Voorsteltopic

  • 4 June 2022
  • 37 reacties
  • 784 keer bekeken
Voorsteltopic
Reputatie 7
Badge +30

Leuk dat je ons forum bezoekt en lid bent geworden van de KPN community. Wij vinden het leuk om je beter te leren kennen, stel jezelf hier gerust voor!

 

Inspiratie nodig om iets over jezelf te vertellen?

  • Waar woon je, woon je alleen of met je gezin/huisdieren? 🐶🐱🐰🐹🐟🐦🐍
  • Maak je alleen gebruik van de meegeleverde KPN apparatuur of heb je een thuisnetwerk met andere apparaten? 
  • Wat doe je graag in je vrije tijd? 
  • Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)?
  • Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Het moderatorteam is dól op eten, dus dit is belangrijke informatie 😁 
  • Waarom ben je graag actief op het forum?

 

Hier stellen de moderators zichzelf voor: 

Hier stellen de superusers zichzelf voor:

Hier vind je het vorige voorstelrondje:

 

Welkom!


37 reacties

Ik zal mij ook even voorstellen, ben al een tijdje actief op het forum.

 

Ik ben Jan Willem, 40 jaar en woon in Ede. Ik ben alleenstaand en heb 2 super lieve katten.

Ik werk als software ontwikkelaar bij een klein bedrijf in de buurt en ben aardig goed met ICT, al zeg ik dat zelf.

In een ver verleden had ik KPN ADSL + TV maar ik vond de snelheid en de mogelijkheden net te weinig. Daarom ben ik toen weer overgestapt naar Ziggo. Ook omdat ik op dat moment bij de helpdesk van Ziggo werkte via een extern callcenter in de buurt en hierdoor een enorme korting kreeg als ik klant zou worden. Hier heb ik ruim 8 jaar gewerkt.

Tot mijn grote verrassing en geluk is er het afgelopen jaar glasvezel aangelegd in mijn straat. De buurt wordt nu langzamerhand aangesloten en bij mij is op 02 juni de kabel het huis ingebracht en daarop de FTU (type TK01) geplaatst. Ik wacht nu alleen nog op de gereedmelding en de activatie van mijn verbinding door kpn netwerk en de installatie van de NT en dan kan ik gebruik maken van mijn nieuw bestelde internet only 1Gbp/s abonnement. 

Vooral het hebben van een goede uploadsnelheid vind ik erg handig omdat ik hierdoor een eigen server kan draaien en niet meer een VPS hiervoor hoef te huren. Ook cloud diensten als drive kan ik dan zelf draaien. Dit gaat mij dan best veel schelen in de kosten. 

Verder ga ik mij dan ook verdiepen in Home Assistant om mijn huis net wat slimmer te maken.

Badge +19

@janwilnl welkom bij de club. Leuk om je verhaal te lezen. Maar pas op het forum kan verslavend zijn😂. Veel succes.

Reputatie 7
Badge +20

@janwilnl Van harte welkom! En vast veel plezier met jouw glasvezelverbinding. :)

@janwilnl Van harte welkom! En vast veel plezier met jouw glasvezelverbinding. :)

Gaat vast goedkomen, alleen lange adem nodig 

Hoi @janwilnl ,

Welkom hier!Hopelijk vind je het leuk en blijf je dat vinden:)

Hoi ,

 

Ik stel me op verzoek van @Shyrin_ _ ook maar voor😁:

Waar woon je, woon je alleen of met je gezin/huisdieren? 🐶🐱🐰🐹🐟🐦🐍

 

In Gelderland met een gezin en 2 katten😺😺

 

Maak je alleen gebruik van de meegeleverde KPN apparatuur of heb je een thuisnetwerk met andere apparaten? 

 

Alleen box 12 en vip5202/vip2952, apparatuur van KPN dus.

 

Wat doe je graag in je vrije tijd? 

 

Lezen, Fietsen(ben nu door dit weer ook minder actief hier), forum en uitstapjes.

 

Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)?

 

Omdat de service erg goed is en het is goed geprijsd.Alleen hier niet super stabiel en traag.

 

Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Het moderatorteam is dól op eten, dus dit is belangrijke informatie 😁 

 

Toch wel 🍕

 

Waarom ben je graag actief op het forum?

 

Ik vind het leuk om andere mensen te helpen en ik leer er ook erg veel van

Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)?

Omdat de service erg goed is en het is goed geprijsd.Alleen hier niet super stabiel en traag.

Mooi om te horen, ik ben ook altijd tevreden geweest met KPN zolang ik dat abonnement heb, dus zal dat straks ook weer zijn.

