Beantwoord

Uitfaseren sterk merk XS4all

  • 11 June 2019
  • 6 reacties
  • 403 keer bekeken

Zoveel is duidelijk: KPN trekt zich niets aan van de geschiedenis van XS4all (sterke bewustzijn van bescherming van hacken, phishing en spoofing) en de sterke verbondenheid die klanten met dit merk hebben. Schaalvergroting en aandeelhouders waarde iskennelijk belangrijker dan ingaan op het businessplan van de Ondernemingsraad van XS4all.Dat wordt hooghartig van de hand gewezen. KPN CEO Jörg Kramer houdt het bij een standaard e-mail aan de klanten waarin wordt beloofd dat 'er niets voor de klant zal veranderen'. De XS4all Ondernmersraad en het Actiecomité XS4all moet blijven weten intussen wat schone beloften van KPN waard zijn. Klanten kunnen ervan uitgaan dat schaalvergroting en shareholders driven ten koste zullen gaan van de serviceverlening en klantgerichtheid.

De tegenzet van XS4all klanten kan zijn:
  1. Overstappen naar een serviceprovider die in de geest van XS4all en zijn oprichters zal handelen.
  2. KPN aanspreken op het eigenmachtig verbreken van het contract dat afnemers van XS4all diensten hebben. De contractbreuk is immers eenzijdig.
  3. KPN marketeers en senior management melden dat de XS4all klant liever overstapt naar een service provider die buiten de KPN holding opereert dan de gedwongen winkelnering van KPN accepteert.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 17 June 2019, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als klant van zowel KPN als XS4ALL heb ik er alle vertrouwen in dat de sterke punten van XS4ALL straks terugkomen in het productaanbod van KPN.

Veel van de door de tegenstanders van een integratie van XS4ALL in KPN aangegeven bezwaren, zijn mijns inziens gebaseerd op emotie.

Ik zie dan ook geen reden om over te stappen op een andere provider.

Piet.
Handelen vanuit de emotie is nooit goed, maar gebrek aan informatie over de beweegredenen om een sterk merk uit te faseren ook niet. Vooralsnog moet de klant het doen met KPN te vertrouwen dat de dienstverlening onveranderd goed blijft. De werkelijkheid - inkrimpen van de organisatie bij XS4all - zou wel eens een verslechtering kunnen zijn. KPN neemt niet eens de moeite te melden wat de toegevoegde waarde voor de klant is van de hele operatie. Vooralsnog moeten we aannemen dat het besluit XS4all laten opgaan in de KPN organisatie, ingegeven is door shareholders driven beleid.
Reputatie 7
Ook ik ben klant van zowel KPN als XS4ALL en ook ik ervaar bij beide organisaties een prima dienstverlening. Ik deel de uitspraak van @P.J.M. van der Vooren dat veel van de bezwaren t.a.v. de integratie van XS4ALL en KPN gebaseerd zijn op emotie.
Ik heb dan ook geen enkel bezwaar tegen deze integratie.
Het staat een abonnee natuurlijk vrij om een andere provider te kiezen, maar daarbij wordt de vraag in hoeverre de dienstverlening zal verslechteren wel zeer relevant.
Laten we hopen dat het management van KPN inhoudelijker naar de klanten reageert. Ook ik ben klant van KPN en XS4all, maar aan vage motivering van het uitfaseren van de merknaam XS4all heb ik niets.
Reputatie 7
Laten we hopen dat het management van KPN inhoudelijker naar de klanten reageert.
Ik ben bang dat er richting klant niet inhoudelijk gereageerd mag worden omdat daar vast en zeker beursgevoelige informatie tussen zal zitten.
Als er dan inhoudelijk gereageerd wordt, dan zal dit dus in een publiek medium moeten gebeuren.
Reputatie 7
Badge +25
Laten we hopen dat het management van KPN inhoudelijker naar de klanten reageert. Ook ik ben klant van KPN en XS4all, maar aan vage motivering van het uitfaseren van de merknaam XS4all heb ik niets.
Alle beschikbare informatie kan je vinden in dit topic. Indien er nieuwe info beschikbaar komt, zullen we dat topic updaten.