Poll: Doneer jij MB's?

  • 13 April 2023
  • 20 reacties
  • 698 keer bekeken
Poll: Doneer jij MB's?
Reputatie 7
Badge +16

Je kunt jouw MB's doneren aan één van onze partners. Wij zetten elke donatie om in een financiële bijdrage. Met jouw donatie ondersteun je mooie initiatieven, maak je kans op mooie prijzen en krijg je altijd korting bij één van onze partners. 

Welke mooie initiatieven ondersteun je met het doneren van MB's?


Het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum en KPN werken samen om kunst dichterbij het publiek te brengen. De opbrengst van MB's doneren wordt gebruikt voor het verder digitaliseren van de collectie en het online toegankelijk maken van het historische Nederlandse erfgoed.

Als donateur van MB's:

  • Krijg je 20% korting in de winkel van het Rijksmuseum (niet de webwinkel) De korting geldt niet voor boeken of afgeprijsde artikelen.
  • Maak je kans op 2 gratis kaartjes voor het Rijksmuseum


KNVB

De KNVB en KPN willen zoveel mogelijk jongens en meisjes laten trainen als Oranje. De opbrengst van MB's doneren wordt onder andere gebruikt om voetbalkampen te organiseren op de KNVB Campus in Zeist en op die manier meer kinderen enthousiast te houden voor de sport.
Als donateur van MB's:

  • Maak je kans op 2 tickets voor een thuiswedstrijd van het Nederlands Elftal of de Oranje Leeuwinnen

 

Het Concertgebouw 

Het Concertgebouw en KPN maken de concertprogrammering voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk. Met de opbrengst van MB's doneren kunnen ouderen en andere kwetsbare groepen samen genieten van onvergetelijke concerten in Het Concertgebouw.

Als donateur van MB's:

  • Krijg je 20% korting in de winkel van Het Concertgebouw (niet de webwinkel)
  • Ding je mee naar twee tickets voor een concert

 

KPN Mooiste Contact Fonds

Met het fonds 'KlasseContact' brengen we chronisch en langdurig zieke kinderen terug in de klas. Via de 'Klasgenoot' (ICT set met beeldscherm en camera) blijven kids in contact met hun klasgenootjes. Jouw gedoneerde MB's helpen mee om alle langdurig zieke kinderen te verbinden met hun klas.

Als donateur van MB's:

  • Ding je mee naar een maatje knuffel van het Mooiste Contact Fonds

 

Team KPN Sportfonds

Ieder jaar zijn er weer opvallende prestaties van sportteams die eigenlijk niet voor mogelijk werden gehouden. Juist voor dit soort prestaties heeft KPN het TEAMKPN Sportfonds opgericht. Met dit fonds kan KPN Nederlandse sportteams tijdelijk financieel ondersteunen.

Als donateur van MB's:

  • Ding je mee naar een maatje knuffel van het Mooiste Contact Fonds

 

MB’s doneren kan via de MijnKPN app. 
Op onze website staat alle informatie over het doneren van MB's
 

Poll

Doneer jij MB's?


20 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Eigenlijk nooit over nagedacht om te doneren maar voor de kans op een Maatje gelijk gedaan! 

 

Ben stiekem wel benieuwd naar hoe dat omzetten naar een financiële bijdrage gaat. Als in: hoe veel MB staat gelijk aan een donatie van welk bedrag.

Reputatie 7
Badge +20

Hier nog vaak aardig wat Mb's over aan het eind van de maand dus ik doneer er flink op los altijd 😃 Op die manier worden mijn Mb's niet ‘verspild’ en hebben anderen er ook nog wat aan 😊

Reputatie 7
Badge +17

In het verleden veel gedoneerd. Ik moet zeggen dat ik dit initiatief het laatste jaar eigenlijk een beetje uit het oog ben verloren. 