 

Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Het moderatorteam is dól op eten, dus dit is belangrijke informatie 😁 

Toch wel 🍕

Haha, goede keuze hoor, pizza is ook super makkelijk qua tijd eraan te moeten besteden

 

 

Waarom ben je graag actief op het forum?

Ik vind het leuk om andere mensen te helpen en ik leer er ook erg veel van

Super leuk, ja het is zeker leerzaam om mee te denken met mensen en hun problemen te beantwoorden. Bedankt! 👍

 

Oja en uiteraard welkom

Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)?

Omdat de service erg goed is en het is goed geprijsd.Alleen hier niet super stabiel en traag.

Mooi om te horen, ik ben ook altijd tevreden geweest met KPN zolang ik dat abonnement heb, dus zal dat straks ook weer zijn.

 

Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Het moderatorteam is dól op eten, dus dit is belangrijke informatie 😁 

Toch wel 🍕

Haha, goede keuze hoor, pizza is ook super makkelijk qua tijd eraan te moeten besteden

 

 

 

 

Oja en uiteraard welkom

Bedankt!Ik zit hier al wel een ruim jaar, maar had me nog niet voorgesteld.

Reputatie 7
Badge +16

Héél leuk om te lezen; we vinden het leuk om jullie, onze forumleden/ klanten, iets beter te leren kennen! 

Mocht jij je ook willen voorstellen, vooral doen! Voel je van harte welkom 😊!

Reputatie 7
Badge +9

Daar gaan wij dan. Voor het gemak maar Marcia’s lijstje volgend.

  • Ik woon met mijn vrouw (en zonder huisdieren) in het schitterende Zuid-Hollandse plaatsje Brielle. (Effe korte herinnering aan jullie geschiedenisles van vroeger: Op 1 april verloor Alva zijn bril.)
  • Niks KPN apparatuur. Gewoon een geweldige Fritz Box👍, uit de tijd van XS4ALL. Hier ben ik trouwens nog steeds heel erg verdrietig over, dat jullie deze geweldige bedrijf zomaar opgedoekt hebben. Zo jammer dit.😥
  • Als er vrije tijd is dan gaan wij bijvoorbeeld geocachen, fietsen, wandelen, ben ik bezig met home automatisering …
  • Buiten mijn vrije tijd om (extra info, niet om gevraagd😆) werk ik in de automatisering. Hier heb ik de laatste 35 jaar van alles al in gedaan: begonnen met Cobol programmering op een AS/400 en C en dbase onder OS/2, 1de tot 3de lijn support voor verschillende system, trainingen gegeven, inmiddels sinds een aantal jaren proces automatisering (o.a. PCS7) en ga maar zo door.
  • Tja, waarom ben ik blij met het KPN netwerk. Het netwerk (mobiel en vast) werkt gewoon prima, ook ben ik nog steeds van mening (zie boven) dat XS4ALL die dingen op sommige vlakken beter voor elkaar had. Maar goed, dat is een stuk historie.😋
  • Lievelingseten? Alles, ben er niet echt kieskeurig in. Maar als ik dan toch moet kiezen: wij gaan heel graag naar de Griek.😊
  • Waarom op het forum? Leuk om info op te doen, te zien wat andere bezig houdt en uiteraard ook om tips te geven.

Dus ja, ook dit forum is dus inmiddels een gedeelte van mijn vrijetijdsbesteding.😁

 

Reputatie 7
Badge +10

Anneke hier, Twente 🏡🌳, zorghart/ab-er 🏥♥️ Nerdin 💻📲 

Kwam hier dik 2 jaar geleden een beetje met veel bombarie binnen met een topic en ben eigenlijk nooit meer weggegaan 😅😁 en besloten te helpen waar ik kan met inmiddels veel plezier :-) 

Reputatie 7
Badge +21

Nu jullie het toch over lievelingseten hebben…
Mijn lievelingseten is iets wat veel mensen niet lekker vinden en dat is spruitjes.
'Ben er dol op.
En op eigengemaakte appelmoes van goudreinetten,  niet appelmoes uit pot of blik (yek!) maar zelf gemaakte appelmoes van appels uit eigen tuin.
En ook nog op zelfgemaakte Chinese tomatensoep.

Reputatie 7
Badge +10

Nu jullie het toch over lievelingseten hebben…
Mijn lievelingseten is iets wat veel mensen niet lekker vinden en dat is spruitjes.
'Ben er dol op.
En op eigengemaakte appelmoes van goudreinetten,  niet appelmoes uit pot of blik (yek!) maar zelf gemaakte appelmoes van appels uit eigen tuin.
En ook nog op zelfgemaakte Chinese tomatensoep.

