Vraag

Raad het plaatje

  • 25 April 2020
  • 43 reacties
  • 1451 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een idee (komt van een ander forum (oranje)). 

Raad het plaatje. 

Iemand zet een foto of deel van een foto met de bedoeling dat  anderen raden wat het antwoord  is of wat het is..…

Degene die het raad mag een volgende afbeelding plaatsen...

Ik hoop dat jullie  mee willen doen!

Ik begin.

Welke diertjes  zie je?


43 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Maar maar maar ik ken geen luchtzuigmachine met IOT. Of heb ik dan echt onder een hunebed gelegen afgelopen jaren? 

Reputatie 7
Badge +28

@Friesian 

Tijd voor een nieuw plaatje ? 

 

Reputatie 7
Badge +28

Dan kom ik weer in de lucht met een niet al te moeilijke opgave:

Welk dier is dit?

 

Reputatie 7
Badge +21

Die is makkelijk, het is ook de bijnaam van de inwoners van het enige land waar dit dier voorkomt.

De Kiwi

 

*edit (10-5-2020): mijn antwoord nu zichtbaar gemaakt

Reputatie 7
Badge +28

Juist @RBxx , ik ben daar vorig jaar geweest en heb daar deze foto gemaakt. Wel van een opgezet dier, want het zijn nachtdieren die zich overdag niet laten zien. 
 Benieuwd of er nog iemand met de naam van het dier komt. 

Reputatie 7

Volgens mij kom je ze ook wel eens in de fruitschaal tegen.

Reputatie 7
Badge +28

Echt @wjb ?

Bedoel je dan deze?

 

Reputatie 7

Zoiets ja ... maar ik kan niet op de naam komen. :sunglasses:

 

Reputatie 3
Badge +1

Mijn plaatje was overigens een zelf gebouwde fijnstofmeter met 3D geprinte behuizing, zie Luchtwachters Delft. Deze hangt in mijn tuin en meet elke 3 minuten de temperatuur, luchtvochtigheid en gehalte aan fijnstof. Via wifi worden deze gegevens verstuurd en op een kaart gezet. Totale kosten waren iets van 6 tientjes. Het in elkaar zetten van de onderdelen is een uurtje werk.

@Friesian

Tijd voor een nieuw plaatje ? 

 

@Noordzee ben wat minder  forum-actief.

Reputatie 7
Badge +21

Laat ik dan ook maar eens een plaatje posten. Hier ben ik al weer een flink aantal jaren geleden op vakantie langs gekomen. Mijn vraag: wat is dit, hoe heet het en waar vind je dit? Succes!

 

Reputatie 7

Dit is een boot lift waarmee schepen naar een hoger / lager gelegen kanaal "getakeld" kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad, dat klopt. Maar waar vind je dit kunstwerk, uniek in de wereld? De naam is afgeleid van een plaats(je) direct in de omgeving.

bron: Wikipedia

Reputatie 7

Maar waar vind je dit kunstwerk, uniek in de wereld? De naam is afgeleid van een plaats(je) direct in de omgeving.

The Falkirk wheel bij Falkirk in Schotland.

Reputatie 7
Badge +28

Indrukwekkend ! 

 

Reputatie 7
Badge +21

Indrukwekkend ! 

Zeker, zo'n 25 meter hoogteverschil wordt in ruim 5 minuten overbrugd. Hier een Interessante YouTube film met uitleg door een commentator met “dik” :wink:  Schots accent….

Reputatie 7

Indrukwekkend ! 

Natuurkundig gezien een constructie die altijd volledig in evenwicht is, hoe zwaar of licht het te liften schip ook is. Daardoor is dit ook een energiezuinige constructie. Zelfs met de hand zou het mogelijk moeten zijn een binnenvaartschip omhoog te "takelen".

Reputatie 7
Badge +21

Indrukwekkend ! 

Natuurkundig gezien een constructie die altijd volledig in evenwicht is, hoe zwaar of licht het te liften schip ook is. 

Inderdaad, zoals Archimedes al had bedacht. Een schip is net zo zwaar als het water dat het verplaatst. Ook als de ene bak alleen water bevat en de andere vol is met schepen, wegen ze allebei hetzelfde. De benodigde energie voor één verplaatsing van beneden naar boven is daarom maar ong. 1,5 kWh.

Reageer