Sterkte aan iedereen met de Coronacrisis

  • 21 March 2020
  • 1 reactie
  • 162 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Al jaren werd er gewaarschuwd dat er ooit een tijd zou komen met een nieuw virus dat de wereld in zijn greep zou houden. Voortekenen zijn er geweest met Sars en de Mexicaanse Griep in de jaren 00. Ondanks alle onheilstijdingen zijn die varianten voor het grootste deel aan ons in Nederland voorbij gegaan.


Momenteel is dat volledig anders. De wereld staat in brand. Al die dingen waar we aan gewend zijn en elk jaar terug keren, worden afgelast en zijn verboden.


De zon laat zich nu zien, het voorjaar is begonnen. Normaal een tijd dat iedereen geniet van de terugkeer van het licht en zich laaft aan eerste zonnestralen. Gezellig onbezorgd op een terras of lekker de natuur in.


Hoe anders is het nu. Met 1,5 meter afstand houden van anderen. Familiebezoek aan ouders, opa's en oma's moeten vermeden worden. Verjaardagen slechts klein of helemaal niet vieren. Het is nogal wat allemaal.


Toch moeten we door met zijn allen om te streven dat het normale leven over een maand of wat weer een normale vorm kan krijgen.


Persoonlijk geloof ik dat dit echt mogelijk is. Belangrijk is dat een ieder deze crisis serieus neemt en beseft dat we er allemaal mee te maken hebben. Of je nu miljonair bent of aan de onderkant moet buffelen voor je inkomen, niemand is gebaat bij een compleet uit de hand gelopen verspreiding van dit walgelijke virus.


Oprecht hoop ik dan ook dat we er met zijn allen uitkomen, door de opgelegde maatregelen van de Overheid middels het RIVM op te volgen.


Binnen dit erbarmelijke scenario is het wel bewonderenswaardig dat de digitale mogelijkheden in elk geval soelaas bieden om contact te houden met elkaar en niemand in totale isolatie belandt. Dat het KPN netwerk in deze bange tijden overeind blijft, is een opsteker om de moeilijke periode te beslechten. Juist in tijden van quarantaine, thuis werken en door binnen blijven meer gamen, Youtube kijken enz. , is een digitale aansluiting naar alle dierbaren van groot belang om in elk geval een vorm van contact te houden.


Hoe dan ook, ik wens iedereen heel veel sterkte en hopelijk breekt er in de toekomst een betere tijd aan waarbij we ons weer druk kunnen maken of de Mb/s wel gehaald worden in ons abonnement...


1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

@Paulllus Goedemorgen, het zijn inderdaad rare tijden en ik ben het met je eens dat wij door samen te werken  uit deze crisis te komen. Ik wil je via deze weg bedanken voor jouw vriendelijke woorden. Blijf gezond en stuur ons gerust een bericht als wij iets voor je kunnen doen. Ik wens je een fijne dag verder!

Reageer