Samenwerking tussen KPN en Ziggo

  • 11 February 2019
  • 2 reacties
  • 1826 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat een mooie clickbait titel.

Maar het is toch vrij serieus afgaande op dit artikel hoewel niet zoals het door de titel zal overkomen ze gaan beiden met de content aanbieders samenwerken.

"Deze standaard maakt het onder meer mogelijk om de elektronische programmagids voortdurend up-to-date te houden met de werkelijke uitzendtijden. Ook kunnen kijkers nauwkeuriger doorspoelen en terugspoelen."

Dit zie ik zeker als een positieve ontwikkeling met de vraag tegen welke prijs?

"Voor omroepen biedt de nieuwe programmasignalering de mogelijkheid voor gepersonaliseerde reclame, bijvoorbeeld gericht op bepaalde regio’s of doelgroepen"

Hier ben ik persoonlijk niet zo' n voorstander van zeker niet als dit net zo werkt als op webpagina's met reclame gebaseerd op je zoekhistorie bij Google. Regio gericht zou nog iets zijn hoewel dan kan je iets missen van een bedrijf die niet in dezelfde regio gevestigd is.

2 reacties

Euh, niet Ziggo en KPN gaan samenwerken. Maar de afzonderlijke providers hebben overeenkomsten met ZENDERS om dáármee samen te werken. O.a. met betrekking tot actueel houden EPG e.d.

Er komt dus géén samenwerking van Ziggo en KPN.

p.s. de titel v.h. bericht zette mij eerst ook op het verkeerde been, éventjes maar 😉
Inderdaad niet onderling maar met de zenders zoals in het gelinkte artikel is te lezen.
Het zou iets zijn als ze de diensten via elkaars netten gaan leveren die samenwerking zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Reageer