Twitter scams

  • 15 July 2020
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Als dit bericht hier niet mag, dan mag het verwijderd worden natuurlijk. 
 

Voor iedereen die een Twitter account heeft. Er lijkt een flinke security lek te zijn. 
Geverifieerde accounts van bv. Elon Musk, Apple, Bill Gates e.a. zijn slachtoffer geworden van bitcoin scams. Deze accounts promoten ook echt louche links naar bitcoin sites.
Dit zijn scams natuurlijk  

Nu zal de ‘gewone‘ gebruiker hier niet veel last van hebben, maar trap er natuurlijk niet in. Ook al is het een geverifieerd account. 

Onderstaand een screenshot van een account welke ik volg  


 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hoi! Geen probleem om dit bericht te plaatsen hoor, lijkt me alleen maar goed zelfs. Ik vind het zo opmerkelijk dat er schijnbaar al 100.000 euro is overgemaakt. Ik zou zoiets echt nooit doen eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi! Geen probleem om dit bericht te plaatsen hoor, lijkt me alleen maar goed zelfs. Ik vind het zo opmerkelijk dat er schijnbaar al 100.000 euro is overgemaakt. Ik zou zoiets echt nooit doen eerlijk gezegd.


Ik had het ook niet van jou of de andere KPN medewerkers verwacht, gelukkig 😅

Zorgelijk is het wel, zeker omdat KPN ook een twitteraccount heeft, veel administratieve zaken regelt met gevoelige informatie en een kritisch lek toch zo ‘eenvoudig’ te misbruiken is.
 

Het was beyond trending op Twitter. :drooling_face:

Reputatie 7
Badge +25

Ja, ze zijn nog druk bezig met onderzoek volgens mij. Ben wel benieuwd of het een ‘inside job’ was of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +10

Ja, ze zijn nog druk bezig met onderzoek volgens mij. Ben wel benieuwd of het een ‘inside job’ was of iets dergelijks.


Het zou niet de eerste keer zijn bij Twitter. 
Meer info via derden. 

Reputatie 7
Badge +25

Tricky business in ieder geval. Persoonlijk niet echt fan van Twitter/Facebook eerlijk gezegd, maar dit is wel een overtreffende trap.