Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5440 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Reputatie 7
Badge +16
  1. Gooi er een vraag in (over bijna alles... maar wat niet perse met KPN te maken heeft). 
  2. De volgende geeft antwoord op de vraag boven zijn/haar reactie èn stelt direct een nieuwe vraag.
  • De vraag moet door iedereen beantwoord kunnen worden en dus niet aan één persoon gericht zijn
  • Een uitgebreider antwoord dan ‘ja’ of ‘nee’ is leuk

Titel credits aan @JanZ_ 😉🙏🏾


Ik trap af:
Het is nu 17:10 uur, we gaan richting etenstijd. Wat staat er vandaag bij jou op het menu? 


431 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Van de gebouwen die ik ken moet dat toch wel het Groninger Museum zijn:
 

 

Een bijzondere vormgeving met veel kleur en ook nog eens in het water. Prachtig en wij kijken er vanuit ons kantoor ook nog eens op uit. 

 

Wat vind je van grote windmolens in het landschap?

Reputatie 7
Badge +11

Stiekem eigenlijk wel mooi, net als zendmasten en hoogspanningslijnen/-masten. Ik ben er een beetje mee opgegroeid en ik vind het ook fascinerend om naar te kijken. De betonnen Alticom torens dan eigenlijk in het bijzonder. Prachtige bouwwerken! In ieder geval mooier dan die weilanden vol met zonnepanelen. Ik begrijp dat dat nodig is maar mooi vind ik dat weer niet.

 

In het kader van de energietransitie; als kernenergie nog een echt haalbare optie was geweest qua ‘tijdsdruk’, zou je dan voor of tegen zijn?

Reputatie 7
Badge +17

In het kader van de energietransitie; als kernenergie nog een echt haalbare optie was geweest qua ‘tijdsdruk’, zou je dan voor of tegen zijn?

Lastig. Het heeft een slechte reputatie en als het misgaat gaat het ook echt mis. Ik las laatst wel iets over dat ze het nu veiliger kunnen maken en dat zulke grote rampen dan niet meer kunnen gebeuren (ben het artikel alleen kwijt) en het is wel milieuvriendelijker dan, zeg, koolcentrales. Maarja. Persoonlijk hoop ik dat er grote ontwikkelingen komen op het gebied van zonne-energie en dergelijke. Dat je ramen kunt hebben waar cellen in zitten die stroom opwekken. Dan kun je die in auto's, huizen, giga kantoorpanden met veel ramen en kassen plaatsen zonder dat het afdoet aan je uitzicht. Dan wekken we enorm veel stroom op! Hopelijk komt dat er ooit nog eens aan. 

Vraag: Wat is jouw favoriete ‘gadget’ van vroeger? Denk aan een walkman bijvoorbeeld, of Polaroid camera misschien? Ik vond laatst mijn Sony Walkman weer terug. Leek op deze, maar net iets anders:
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is dan toch wel de Nintendo GAMEBOY, altijd en overal, maar vooral achterin de auto. 
 

Deze heb heb ik nog steeds. Onwijs veel mee gespeeld. Tetris, Donkey Kong, The Ducktales, Pokemon en natuurlijk Mario!

 

Wat is jouw favoriete gameconsole?

Reputatie 5
Badge +8

 


Hij was eigenlijk van m'n broer, maar een handheld waarbij het scherm kon kantelen voor linkshandigen was iets wat mij altijd is bijgebleven. ‘Batman’ ‘Rampage’ en ‘Red Baron’ waren voor mij de meest gespeelde games.

Wie is je favoriete moderator?

Wie is je favoriete moderator?

Iedere moderator doet het goed op zijn/haar manier🙂Maar het is natuurlijk wel zo, de ene weet weer meer van internet en de ander weer meer van TV of iets anders.Het verschilt dus per vraag welke moderator de beste hulp kan bieden.Vriendelijkheid speelt natuurlijk ook een rol, maar dat is bij alle moderators prima.

 

Nieuwe vraag:

Wat is de prettigste plaats waar je tot nu toe hebt gewoond?

Reputatie 7
Badge +11

Ik blijf nog steeds bij Nijmegen! Al moet ik zeggen dat ik Leuven ook echt een fantastische stad vond om te wonen maar toen was ik nog een 18-jarig guppie en dan vind je toch andere dingen leuk. Zat overigens niet in Leuven zelf maar in deelgemeente Heverlee maar feitelijk was dat gewoon Leuven. Reden waarom is trouwens de gelijkenis in ‘vibe’ die in beide steden hangt. Dat gevoel kreeg ik ook in Praag waar ik mij ook echt thuis voelde, alleen hier vind ik de toeristen dan weer jammer 😂

 

Als je zou mogen kiezen, naar welke stad zou je dan verhuizen?

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou wel naar Edinburgh in Schotland dan willen. 

Nieuwe vraag:  Als je elk willekeurig werk zou mogen doen, welk werk zou je dan kiezen? 