Ik vind spruitjes lekker, samen met spekjes en aardappelkroketjes 😋 En behalve tuinbonen, vind ik alles lekker. Dit, zelfgemaakte recepten, deel ik regelmatig op Instagram. Niet bijzonder, wel lekker vind ik. 

Reputatie 7
Badge +7

Op aangeven van @Shyrin_ lees ik: “Inspiratie nodig om iets over jezelf te vertellen?”.

Nou nee, niet echt, toch volg ik maar ongeveer de opgegeven template’, gaat ie: 

  • Waar woon je, woon je alleen of met je gezin/huisdieren? Mijn vrouw en ik wonen dicht bij de kaasmarkt in Alkmaar, mijn forumnaam verwijst daar ook een beetje naar. Gelukkig (voor deze tijd!) wonen we in een nieuw- en gasloos appartement met energielabel A, uiteraard voorzien van glasvezel van KPN Netwerk. Huisdieren? Nee, wel altijd katten gehad maar sinds we op dit appartement wonen niet meer, was best even wennen moet ik zeggen. Nu hebben we (ongevraagd) soms zilvervisjes en fruitvliegjes op bezoek, maar ja, echte huisdieren kun je dat niet noemen 😁.
  • Maak je gebruik van de meegeleverde KPN apparatuur of heb je een thuisnetwerk met ook andere apparaten? Ben bijna vanaf de start van XS4ALL lid van deze club geworden en begonnen met een modem via PSTN en later ISDN. Vervolgens ging DSL van start en ben toen geswitcht naar ADSL, VSDL, en vervolgens VSDL2 met pairbonding. Op (meer dan) 1500 meter afstand en direct aangesloten op de centrale, gaf dit wel een betrouwbare maar erg trage verbinding. Sinds mei 2021 overgezet op glasvezel (GPON) met een 200/200 Mbit/s abonnement en nog steeds bij XS4ALL. Heb van XS4ALL de Fritz!Box 5790 te leen en twee eigen FB3000 repeaters in Mesh, zodoende een dijk van een Wifi netwerk met ook een aantal Home domotica zaken daarin opgenomen. Sinds mei 2022 ben ik technisch gezien (gedwongen) aan KPN de provider gekoppeld, de voorgeschiedenis daarvan is genoegzaam bekend denk ik. Niet van alle voor XS4ALL klanten uitgebreide technische mogelijkheden maakte ik gebruik en toen bleek dat KPN een flink aantal plussen van XS4ALL ook bij KPN zou implementeren ben ik gebleven.  
  • Wat doe je graag in je vrije tijd?  Ben inmiddels 75 jaar en ben de diverse taken in de ‘hoek van vrijwilligheid’ aan het minderen, je kunt immers niet altijd maar aan het werk blijven! Ben nu nog als vrijwilliger betrokken bij één van de drie Repair-Cafés in Alkmaar. Hier kunnen kapotte (draagbare!) spullen gebracht worden en beoordelen wij of het te repareren is. Alleen de gebruikte onderdelen worden in rekening gebracht. Hiermee hopen we ook de afvalberg te verminderen, er gaan nl. teveel eenvoudig te herstellen spullen naar de stort. Het zal niet vreemd klinken dat laptops, printers en ook telefoons een flink deel van de aangeboden apparatuur uitmaken. Ook stofzuigers, koffiemachines en elektrisch handgereedschap worden veel gebracht. Het mooie is dat de meeste apparaten tegen geringe kosten weer werkend de deur uit gaan, ook dat geeft een mens energie.
  • Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)? Dat ‘blij worden met mijn KPN (in feite nog steeds XS4ALL) abonnementen’ heeft na de technische omzetting wel even geduurd. De technische omzetting op zich ging best goed, heb geen moment een onderbreking van internet of TV ervaren. De administratieve omzetting, met name naar- of binnen ‘Mijn PKN’ vond ik een drama. Dit zou volgens XS/KPN twee dagen gaan duren. Nu pas, ongeveer 3 maanden na de omzetting, begint het er op te lijken en komen de mogelijkheden die binnen ‘Mijn XS4ALL’ normaal waren langzaamaan tevoorschijn. 
     
  • Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Tja, ben vlak na de oorlog opgegroeid met ‘eten wat de pot schaft’ en dat was vroeger op een kleine boerderij in Drenthe alles wat de moestuin en verdere eigen verbouw opleverde. Ben er denk ik niet minder van geworden. Heb nog steeds moeite om kliekjes weg te gooien. Daarom wordt er steeds afgepast gekookt, maar het maakt niet uit wat. Gemakkelijk hé!
     

