Vraag

Uit de oude doos: Vraag over Philips Matchline TV

  • 5 March 2020
  • 9 reacties
  • 2597 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Zoals Monty Python al zei: And now for something completely different!

In een ver verleden heb ik een Philips Matchline TV gehad. Dat was een bak van een kast met een beeldbuis en twee losse speakers, een ingebouwde bas-speaker en twee aparte speakertjes die voor een ruimtelijk geluidseffect achter de tv-kijker geplaatst moesten worden. Mijn tv leek op deze beide tv's, alleen waren de speakers links en rechts van de beeldbuis dus los:

 

 

Nu zou ik graag willen weten of er nog iemand is die mij wat meer kan vertellen over die twee losse speakertjes (links op beide foto's) die bij die tv zaten en achter de tv-kijker geplaatst moesten worden voor een ruimtelijk effect. In het bijzonder zou ik willen weten wat het frequentiebereik was van de speakertjes.

Piet.

 

P.S.: Nog even aanvullend: ik vond op YouTube deze video over de Philips Matchline TV die ik had:

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik neem aan dat je hier al geweest bent? https://www.philips.nl/a-w/philips-museum.html

Ik weet bijna zeker (99%) dat dat 433 / 434 Mhz FM is. Dat gebiedje was daar toen al voor vrijgegeven. Ook draadloze koptelefoons werkten indertijd in dat gebied.

Djiezus, wat een lelijke tv was dat met die ‘losse’ speakers.

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Het waren gewoon bedrade speakertjes, dus niet draadloos. Ik bedoel het frequentiebereik van de luidspreker(s) die in het kastje zat(en).

Piet.

Oh, ze waren er ook draadloos, vandaar…

Maar het bereik zal wel beperkt zijn geweest tot het middengebied. Ze zullen vast wel wat kaal/blikkerig hebben geklonken. I.i.g. niet laag onder 500 Hz.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @P.J.M. van der Vooren, dat is even terug in de tijd zeg. Hopelijk vind je het antwoord. Kan Philips daar zelf ook niet bij helpen?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Bart_Z Philips zelf 'doet’ helaas niet meer aan tv's en dergelijke. Dat is geheel overgedaan aan een Taiwanees bedrijf dat de Philips-tv's nu onder licentie en onder de naam Philips maakt.

Piet.

Hoi @P.J.M. van der Vooren  en anderen.

Chinees zeggen ze hier

TP Vision is een bedrijf dat televisies produceert en ontwikkelt onder licentie van de merknaam Philips. Het bedrijf is commercieel actief in 93 landen. In enkele grote landen is TP Vision niet aanwezig, zoals in Canada, China, Mexico en de Verenigde Staten. De firma is in 2012 ontstaan uit Koninklijke Philips en is sinds 2014 geheel eigendom van het Chinese TPV Technology. Het bedrijf heeft de hoofdzetel in Amsterdam en er werken zo'n 2000 mensen.[1]

BRON:  TP vision

Waarom wil je het frequentiebereik van die surround (achter) speakertjes eigenlijk nog weten, Piet?

Overigens is het TP Vision. Het moederbedrijf TPV Technology is een Chinees bedrijf. Zie wikipedia.

Reputatie 7
Badge +20

Daar was ik niet van op de hoogte. Ergens bij een van de bedrijven moet toch nog wel een de specificaties hebben zou je zeggen.Â