van Albert Einstein

  • 21 August 2022
  • 0 reacties
  • 52 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

van Albert Einstein 🙏

"Ik ben niet tot mijn begrip van de fundamentele wetten van het universum gekomen via mijn rationele geest."

"Wat betreft materie, we hebben het allemaal mis gehad. Wat we materie hebben genoemd is energie, waarvan de vibratie zo is verlaagd dat ze waarneembaar is voor de zintuigen. Materie is geest gereduceerd tot punt van zichtbaarheid. Er is geen materie."

"Tijd en ruimte zijn geen omstandigheden waarin we leven, maar modi waarmee we denken.

Fysieke concepten zijn vrije creaties van de menselijke geest, en worden niet, hoe het ook lijkt, bepaald door de buitenwereld."

“Tijd bestaat niet – wij hebben het uitgevonden. Tijd is wat de klok zegt Het onderscheid tussen verleden, heden en toekomst is slechts een hardnekkige aanhoudende illusie."

“Ik denk 99 keer na en vind niets. Ik stop met denken, zwem in stilte, en de waarheid komt naar me toe."

"Het intelligentie heeft weinig te doen op de weg naar ontdekking. Er komt een sprong in bewustzijn, noem het intuïtie of wat je wilt, de oplossing komt naar je toe en je weet niet hoe of waarom."

"Een mens ervaart zichzelf, zijn gedachten en gevoelens als iets los van de rest, een soort optische bewustzijnswaan. Deze waanvoorstelling is een soort gevangenis voor ons, die ons beperkt tot onze persoonlijke verlangens en aan genegenheid voor een paar personen die het dichtst bij ons staan. Onze taak moet zijn om onszelf uit deze gevangenis te bevrijden door onze cirkel van compassie te verbreden om alle levende wezens en de hele natuur in haar schoonheid te omarmen."

"Onze scheiding van elkaar is een optische illusie."

“Wanneer iets trilt, resoneren de elektronen van het hele universum ermee. Alles is verbonden. De grootste tragedie van het menselijk bestaan is de illusie van scheiding."

“De realiteit is slechts een illusie, zij het een zeer doorzetter."

"Wij zijn zielen die verkleed zijn in heilige biochemische kleding en onze lichamen zijn de instrumenten waarmee onze zielen hun muziek spelen."

"Wanneer je het leven onderzoekt van de meest invloedrijke mensen die ooit onder ons zijn gelopen, ontdek je één draad die door ze allemaal heen windt. Ze zijn eerst afgestemd op hun spirituele natuur en pas daarna op hun fysieke zelf."

“De ware waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van het zelf heeft bereikt."

“De Ouden wisten iets, wat we lijken vergeten te zijn."

“Hoe meer ik leer over natuurkunde, hoe meer ik aangetrokken word tot metafysica."

“Eén ding heb ik geleerd in een lang leven: dat al onze wetenschap, gemeten aan de realiteit, primitief en kinderlijk is. We weten nog steeds geen duizendste van een procent van wat de natuur ons heeft onthuld. Het is heel goed mogelijk dat achter de perceptie van onze zintuigen werelden verborgen zijn waarvan we ons niet bewust zijn."

“Ik ben geen atheïst. Het probleem is te groot voor onze beperkte geest. We zitten in de positie van een klein kind dat een enorme bibliotheek binnenkomt vol boeken in vele talen. Het kind weet dat iemand die boeken geschreven moet hebben."

"Het veelvoorkomende idee dat ik atheïst ben, is gebaseerd op een grote fout. Iedereen die mijn wetenschappelijke theorieën zo interpreteert, begreep ze niet."

"Alles wordt bepaald, elk begin en einde, door krachten waar we geen controle over hebben. Het is bepalend voor het insect, evenals voor de ster. Mensen, groenten of kosmische stof, we dansen allemaal op een mysterieus deuntje, geïntoneerd in de verte door een onzichtbare fluit."

"De religie van de toekomst zal een kosmische religie zijn. Het zal een persoonlijke God overstijgen en dogma en theologie vermijden."

“Energie kan niet gecreëerd of vernietigd worden, het kan alleen van de ene vorm naar de andere worden veranderd."

“Alles is energie en dat is alles wat er is. Kom overeen met de frequentie van de realiteit die je wilt en je kunt niet anders dan die realiteit krijgen. Het kan ook niet anders. Dit is geen filosofie. Dit is natuurkunde."

"Ik ben gelukkig omdat ik niets van niemand wil. Ik geef niet om geld. Decoraties, titels of onderscheidingen betekenen niets voor mij. Ik verlang niet naar lof. Ik eis krediet voor niets. Een gelukkig man is te tevreden met het heden om te veel over de toekomst te blijven nadenken."


0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer