandaar de post hier. Misschien is bruikleen idd een optie! Of het tentoongesteld gaat worden (zeker het doel natuurlijk) weet ik natuurlijk pas als ie af is en gelukt. 
 

hoop dat iemand hier kan helpen of mij naar een juiste persoon kan doorverwijzen. 

Misschien dat Ziggo je ook nog kan helpen @Pieter van Dijk .

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat je er precies mee wilt doen🙂

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Pieter van Dijk en welkom op het forum! 

Ooooh wat een leuke vraag dit. 😄 Ik ben ook erg benieuwd wat je ermee wilt maken. 

Ik ga rondvragen. Ik weet dat we de oude modems recyclen, dus meestal zijn ze vrij snel uit onze handen, maar wie weet ligt er ergens nog wel een voorraadje. 

Ik houd je op de hoogte zodra ik meer weet! 

Reputatie 2
Badge

Het eindresultaat staat op dit moment nog niet  helemaal vast, maar het wordt een installatie die gaat over de oneindigheid van het internet… als ik alle routers eenmaal heb (nog ± 100 nodig) ga ik met de inhoud meer aan de slag!

@Sanne_M super!!

@Pieter van Dijk , Als het lukt, zou je dan t.z.t. een foto willen delen?🙂

 

Reputatie 2
Badge

@martijn197108 zeker!! Vrees dat dit nog wel even duurt…

Reputatie 7
Badge +17

@Pieter van Dijk Kleine update: Ik heb nog niks concreets, maar om je te laten weten dat ik je niet vergeten ben. 😄

Ik heb nog geen reactie gehad, dus ben bij wat andere collega's aan het navragen of we wat modems voor je hebben. Dus: 

Ik houd je op de hoogte zodra ik meer weet! 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Pieter van Dijk Ik heb reactie! Een collega die werkt met het hergebruiken en recyclen van apparatuur gaat hier achteraan en hoopt maandag of dinsdag terugkoppeling te hebben. 

Hopelijk dan dus meer nieuws! 🤞

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M heel fijn!! Bedankt voor het navragen! Ik wacht in spanning af :)

Reputatie 7
Badge +17

@Pieter van Dijk Iets later dan gepland, maar ik heb nieuws! 🎉 We hebben oude V8 en V9 modems die hiervoor gebruikt kunnen worden. 

Je moet ze wel zelf ophalen, maar de fijne details e.d. worden nog uitgezocht. Zodra ik daar meer over weet laat ik het je weten. 🙂 In elk geval hebben we dus modems beschikbaar voor je. 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M heel fijn! Super :) ik hoor het wel. 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M al een update? 😃 ben erg benieuwd!

Reputatie 7
Badge +17

Yes toevallig wel @Pieter van Dijk! Ze worden toch naar je opgestuurd, dus dat scheelt jou weer reizen. 😁 Zou je je forumprofiel aan willen vullen met het adres waar de modems naartoe moeten en ook je contactgegevens? E-mail adres en 06-nummer bijvoorbeeld (die kunnen onder persoonlijke opmerkingen). 

Dan kan ik die, met jouw goedkeuring, doorgeven aan mijn collega. Handig voor als er toch nog wat besproken of geregeld moet worden. 🙂

Ze vroeg ook of je al weet waar het tentoongesteld wordt, is dat al bekend? 

Reputatie 2
Badge

@Sanne_M super!! Heb de gegevens toegevoegd. Het werkt hang af van hoeveel routers ik heb en heeft daarom nog aardig wat voeten in de aarde. Heb nog geen expositie ruimte regelen daarom prioriteit gegeven. Dat zal ik tot natuurlijk zeker hier aangeven! Ik hoop dit jaar!

 

weet je toevallig ook om hoeveel routers het gaat? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

Top! Ik heb het doorgegeven en gevraagd om hoeveel routers het ongeveer gaat. 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat het flink wat voeten in de aarde heeft. Klinkt als een hoop werk, maar erg interessant en ik ben heel benieuwd wat je ermee gaat doen! 

Zoals gebruikelijk, zodra ik meer info heb laat ik het je weten! 

Reputatie 7
Badge +17

Zo @Pieter van Dijk gezien het antwoord op je initiële vraag er al is heb ik een antwoord gemarkeerd, maar mocht je nog vragen hebben dan kun je hier altijd reageren of per mail! 🙂

Reputatie 2
Badge

Hoi allemaal!

Ik heb het kunstwerk (versie 1, heb al wat goede feedback opgehaald om een verbeterde versie 2 te hebben) afgemaakt. De installatie heet Permaconnected en gaat er over dat we tegenwoordig continu verbonden zijn via het internet en daardoor een enorme informatiestroom onze kant op zien komen.


100 (KPN) routers vormen samen een tunnel en vertellen daarnaast via de naam van hun 100 netwerken over het altijd verbonden zijn.  
zie hier een foto en wat meer info op mijn (nieuwe) instagram pagina. Ik heb het 1 dag kunnen laten zien op een lokale culturele broedplaats in Bilthoven en ben nu op zoek naar verdere expositiemogelijkheden. As jullie dus iets weten, let me know :)

 

 

Hoi @Pieter van Dijk ,

Ziet er goed uit!

Misschien wat ver, maar in Arnhem is een kunstmuseum. Je zou daar kunnen informeren. 

Reageer