Ik heb zelfs in de eerste paar maanden kaartjes gewonnen voor het Rijksmuseum. Die ik toen heb moeten weigeren omdat ik medewerker ben. 😅 

Reputatie 7
Badge +16

Soms doe ik het maar eerlijk gezegd snap ik het “nut” niet, wat is ongeveer de conversieratio van de gedoneerde MB’s naar de daadwerkelijke fiscale bijdrage die er plaats vindt? In het vorige topic had ik dit ik keer gevraagd maar nog nooit echt antwoord mogen ontvangen ;) 

En nog mooier om te weten, hoeveel is er in totaal aan MB’s gedoneerd en welk bedrag hangt er achter? :-) 

Doneren klinkt natuurlijk hartstikke mooi maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de impact die het maakt. 

Reputatie 7
Badge +12

Goede reminder @Shyrin_ !

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb maar 2GB dus ik heb niet zo veel om weg te geven 😁

Ik heb toch eens gekeken in de MijnKPN app en zie dat je al kunt doneren vanaf 50MB. Wat info over de waarde van de donatie zou ik ook wel fIjn vinden. Op het einde van de maand is er mogelijk wat over en zal eens kijken of ik wat kan doneren de komende tijd. Het mooiste contacten fonds is een sympathiek doel zonder de andere doelen te kort te doen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik mis nog een mogelijke antwoord: 'Nog niet, maar vanaf nu wel.' 😎

Reputatie 7
Badge +9

Ik doet het al heel lang geef ze aan mijn vrouw maar wist het niet dat je aan meerdere kon geven.ik zelf heeft wel maandelijks over.

Reputatie 7
Badge +7

Ik doet het al heel lang geef ze aan mijn vrouw maar wist het niet dat je aan meerdere kon geven.ik zelf heeft wel maandelijks over.

Je vrouw is dan ook een heel erg goed doel hè 😁

Ik vind het een goed initiatief!

Mooi  zou zijn dat je een alert of reminder kan instellen over het doneren van de overgebleven MB’s

Nog mooier dat je elke maand kan aangeven dat je je overgebleven wil doneren en aan welk doel.

Zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn met zo’n aan/uit schuifje lijkt mij. 

Reputatie 7
Badge +16

Soms doe ik het maar eerlijk gezegd snap ik het “nut” niet, wat is ongeveer de conversieratio van de gedoneerde MB’s naar de daadwerkelijke fiscale bijdrage die er plaats vindt? In het vorige topic had ik dit ik keer gevraagd maar nog nooit echt antwoord mogen ontvangen ;) 

En nog mooier om te weten, hoeveel is er in totaal aan MB’s gedoneerd en welk bedrag hangt er achter? :-) 


Hele goede vraag @SjorsK, ik was daar zelf ook nieuwsgierig naar!
Het beleid van KPN is dat daar geen uitspraken over worden gedaan, dus ik kan je daar helaas geen antwoord op geven. Wat ik wel kan aangeven is dat wij ons verbonden hebben aan een aantal partners; alle gedoneerde MB's komen ten gunste van deze partners. 

Het totale bedrag wordt door hen gebruikt om mooie initiatieven te realiseren. 

 

Doneren klinkt natuurlijk hartstikke mooi maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de impact die het maakt. 

Een van de recente initiatieven van het Rijksmuseum is de uitverkochte Vermeer collectie die online toegankelijk is gemaakt.

En een ander mooi voorbeeld: een kerstdiner afgelopen december, in samenwerking met KPN Pride, speciaal voor roze ouderen, die het vaak extra moeilijk hebben en kampen met eenzaamheid en onbegrip. 

Je brengt mij direct op een idee: we zullen eens vaker een artikel over de verschillende initiatieven delen, in de Huiskamer!

Reputatie 7
Badge +16

Ik vind het een goed initiatief!

Mooi  zou zijn dat je een alert of reminder kan instellen over het doneren van de overgebleven MB’s

Nog mooier dat je elke maand kan aangeven dat je je overgebleven wil doneren en aan welk doel.

Zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn met zo’n aan/uit schuifje lijkt mij. 

