Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

Vrijheid, Evert vertelt je er meer over in zijn vlogs

Reputatie 6
Badge +16
  • Moderator
  • 8542 reacties
Voor mensen van mijn generatie is vrijheid heel vanzelfsprekend. Kunnen zijn wie je bent en doen wat je wilt. Onbegrensde mogelijkheden en veiligheid, dat is vrijheid voor mij. Ondanks dat ik nooit iets anders gekend heb, weet ik ook dat het in veel landen anders is en ook dat het in Nederland anders is geweest. Dat staat me bij omdat mijn opa er soms over vertelde. Mijn opa en oma woonden op een boerderij in Noord-Brabant, in een dorpje vlakbij Tilburg. Wat me het meest bijstaat van de verhalen is dat mijn oma net een nieuwe fiets had, een spiksplinternieuwe Gazelle. De fiets was 2 weken oud en toen werd toen ingenomen. Iets wat ik me gelukkig niet kan voorstellen hoe dat is en waarvan ik het nooit hoop mee te maken.

De verhalen van toen zijn belangrijk en dienen te worden doorgegeven. Doordat steeds minder mensen de 2e Wereldoorlog hebben meegemaakt worden deze verhalen minder doorgegeven. Wij geloven in het verbinden van mensen en ook dat de verhalen van toen doorverteld moeten worden. Toen oud-verzetsmensen de oproep deden aan anderen om hun verhalen levend te houden ontstond de gedachte ‘laten wij dit maatschappelijke stokje proberen over te nemen’. Dit hebben we niet alleen gedaan, maar dit initiatief wordt ondersteund door het Nationaal Comité 4 en 5 mei en het Verzetsmuseum.
Ik stel jullie graag voor aan Evert. Evert vlogt over de gebeurtenissen in 1945.

Dit is Evert!

Evert woont samen met zijn vader, moeder en zijn broer Klaas in het Oosten van Nederland. Zijn andere broer, Joris, zit ondergedoken. In het filmpje hieronder stelt Evert zichzelf voor in zijn eerste vlog, wel zo leuk, dan kun je ook direct kijken hoe Evert woont!

Je kunt Evert volgen op zijn Instagram account en op zijn Youtube kanaal.

0 reacties

Geen reactie

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)