Waarom ben je graag actief op het forum? Een leuke bezigheid, in de hoop om ook binnen mijn beperkte IT kennis mede forumleden waarnodig enigszins op weg te kunnen helpen. Maar óók om er zelf van te leren, want daar ben je immers nooit te oud voor!  

Reputatie 7
Badge +30

Dit klinkt als heel duurzame hobby's, @Berrie_Kaas! Pas perfect bij de doelstellingen van KPN 😉. Ik vind het leuk om te zien dat je zo actief bent op het forum en ik ben blij om te lezen dat de omzetting nu toch eindelijk een beetje naar tevredenheid lijkt te gaan.

Welkom @Berrie_Kaas !

Hoe meer mensen die hier zijn om de medemens met hun vragen te helpen hoe beter!😉

Reputatie 4
Badge +4

Ik zal mij ook even voorstellen:

 

Ik ben Nic, en ben 29 jaar oud Werkzaam in de IT. Dus alle standaard vragen zoals heb je het gereset of wat dan ook, zijn door mij meestal al geprobeerd, als ik het niet kan oplossen met dat en de beschikbare tools tot mijn beschikking, dan ga ik pas na de klantenservice toe.

  • Waar woon je, woon je alleen of met je gezin/huisdieren? Mijn ouders en ik wonen in de toeristsche trekpleister Thorn, samen met de onze Border Collie genaamd Jeff.
  • Maak je gebruik van de meegeleverde KPN apparatuur of heb je een thuisnetwerk met ook andere apparaten? Zelf maak ik gebruik van de spullen die KPN mee heeft gestuurd, omdat alles van Ziggo terug moest inclusief de gehuurde Deco, dus dit is terug gestuurd naar Ziggo, dus weer voor een Mesh setup gekozen met de superwifi en de experiabox.
  • Wat doe je graag in je vrije tijd?  Ben zelf 29 jaar oud, dus houd van wandelen met de hond, en sporten zo'n 2x in de week.
  • Waarom ben je blij met je KPN abonnement(en)? Ben begonnen bij Hi, met mijn 06-nummer. Tevens ben ik vrij blij met de diensten sinds April mijn ouders zover gekregen om ook met TV en Internet na KPN te gaan, voor de rest gebruiken ze Simyo ook met veel plezier.
     
  • Wat is je lievelingseten en wat drink je graag? Ik vind cola, en ice tea wel lekker, dus hou er wel van omdat te drinken, soms ook een bacardicola op zijn tijd gaat er ook wel in. Qua eten houd ik van pizza, friet chinees, maar soms een lekker bordje met hollandse hap vind ik ook niet verkeerd.
     

Waarom ben je graag actief op het forum? Mensen helpen doe ik dagelijks met het repareren van laptops bij klanten voor mijn werk.

Reputatie 7
Badge +19

Welkom @Nicj56! Wat voor sport beoefen je? Of zit je ergens in een sportschool aan de gewichten. 

Reputatie 4
Badge +4

Welkom @Nicj56! Wat voor sport beoefen je? Of zit je ergens in een sportschool aan de gewichten. 

Ergens aan de gewichten

Reputatie 7
Badge +20

Welkom hier @Nicj56 😃

Reputatie 3
Badge +1

Hai Allemaal…

De eerste post van mij dan maar hier doen.
Ik ben Nick, 59 jaar en weer terug op het oude nest.
Ik ben begonnen als zend amateur en had een aantal bulletin boards op de spectaculaire snelheid van 2K4 en packet radio, kabel tv had 6 zenders en de radio stond altijd op de AM radio miamigo.(piraat)

Als monteur bij de voorloper van Ziggo (Casema) een aantal jaren gewerkt waarbij je met een enorme kast moest sjouwen waarop een klein tv schermpje en een scoop.
Ik ben betrokken geweest bij de eerste tests met internet over de stroomkabels maar dat liep mis omdat er teveel storing kwam op plekken waar die niet mochten komen.
Daarna kwam het inbellen via isdn op Demon internet en XS4All.
Via KPN hebben we via de woningbouwvereniging een glasvezel gekregen bij XMSNET waar ik mee werkte in diverse pilots,uiteindelijk stierf dat een stille dood en werd alles onder gebracht bij KPN.
De amino decoders waren een ramp en uiteindelijk ging dat ook niet zo best.
Toen er een patch rack uitbrandde en alle apparatuur vervangen moest worden ( 100-100 was de max ) zat ik een tijdje zonder internet en kwam ik bij Ziggo terecht, via via was die al mijn werkgever en daar ben ik ongeveer 20 jaar klant geweest.
Na een hartstilstand werd duidelijk dat ik het (ietsje) rustiger aan moest doen en kwam ik in een nieuwbouw appartement terecht waar ik nu bijna 6 jaar woon, er was hier al glas van KPN maar 20 cm te kort...😂 De aannemer was vergeten de bouw af te melden dus dat laatste stukje werd niet aangesloten.

