Beantwoord

Voicemail toont geen melding van ontvangen berichten.

  • 7 May 2021
  • 6 reacties
  • 659 keer bekeken

Bij mijn vorige provider kreeg ik een melding op mijn (vaste) telefoon, als er een bericht was ingesproken. Nu ben ik overgestapt op KPN en krijg ik die melding niet meer, dus ik moet steeds als ik thuiskom 1233 bellen of er iets is binnengekomen. Ik heb hier 2x over gebeld, bij de 2e keer werd mij verteld dat mijn voicemail gereset zou worden en dat ik na 24 uur weer notificaties zou kunnen zien. Helaas is het nog steeds niet gelukt. Ik heb op het forum gezocht. Zag zoiets bij 2 jaar geleden, maar die oplossing werkte niet bij mij.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 9 May 2021, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi Jane. Welkom op het forum van KPN! :bouquet:

Ten eerste: werkt 1233 bij KPN op een vaste telefoon??? Ik gebruikte altijd 0842-333.

Hoe kreeg je die melding op je vaste telefoon? In principe zie je aan de nummermelder in je telefoon, waarvan dan een lampje knippert, dat er in je afwezigheid gebeld is. En dus mogelijk ingesproken. Want daar heeft KPN VM op de vaste lijn nog nooit wat 'gemeld’. En ik heb 't jaren gebruikt.

Dus zoals jij het omschrijft is het er niet bij KPN. (hoe die andere provider dat deed weet ik ook niet).

Maar: werkt de nummerweergave wel op je huidige toestel bij KPN?????????

Nota Bene.

Ik ben enkele jaren geleden geswitched naar een toestel (dect) met antwoordapparaat.

Voordelen:

(1)Geen gesprekskosten voor beluisteren berichten. (met VM betaal je de standaard gesprekskosten.)
(2)Je kunt met een ant.app. wel zien of er is ingesproken (met VM dus niet)
(3)Makkelijk aan/uit te zetten; één knop op de basis
(4)Gesprek over te nemen als je (5)de beller hoort inspreken

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jane300, ook ik maak gebruik van Voicemail. Bij mij zie ik dan op mijn toestel dat er gebeld is en een bericht is achter gelaten. Zo geeft PeterG ook aan.

Dag Peter,

Bij Tele2 kreeg ik een envelopje op mijn toestel als er een bericht was ingesproken, bij KPN kan dat kennelijk niet. Ik ga dan toch maar mijn eigen antwoordapparaat gebruiken, maar daarvoor ben ik niet overgestapt op KPN. De nummerweergave werkt wel en ik kan ook berichten afluisteren, ik moet alleen steeds 1233 bellen om te checken of er een bericht is ingesproken. 

Dank voor het meedenken, maar ik ben dus niet blij.

Jane

Tele2 mag wettelijk niks anders met voicemail dan kpn.

Op mijn vaste telefoon gaat er een envelopje knipperen als er gebeld is. Het nummer is dan opgeslagen en er kán dan ook VM ingesproken zijn maar hoeft niet. Zo werkt het (bij KPN) al 20 jaar.

Ik ga dan toch maar mijn eigen antwoordapparaat gebruiken

Dat is sowieso een beter idee. (waarom VM als je een AA hebt???). Van VM werd/wordt ik nooit blij; van mijn eigen AA wel.

Met AA:
Geen gesprekskosten voor beluisteren berichten (bij VM betaal je 15 cent + 15 cent per minuut)
Berichtenteller
Makkelijk aan/uit zetten; één knop op de basis

N.B. Bij gebruik AA de doorschakeling naar VM uitzetten: #61# beltoets

Ik was bij Tele2 tevreden, omdat ik een envelopje op mijn display kreeg, dat betekende dat er een voicemailbericht was. Als er geen VM bericht was, kreeg ik alleen een melding dat er gebeld was.

Ik heb liever voicemail, dat werkt voor mij handiger ook om diverse andere redenen en het kost mij niets. 

Ja, ik weet dat ik óf het één óf het ander kan gebruiken, dat lijkt me ook heel logisch.

Ik heb liever voicemail (...) het kost mij niets. 

Ook bij Tele2 betaal je gesprekskosten voor het beluisteren van je berichten. Tele2 is een budgetprovider, die doet dat echt niet gratis. (zelfs kpn niet)

Hier wordt nergens gesproken over een notificatie o.i.d. bij ingesproken berichten: https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm .

Verder vind ik het onlogisch om voicemail te gebruiken, als je al een antwoordapparaat in je telefoon hebt. Je bespaart i.i.g. de belkosten ÉN je ziet of er is ingesproken en hoeveel. (dit zijn de voornaamste redenen dat ik 9 jaar geleden weer aan AA ben gaan gebruiken)

Bij een antwoordapparaat is bovendien het voordeel dat je de telefoon langer over kunt laten gaan. En tijdens het inspreken van de beller, die je hoort, ook nog kunt overpakken.

En wat handiger betreft: bedoel je op afstand, dus als je niet thuis bent, beluisteren? Dat kan met je antwoordapparaat ook.

Er is een verdienmodel met voicemail.

Als je niet thuis bent komt er voor de beller toch verbinding (€ dus voor provider).

Als je vervolgens zelf het ingesproken bericht(en) beluisterd, weer gesprekskosten (provider lacht)

Als je daarna ook nog die persoon terugbelt…. nou ja, je weet wel.

:large_orange_diamond: Waarom ben je eigenlijk van Tele2 naar KPN gegaan? Zenderaanbod?
Niet de kosten; KPN is duurder.