Pesten

  • 11 augustus 2013
  • 4 reacties
  • 5597 keer bekeken

Daar staan we dan met alle pogingen om pesten onder kinderen het hoofd te bieden: pestprotocollen op school, ouderavonden, praatgroepen. En dan komt KPN met een van de stomste reclames die ik in de afgelopen jaren heb gezien. Tenenkrommend. Een reclame die niet alleen laat zien hoe het gebruik van sociale media ontaardt, maar ook hoe kinderen van hun ouders les krijgen in pesten.
Vaderlief gaat met puberzoon skydiven. In plaats van zelf van de ervaring te genieten, filmt hij de angst van zijn zoon. Beneden aangekomen slaat vaderlief niet zijn arm om zijn schouder, maar plaatst het filmpje meteen op het internet. Leuk hoor, kan iedereen zijn zoon uitlachen. Ingezonden brief in de Volkskrant door B. Meijlink.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Als remedie op pesten pist U liters azijn uit ofniet?

Het is wellicht wat onhandig gekozen, maar als men het in de normale context bekijkt is er weinig mis mee lijkt mij....

Reputatie 7
Badge +12
Wat een negatieve brief is dat dan toch. Een vader die een unieke en spannende ervaring van zijn zoon deelt met de wereld.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Konijn123,

KPN heeft absoluut niet de intentie om maatschappelijk onverantwoorde of kwetsende reclame te maken. KPN heeft de uiting vooraf bij een testpanel van verschillende personen laten beoordelen. In de test is de commercial door de respondenten niet ervaren als kwetsend. KPN gaat er daarom vanuit dat de gemiddelde consument begrijpt dat deze reclame sterk overdreven is om de boodschap: 4G is supersnel duidelijk te maken. Deze TV commercial is eergisteren voor het laatst uitgezonden, aangezien de campagneperiode ten einde liep.

KPN vindt het erg vervelend dat deze commercial door u als kwetsend wordt ervaren, maar meent niet dat de uiting de grens van het toelaatbare overschrijdt. 

Met vriendelijke groet,

Cornelis

De tv commercial met die 2 kids, dat is een toppertje. Spontaan, erg leuk en dan die wigwam er in met die schaduw van een lief hondje. Goed bedacht.

Reageer