Sterkte KPN-medewerkers!

• 14 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 610 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16
Ik lees elders dat KPN flink wil gaan bezuinigen op de kosten. De bezuinigingen leiden volgens marktonderzoeker Telecompaper tot baanverlies. Telecompaper verwacht een ontslagronde waarbij 1500 of zelfs meer banen bij het telecombedrijf verloren gaan. Dit kan gevolgen hebben voor de klantenservice. KPN scoort op dit punt al enige tijd zeer goed. De mond tot mond reclame van de eigen klanten is belangrijk voor de aanwas van nieuwe klanten.

Het zou jammer zijn als jullie als klantenservice hierdoor ook getroffen gaan worden. Want jullie leveren inderdaad een prima service. Daar moet je dus niet op bezuinigen......

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Noordzee, ontzettend aardig bericht. 🙂 Ik heb geen idee wat het exact gaat inhouden maar ik ga er vanuit dat de impact op het helpen van klanten niet achteruit gaat. Want zoals je zelf ook al aangeeft is dit een zeer belangrijk onderdeel van de dienstverlening. We wachten het af.
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben er van overtuigd dat desondanks de bezuinigingen de service van KPN alleen maar voorruit zal gaan. Persoonlijk verwacht ik (Speculeren 😉 ) dat de besparingen inderdaad voor een groot deel bij de klantenservice zullen belanden, maar in de tussentijd worden er ook middelen ontwikkeld waarmee jij als klant doodmiddel van state-of-the-art selfservice tools beter geholpen kan worden. Op deze manier zal er minder noodzaak zijn om een "echt" persoon aan de lijn te krijgen.

Natuurlijk is en blijft dit zuur, in mijn vak heb ik ook met deze "verschuiving" te maken maar eerlijk gezegd denk ik dat hierdoor alles alleen maar beter wordt. Uiteindelijk moet de test der tijd mijn (on)gelijk bepalen 😉

Als IT'er zeg ik altijd: Mijn ultieme doel is om mijzelf overbodig te maken. 😅
Reputatie 3
Badge +3
................... Persoonlijk verwacht ik (Speculeren 😉 ) dat de besparingen inderdaad voor een groot deel bij de klantenservice zullen belanden, maar in de tussentijd worden er ook middelen ontwikkeld waarmee jij als klant doodmiddel van state-of-the-art selfservice tools beter geholpen kan worden. Op deze manier zal er minder noodzaak zijn om een "echt" persoon aan de lijn te krijgen. ..............

Servicetool is leuk (als hij werkt, nog niet op de Expedia Box v10A maar dat terzijde.).
Maar, geef mij maar het forum / webcare.
Reputatie 7
Badge +15
Ik kan het probleem 😉 Voor mij wilt dat ding de situatie nog wel eens erger maken (Bijvoorbeeld de hele internet verbinding kaduuk maken 🤓 )
Reputatie 7
Badge +24
Bezuinigingen zijn van alle tijden denk ik. Het forum/webcare gaat nergens heen (voor zover ik weet). Servicetools zijn heel handig en uiteindelijk ook fijn voor de klanten want over het algemeen kijken mensen tegenwoordig steeds vaker eerst op het internet. Als je bedenkt hoeveel telefoontjes het scheelt door bijvoorbeeld de Netflix omruiltool... Maar inderdaad, ze moeten wel goed werken en daar is zeker nog winst te behalen (V10A).
Reputatie 7
Badge +16
Door steeds verder gaande automatisering verdwijnen met name veel banen in administratieve functies. Klantcontact zal altijd blijven en altijd nodig zijn. Natuurlijk zijn veel telefoontjes te voorkomen, maar niet alle klanten van een bedrijf weten goed de weg op internet.

In mijn sector wordt het klantcontact steeds belangrijker. De mutatieverwerking gaat daarentegen tegenwoordig bijna helemaal automatisch.

Mijn conclusie: Op de klantenservice heb je een redelijk zekere baangarantie.
Reputatie 7
Badge +15
Er zal natuurlijk altijd een stukje service nodig blijven zodat de toppers altijd wel een kans op een goede baan houden (En geloof mij - Het forum team bestaat uit toppers). Uiteindelijk denk ik dat de wereld beter wordt van een mooi stukje automatisering 🙂

Kunstmatige intelligentie zal echter spannend worden.

Reageer