 

Reputatie 7
Badge +20

Archeologie en dan bij voorkeur gecombineerd met de 1e en 2e wereldoorlog. De luchtmacht heeft bijvoorbeeld een team dat alle vliegtuigbergingen voor zijn rekening neemt, en dat gaat dan niet alleen om recente crashes maar ook om crash sites van in de 2e wereldoorlog neergeschoten bommenwerpers

Ik wilde vroeger archeologie studeren, maar het leven liep even anders 😉 

 

Als jij een BBQ organiseert, wat staat er dan allemaal op het menu?

Reputatie 7
Badge +12

 

Sowieso spareribs, kipsaté en stokbrood met pinda - en sambasaus. En salade voor de sier 😅

 

Op dit moment is Roland Garros bezig; wie hoop je dat het toernooi gaat winnen (bij zowel de dames als de heren)? @PeterG , volgens mij volg jij dit ook dus misschien een leuke voor jou! 

Zeker @JanZ_ . Holger  Rune was vandaag nogal verrassend. Die mag wel in de finale. Winnaar waag ik me niet aan. 🙂

Wat is je favoriete snaai?

Hier is het heel gevarieerd. Maar vooral zachte zoete zwarte drop, haver koekjes en naturel kroepoek. 

Halverwege de avond een getoaste boterham met pindakaas gaat er ook in.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn favoriet is sinds kort Groninger Oudewijven koek van Knols (helaas op). Daarnaast is een zakje Katja Apekoppen niet te weerstaan.

Wat is je favoriete Nederlandstalige muzieknummer?
Ik vind Kronenburg Park van Frank Boeijen nog altijd een heerlijk plaatje.

Reputatie 7
Badge +21

Een BBQ zal ik nooit organiseren en ook nooit aan meedoen, sinds ik gezien heb hoe buren van mij op een roestige grilplaat vlees lagen er daar blauwe rook overheen ging om het het vlees te braden, ik werd al misselijk van de gedachte dat ik -dat- zou moeten opeten.

Mijn beroep was vroeger Radio-TV-monteur iets wat tegenwoordig Electronica-monteur heet. 
Helaas bestond de computer toen nog niet toen ik die studie deed. 
Als het er al wel was geweest had ik beslist de IT-wereld ingegaan.

Dus mijn vraag:
Wat had jij willen worden als je toen wist wat er nu mogelijk is?

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind Kronenburg Park van Frank Boeijen nog altijd een heerlijk plaatje.

Is gelukkig ook een fantastisch mooi park in de mooiste stad van het land <3!

 

Omdat er ergens iets mis is gegaan beantwoord ik ze gewoon allebei!

Wat is je favoriete Nederlandstalige muzieknummer?

Zonder twijfel De Evenmens van Amenra. Geen Nederlandse band maar een van onze Zuiderburen die hun laatste album volledig in het Vlaams (of zoals ze in Vlaanderen zelf zeggen, Nederlands) geschreven en gezongen. Voor velen is het de ultieme herrie, live is het catharsis 2.0. Gewoon over je heen laten komen en alles eruit laten komen. Het is pijn, het is verdriet maar iedereen om je heen voelt hetzelfde. Oprecht een van de weinige artiesten waarvan ik liever geen applaus tussen de nummers door zou hebben maar enkel aan het einde, puur omdat je dan toch weer uit de focus getrokken wordt steeds. Deze show werd vijf jaar geleden onaangekondigd (dacht ik) via live gestreamd vanuit de AB in Brussel, zeker een aanrader om te kijken. Vice Nederland heeft een aantal jaar geleden ook een documentaire gemaakt over de zanger waarin duidelijk wordt waar de thema's vandaan komen, waar de pijn vandaan komt. Heel mooi om te kijken!

 

En ja, dit is tevens een van mijn favoriete artiesten, ik durf het woord ‘band’ hier niet eens voor te gebruiken.

 

Wat had jij willen worden als je toen wist wat er nu mogelijk is?

Ik denk dat ik een tikkeltje jong ben voor dergelijke vragen aangezien ik pas in 2011 echt dergelijke keuzes moest gaan maken en we toen al heel veel hadden. Ik weet ook niet of ik iets anders zou doen. Iedere keuze heeft mij gebracht tot waar ik nu sta, een andere opleiding had bijvoorbeeld ook geen festivalcarrière betekend omdat ik er via een toenmalig klasgenoot in ben gerold. Misschien had ik achteraf iets eerder de telecom in gewild, ik vind dat toch wel echt een mega interessante sector. Ik ben mij ook steeds meer gaan interesseren in de historie van de telecom en vind het allemaal maar tof hoe dat destijds ging, met versterkerstations, onderzeese koperkabels, bemande centrales en ga zo maar door. Ik moet nog steeds eens langs Telefan ook 😅

 


Op Youtube worden tegenwoordige enorm professionele docu's of andere vormen van informatieve content geplaatst. Maak je hier wel eens gebruik van en zo ja, wat is je favoriete kanaal?

Reputatie 7
Badge +30

Professionele documentaires niet, maar informatieve content wel! Ik volg Mirjam Molenbeek voor breitutorials😅.

 

Vraag: 

Als je gaat tanken bij een bemand tankstation en er staat iemand achter jou die ook wil tanken, ga je dan eerst afrekenen en rijd je dan weg of rijd je eerst door om galant te zijn en betaal je dan pas?

