Beantwoord

Post vorige bewoner

Al een jaar lang krijgen wij post voor de vorige bewoner.. Wij weten niet waar hij woont. Stuur ze steeds retour afzender met de mededeling verhuisd. Maar dat haalt niks uit.. hoe krijgen we dit ongedaan?
icon

Beste antwoord door Bart_ 13 maart 2018, 11:22

Dag Mcvh en welkom hier op het Forum. Goed dat je dit hier aangeeft. Zoals Huistijger al aangeeft is het niet heel makkelijk om dit van ons uit te stoppen. Wij kunnen geen adressen aanpassen zonder dat een klant dit zelf aangeeft. Dat mag pas als de klant dit zélf aangeeft. Daarbij valt nog wel een onderscheid te maken tussen commerciële post en post die specifiek voor de klant in kwestie is, overigens. Het beste dat je kunt doen is wat je al doet: de post retour sturen met de aantekening ‘verhuisd’. 😞

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hallo @Mcvh
Hoe je het ongedaan krijgt?
Heel moeilijk en lastig.
Was hier ook zo toen ik hier verhuisde.
Zelfs rekeningen van Ziggo kreeg ik voor de vorige bewoner.
Terugsturen gaf niets.
Op het laatst Ziggo gebeld en het goede adres vermeld.
Ziggo zei dat mag ik niet veranderen meneer, waarop ik zei dan doe ik de brieven wel door de shredder, Antwoord, ja doet u dat maar dat is prima.
Vreemd...
Afijn ik wil maar zeggen dat er bedrijven zijn die moeilijk doen met adresveranderingen...
Uiteindelijk kwamen de aanmaningen van Ziggo, waarop ik nooit op heb gereageerd, alles door de shredder gedaan.
't Is de laatste jaren rustig geworden gelukkig.
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb dat in 2013 gehad met KPN. Toen ik hier kwam wonen eerst een andere provider gehad. Na meerdere brieven van de vorige overleden bewoonster te hebben gehad van KPN, en meerdere keren alles terug heb gekregen. Tevens KPN gebeld maar zonder resultaat. Kreeg ik opeens de deurwaarder aan de deur, voor een origineel bedrag van 23 euro. Die op zoek was naar mevrouw .... dus ik, die woont hier al een tijdje niet meer. Of ik mij toch even wilde legitimeren,... misschien was ik wel een vrouw,... Heb meneer vriendelijk verzocht om de GBA te controleren en de deur dicht gedaan 😂
Reputatie 5
Badge +6
Mcvh schreef:

Al een jaar lang krijgen wij post voor de vorige bewoner.. Wij weten niet waar hij woont. Stuur ze steeds retour afzender met de mededeling verhuisd. Maar dat haalt niks uit.. hoe krijgen we dit ongedaan?

Heel lastig en heel vervelend is dit. Ik noem het POST terreur en zeker ook als je zelf al een aantal keren retour afzender hebt gedaan. Het probleem is dat de post vaak verzorgt wordt door andere bedrijven en die krijgen de Post ook vaak retour. Aangezien ze aan het versturen van post verdienen zullen ze ermee doorgaan. Wat je wellicht kunt proberen is om een klacht te sturen naar de klantenservice van KPN met daarin een van die enveloppen. Volgens mij komen ze er dan niet meer omheen en zal het moeten stoppen.

Of een KPN medewerker op dit forum voor je kan organiseren weet ik helaas ook niet maar gezien de privacywet vermoed ik van niet.
Reputatie 7
Badge +16
Dag Mcvh en welkom hier op het Forum. Goed dat je dit hier aangeeft. Zoals Huistijger al aangeeft is het niet heel makkelijk om dit van ons uit te stoppen. Wij kunnen geen adressen aanpassen zonder dat een klant dit zelf aangeeft. Dat mag pas als de klant dit zélf aangeeft. Daarbij valt nog wel een onderscheid te maken tussen commerciële post en post die specifiek voor de klant in kwestie is, overigens. Het beste dat je kunt doen is wat je al doet: de post retour sturen met de aantekening ‘verhuisd’. 😞

Reageer