Probleemloze overstap!

  • 16 January 2021
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Ik wil KPN bij deze complimenteren voor de probleemloze overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik had in 2016 VDSL van KPN, daar was ik niet geheel tevreden mee ( beperkte download- en uploadsnelheid, soms CRC errors ), daarom overgestapt naar Ziggo. Eind vorig jaar weer terug gegaan naar KPN toen er glasvezel is aangelegd.

Ik werk elke dag thuis, de glasvezelverbinding is veel stabieler dan wat ik bij Ziggo had! Geen enkele storing meer. Had al twee WiFi-versterkers van KPN, die werkten wel op mijn Ziggo internet, maar helemaal super was het niet. Nu de KPN Box 12 in gebruik genomen, die hetzelfde SSID gegeven als de WiFI-versterkers. Nog wat gewijzigd aan de instellingen van de versterkers ( ander WiFi kanaal gekozen ) en de WiFi is nog nooit zo goed geweest! Heb een 50/50 Mbit/s abonnement, ook op de Wifi haal ik 70 Mbit/s download en zo’n 100 Mbit/s upload. Lage ping van 6 ms en jitter van 1. Dat was bij Ziggo wel anders.
Overstap is ook prima verlopen, paar keer uitgesteld omdat de glasvezel nog niet in de meterkast zat. Zelf wel contact gezocht met Ziggo om zeker te zijn dat ik niet zonder Internet kwam, maar is dus allemaal vlekkeloos verlopen. 

Ben ook zeer tevreden over de tv-ontvanger, ik vond de Mediabox Next van Ziggo goed, maar deze is beter. Werkt nog wat sneller, zeer goed beeld bij de HD-glaszenders en Love Nature in 4K is ook erg mooi. Ik hoop dat er wat meer keuze komt aan 4K zenders, Love Nature is eigenlijk de enige zender die het bekijken waard is. En het zou leuk zijn als de HD-glaszenders ook op 1 en verder komen ipv 661 en verder. Dan zou ik wel graag de regionale zenders daar vlak onder hebben, bijv. vanaf 995 of zoiets. Vind het nu wel handig dat ik zo naar RTV Drenthe of Noord kan vanuit de gids. Overigens mooi dat de regionale zenders in HD zijn. In SD kwaliteit zoals bij Ziggo zijn ze niet om aan te zien.

Op de tweede tv boven hebben we alleen een Chromecast aangesloten. Heb een paar keer tv gekeken door te casten naar de tv via de KPN iTV app. De beeldkwaliteit vond ik zeer acceptabel. HD Glas is net wat mooier, maar voor op de slaapkamer is het prima.

Een Android TV app zou overigens een mooie toevoeging zijn, maar ook dan graag wel met de zenders in HD-kwaliteit. Ik had de app van Ziggo op mijn SONY tv geïnstalleerd, maar daar is het verschil tussen ontvanger en app enorm. Via de app vond ik de beeldkwaliteit behoorlijk slecht, dus zo’n app zit ik niet op te wachten. Dan is het prima via de ontvanger, hij is ook mooi klein, ook dat is een enorme verbetering ten opzichte van alle tv-ontvangers die ik eerder heb gehad. Bijv. een Humax 5200, echt een bakbeest.. ( wel technisch een goede ontvanger overigens )


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jan, welkom op het forum. 

Wat fijn om dit te lezen. Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te delen. 

dat is nu precies wat mij ook is overkomen.
2018 van ziggo naar t-mobilethuis over gestapt.
na 2 jaar de zelfde ellende als bij ziggo de grote stap gemaakt.
dus overstappen naar kpn.
19 februari 2021 een reuze vriendelijke monteur aan de deur.
heeft het prutswerk van t-mobilethuis verandert.
een naadloze overstap mee gemaakt en nu bijna een week storings vrij tv gekeken.
tevens geen uitval van internet gezien in de eerste week.
ook nog eens veel beter beeld op tv .
dit alles via het zelfde koper draadje.
hulde en grote dank aan kpn.

Reputatie 7
Badge +24

dat is nu precies wat mij ook is overkomen.
2018 van ziggo naar t-mobilethuis over gestapt.
na 2 jaar de zelfde ellende als bij ziggo de grote stap gemaakt.
dus overstappen naar kpn.
19 februari 2021 een reuze vriendelijke monteur aan de deur.
heeft het prutswerk van t-mobilethuis verandert.
een naadloze overstap mee gemaakt en nu bijna een week storings vrij tv gekeken.
tevens geen uitval van internet gezien in de eerste week.
ook nog eens veel beter beeld op tv .
dit alles via het zelfde koper draadje.
hulde en grote dank aan kpn.

Wederom fijn om te horen. Dankjewel voor je bericht!

@JanR1981 en @bongoqwintus , mooi dat jullie hier melding van maken. Een forum als dit wordt vaak gebruikt door mensen die ergens vragen over hebben of problemen ondervinden. Zo zul je op dit forum meer reacties tegenkomen over problemen bij of zelfs mislukte pogingen van overstappen. Daardoor zou je wel eens de conclusie kunnen trekken dat het allemaal kommer en kwel is in (kpn) overstapland.

Toch gaat veruit het merendeel gewoon goed, zoals jullie zelf ook hebben ondervonden, en zo hoort 't ook, al neemt bijna niemand de moeite - zoals jullie wel hebben gedaan - om daar melding van te maken. En dat hoeft natuurlijk ook niet: als je bij de bakker met succes een brood koopt maak je daar doorgaans ook geen melding van, toch?! In ieder geval: fijn dat jullie die moeite wel hebben genomen:relaxed: .

Reputatie 5
Badge +6

We zijn nog steeds zeer tevreden! Mag inderdaad ook wel eens gezegd worden.🙂