😃
Tips, suggesties, feedback: ik hou er van, @Syl100: dank je wel!
Ik geef het intern door, ben benieuwd of deze suggestie al eens langs de tekentafel is geweest. 

Ik vind het een goed initiatief!

Mooi  zou zijn dat je een alert of reminder kan instellen over het doneren van de overgebleven MB’s

Dat dus: de mogelijkheid om in de app n reminder aan te vinken die 2 of 3 dagen voor de nieuwe periode ff n melding geeft.

Reputatie 7
Badge +7

Waarom doet KPN dit zelf niet? Hoe mooi zou het zijn als KPN zelf alle ongebruikte MB’s maar wel verkochte MB’s zelfstandig doneren?! Dat is toch veel beter/effectiever dan je klanten voor de kar spannen? ;-)

Waarom doet KPN dit zelf niet? Hoe mooi zou het zijn als KPN zelf alle ongebruikte MB’s maar wel verkochte MB’s zelfstandig doneren?! Dat is toch veel beter/effectiever dan je klanten voor de kar spannen? ;-)

Ik heb niets met het Concertgebouworkest, laat mij maar zelf kiezen.

Reputatie 7
Badge +7

Waarom doet KPN dit zelf niet? Hoe mooi zou het zijn als KPN zelf alle ongebruikte MB’s maar wel verkochte MB’s zelfstandig doneren?! Dat is toch veel beter/effectiever dan je klanten voor de kar spannen? ;-)

Ik vind het juist wel sympathiek dat je als klant bewust en actief kan kiezen voor een doel dat je aanspreekt. Daarnaast denk ik dat KPN feitelijk geen eigendom is van je gekochte dienst. Ik ben geen jurist maar ik vind niet dat als ik iets koop de leverancier gaat bepalen wat er mee gaat gebeuren. Zelfs als ik er niets mee doe.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zag dat ik nog een berg over had van mijn kleine bundel deze maand. Daarom maar eens gekozen voor 2 mooie doelen. Soms is er een zetje nodig zoals dit topic om deze mogelijkheid te benutten.

edit: en de reaguurders in dit topic hebben nu gelijk een gentle reminder zo op het einde van de maand. U heeft nog 1 dag voor de huidige bundel 😃

Reputatie 7
Badge +21

edit: en de reaguurders in dit topic hebben nu gelijk een gentle reminder zo op het einde van de maand. U heeft nog 1 dag voor de huidige bundel 😃

Ik heb nog ruim twee weken de tijd. Zoals bij veel mobiele abonnementen bij KPN loopt mijn factuurperiode niet gelijk met de kalendermaand.

Reputatie 7
Badge +7

edit: en de reaguurders in dit topic hebben nu gelijk een gentle reminder zo op het einde van de maand. U heeft nog 1 dag voor de huidige bundel 😃

Ik heb nog ruim twee weken de tijd. Zoals bij veel mobiele abonnementen bij KPN loopt mijn factuurperiode niet gelijk met de kalendermaand.

Natuurlijk, je hebt gelijk. Bij mij loopt het gelijk met de kalendermaand. Loopt al zo lang dat ik niet eens meer weet van verschil factuurperiode en kalendermaand. Anyhow, ik was deze maand eens op tijd om een donatie te proberen. Kleine moeite als je er tijdig aan denkt.

Ik ben net erg lang aan het zoeken geweest naar de verdeelsleutel/conversie ratio en ben erg verbaasd om te lezen dat het KPN beleid is om daar geen uitspraken over te doen. Daarnaast is niet zichtbaar wat er in totaal gedoneerd wordt, dus op deze wijze is het natuurlijk totaal ondoorzichtig hoe eerlijk er mee omgegaan wordt (afhoewel altijd te manipuleren). KPN wil wel kunnen profileren met op zich ook een prachtig iets, maar ben er ook gewoon transparant over!

 

Zet een leuke teller op de website waarin de totale hoeveelheid gedoneerde MB's vs bedrag/actie zichtbaar is en je kan klanten ook nog oproepen om doel X te behalen. Nu is het mogelijk, maar maak het levend! 

Reageer