Zo.. lange inleiding…
Ik woon samen met mijn partner, zij werkt in de verpleging als nachtzuster en ik werk als derde lijn helpdeskmedewerker en we werken beide s nachts.
Daarnaast ben ik beheerder van dit appartementencomplex en vrijwilliger in een speeltuin.
Ondertussen ben ik al 7 jaar opa, we hebben 5 katten ( 3 maine coons, 2 vuilnisbakjes)
Ik heb een aquarium met tylomelania slakken die ik kweek, en een zooi vissen.
Alles maar dan ook alles ( op de wc bril na geloof ik ) is geautomatiseerd en mijn partner vind het leuk om als ik tv kijk vanuit haar werk alle lampen uit te gooien of daar lekker mee te knoeien.. leuk bij een griezelfilm 😀

Op het dak heb ik een telescoop die bestaat uit een aantal camera’s die elk een stukje hemel filmen en een computer maakt daar een totaal plaatje van en daar begon ook de ellende, de upload redde het niet bij Ziggo, dus vandaar de overstap terug naar KPN.
Ook heb ik een weerstation, een verbinding met de meteosat en de KNMI gebruikt o.a. mijn data.
De meterkast staat vol met een aantal nas apparaten, enz enz.

Koken vind ik heel leuk, vooral soepen en pasta gerechten, als paps macaroni maakt staan de kids steevast met bakjes klaar en ook de buren eten graag mee.
Nou volgens mij ben ik niets vergeten..Ik zie hier medetweakers en andere bekende namen en misschien herkennen mensen mijn gebruikersnaam nog :)

Groet, Nick

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @G.Bruiker, Nick! Van harte welkom, terug bij KPN en héél erg leuk dat jij je zo uitgebreid voorstelt! 

Zo te lezen heb jij heel wat technische kennis in huis! En tylomelania slakken, ik moest even googlen… Volgens mij zijn we deze nog niet tegen gekomen in het Huisdieren topic 😅. 

Alles maar dan ook alles ( op de wc bril na geloof ik ) is geautomatiseerd en mijn partner vind het leuk om als ik tv kijk vanuit haar werk alle lampen uit te gooien of daar lekker mee te knoeien.. leuk bij een griezelfilm 😀

My kind of girl 🤣

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @G.Bruiker, Nick! Van harte welkom, terug bij KPN en héél erg leuk dat jij je zo uitgebreid voorstelt! 

Zo te lezen heb jij heel wat technische kennis in huis! En tylomelania slakken, ik moest even googlen… Volgens mij zijn we deze nog niet tegen gekomen in het Huisdieren topic 😅. 

Alles maar dan ook alles ( op de wc bril na geloof ik ) is geautomatiseerd en mijn partner vind het leuk om als ik tv kijk vanuit haar werk alle lampen uit te gooien of daar lekker mee te knoeien.. leuk bij een griezelfilm 😀

My kind of girl 🤣

De slakken zijn heel grappig en bewegen zich voort als een konijntje, ze krijgen 1 a 2 jongen per jaar die met huisje en al “geboren” worden en wat het voorstellen betreft, een goed begin is het halve werk toch :)

Reputatie 7
Badge +20

Welkom hier @G.Bruiker en wat een heerlijk uitgebreid verhaal 😃 (ik moet erg gniffelen om je G.Bruikersnaam 😉)

En wat gaaf, slakken! Ik heb zelf een bakje met meerdere soorten garnaaltjes, die zijn ook supergrappig en ik kan er uren naar kijken 😊

Reputatie 3
Badge +1

Die G.Bruiker heb ik al iets van 20 jaar dus ik ben blij dat die nog niet bezet was 😀 ik heb ook garnalen in de bak, het is leuk om ze met voertabletten te zien voetballen, Ik heb citroengarnalen, vuurgarnalen,cherry, pinokkio en nog wat kruisingen er tussendoor, ze ruimen de boel lekker op :)
Dank voor je welkom !

Reageer