Reputatie 7
Badge +20

Tankt er nog iemand bij een bemand station? Ik heb ze niet in de buurt. Maar eerst even betalen. Dat is volgens mij een beetje hoe het werkt. En je bent ook al buiten de auto ja. 

 

Komend weekend wordt het tropisch warm! Wat is jouw ideale buitentemperatuur?

Reputatie 7
Badge +11

Tankt er nog iemand bij een bemand station?

Vrijwel altijd. Ligt er maar net aan waar ik in de buurt ben en of ik tijd heb om naar een potentieel goedkoper tankstation te rijden.

 

Komend weekend wordt het tropisch warm! Wat is jouw ideale buitentemperatuur?

 In ieder geval niet zoals volgend weekend! Mijn optimale temperatuur varieert per activiteit. Over het algemeen vind ik een graag of 18/20 met afwisselend zon en lichte bewolking dikke prima. Klein briesje erbij om eventueel zweet te verdampen en dan ben ik helemaal happy. Met deze temperatuur kan ik prima zonder vest lopen zonder gelijk kapot te zweten als ik ook maar één ding doe (zoals vandaag wél het geval was..).

 


Wat is voor jou de ultieme manier voor ‘gaming on the go’?

Reputatie 7
Badge +17

Wat is voor jou de ultieme manier voor ‘gaming on the go’?


Hangt er vanaf hoe ‘on the go’ ik ben, maar over het algemeen is mijn Nintendo Switch favoriet!
Als ik lang moet reizen in de auto of in een vliegtuig pak ik mijn Nintendo 3DS er vaak weer bij, die is toch wat kleiner. Of gebruik de GBA emulator op mijn telefoon. 😄
Als ik kort onderweg ben of op werk zit, zit ik toch snel suffe spelletje op mijn telefoon te spelen om de tijd te doden, dus ik probeer de laatste tijd vaker een boek te pakken. Alleen werkt dat niet in de auto, want snel wagenziek. Genoeg opties gelukkig!

Vraag: Wat kan jou altijd opvrolijken?

Reputatie 7
Badge +20

KITTENS. Als ik foto's of filmpjes van kittens zie komt mijn brein in een soort van ‘de rest van de wereld maakt even niet uit’ status en dan word ik gewoon even heel blij. Kittens in het echt zijn nog beter maar helaas kom je die niet zomaar overal tegen

 

Ben jij een klusser en zie je altijd wel ergens iets dat je nog aan je huis wil veranderen of verbeteren? Of is het wel goed zoals het is?

Ben jij een klusser en zie je altijd wel ergens iets dat je nog aan je huis wil veranderen of verbeteren? Of is het wel goed zoals het is?

Zeer zeker.Ik zie vaak toch nog wel wat verbeterpunten en pak die dan ook gelijk aan.Ik vind dat wel leuk om te doen.Ook soms bij andere mensen in huis.

 

Nwe vraag:

Wat is naar jouw mening momenteel de beste supermarkt?

Reputatie 7
Badge +16

Of het de beste is, weet ik niet… maar mijn go-to supermarkt is de Albert Heijn

Het overgrote deel van mijn boodschappen koop ik bij de AH, soms aangevuld met dingen van de Aldi, Lidl of Jumbo. Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben in de AH, door dat hele gedoe omtrent de staking.

Het is héérlijk weer, volop zon! Heb je een favoriet zomers nummer? 💃🏾

Reputatie 7
Badge +7

Voyage voyage van Desireless. Zelfs midden in de winter gaat de zon dan schijnen ☀️


Toepasselijk voor vandaag: wat is jullie favoriete ijssmaak 😋?

Reputatie 7
Badge +11

Pfoe, blijft altijd een lastige hoor, kan ook niet één smaak benoemen! De ijsfabriek waar mijn moeder ooit werkte had fantastisch bananenijs met pure chocolade schaafsel en stukjes bitterkoek. Dat was echt episch! Verder vind ik hazelnootijs en zwart sesamijs echt de bomb! Op mijn oude stage hadden we ooit pandan-ijs, dat was ook wel echt heel goed! Ook een onverwachte maar wat best werkte was ijs van waterkers en spek voor bij een voorgerecht, werkte ook verrassend goed!

 

Wat doe jij om af te koelen op deze hete dagen?

Reputatie 7
Badge +8

Of het de beste is, weet ik niet… maar mijn go-to supermarkt is de Albert Heijn

Het overgrote deel van mijn boodschappen koop ik bij de AH, soms aangevuld met dingen van de Aldi, Lidl of Jumbo. Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben in de AH, door dat hele gedoe omtrent de staking.

Het is héérlijk weer, volop zon! Heb je een favoriet zomers nummer? 💃🏾

Grootverdieners daar bij KPN haha

AH is veel te duur hier VOMAR is de bom hier en Lidl 

Reputatie 7
Badge +19

Wat doe jij om af te koelen op deze hete dagen?
Onder mijn veranda gaan zitten waar de wind heerlijk doorheen waait. 

Nieuwe vraag

Wat is het boek waarvan jij vindt dat iedereen dit gelezen moet hebben? 

Reageer