Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 535 reacties
  • 7846 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)

Toon eerste bericht

535 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wat een héérlijk vooruitzicht, @Henk2304! Staan er al plannen ongeduldig te wachten of laat je alles op je af komen? 

Ik laat alles op me afkomen. Ik heb net iets te vaak meegemaakt dat een collega met allerlei plannen z'n pensioen niet gehaald heeft.:thinking:

Reputatie 7
Badge +16

Ik word echt blij van de vooruitzichten voor de terugkeer naar het "oude normaal" waarbij we weer met z'n allen een glaasje kunnen drinken op een terras en het vliegtuig kunnen pakken naar een bestemming naar keuze.

Ik sluit mij hierbij aan, al kan ik nog niet echt geloven dat het eindelijk zo ver is… :thinking::smile:  Gister overviel mij een gevoel van dankbaarheid/ blijheid dat het vaccineren hier zo goed geregeld is: het vaccin is er, het is voor iedereen toegankelijk, ik bedacht mij dat het een klus moet zijn om alles zo te organiseren en te regelen en dan die vriendelijke mensen die je helpen en begeleiden etc. 

Misschien speelt de warmte van gister ook mee, dat ik het allemaal zo rooskleurig zag, maar ik werd er blij van! :wink:

Reputatie 7
Badge +12

Werkgerelateerd; een modem die direct mooi in sync komt of een NT welke direct werkt.

Maar concerten, festivals en evenementen. Het moment dat we weer kunnen wordt het een feestje :) 

Reputatie 7

Gister overviel mij een gevoel van dankbaarheid/ blijheid dat het vaccineren hier zo goed geregeld is: het vaccin is er, het is voor iedereen toegankelijk, ik bedacht mij dat het een klus moet zijn om alles zo te organiseren en te regelen en dan die vriendelijke mensen die je helpen en begeleiden etc. 

Onze jongste dochter woont al jaren in België maar heeft een afspraak voor volgende week in Terneuzen.

Onze oudste dochter woont in Zuid-Afrika en was twee weken bij ons op bezoek. We hebben via de huisarts een vaccinatieoproep geregeld maar helaas kon ze niet met janssen gevaccineerd worden (bureaucratie) en was ze te kort in Nederland om met Pfizer gevaccineerd te worden.

In september komt ze met haar verloofde opnieuw naar Nederland om te trouwen :champagne_glass: en dan zal ze ook haar vaccinatie kunnen halen. We zijn ook al bezig om een vaccinatie voor haar verloofde te regelen aangezien de vaccinatiegraad in Zuid-Afrika nog heel laag is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik vind het heel moeilijk te behappen wanneer mensen zich bewust niet laten vaccineren. 🥺

Ik ben heel, heel! blij dat ik al gevaccineerd ben en dat we langzaamaan naar het oude ‘normaal’ gaan 🙏🙏🙏

Ik vind het heel moeilijk te behappen wanneer mensen zich bewust niet laten vaccineren. 🥺

Hoezo? Het is toch ongezond! Je wordt er zelfs magnetisch van: dat heeft Hans Kazan op tv laten zien. Oh, ja en die chip van Bill Gates zit er ook nog in :innocent:.

Maar alle gekheid op een stokje, ik ben ook blij dat ik beide prikken al gehad heb, maar ook dat we in dit land de vrijheid hebben om zoiets zelf te kunnen beslissen. Ik heb dus van die vrijheid gebruik gemaakt door me wel te laten vaccineren. Ik laat me niet gek maken door één of andere nep-Engel :wink:

Reputatie 7
Badge +10

Ik vind het heel moeilijk te behappen wanneer mensen zich bewust niet laten vaccineren. 🥺

Hoezo? Het is toch ongezond! Je wordt er zelfs magnetisch van: dat heeft Hans Kazan op tv laten zien. Oh, ja en die chip van Bill Gates zit er ook nog in :innocent:.

 

Klopt, ik ben al gevraagd voor de volgende Terminator film 😎 als T1@nn@ Met chip en al.😁

Ik ben heel blij met mijn nieuwe airco én zonnepanelen. 😅

Reputatie 7

En @Henk2304, mis je jouw collega's al? :wink:

 

Als kiespijn. 

 

Reputatie 7

Ik word heel blij van vanavond en dan weten jullie vast wel waar ik het over heb. :sunglasses:

Anders ik wel! 

Reputatie 7
Badge +11

Paar weken terug een leuk pareltje op de kop getikt, een oude PTT testtelefoon, model Ericsson 1955. Exacte bouwjaar is niet bekend maar er zitten een paar bijzonderheden aan; de hoorn komt uit ‘79, de draaischijf komt uit ‘64 maar het merkwaardige is dat er een condensator in zit met de oude PTT-ster erop, deze werd in 1950 voor het laatst gebruikt. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de hoorn ooit vervangen is geweest.

 

Uiteraard bij thuiskomst direct getest op de actieve PSTN-lijn die er nog ligt van een oud bewoner (oprecht geen idee hoe of waarom maar het is er) en daarop werkte die goed (love die bel😍). Blijkbaar heb ik nog een van de weinige EPOTS-lijnen die pulse-dialing ondersteunt. Nouja, niet echt relevant maar ik wist in ieder geval dat het werkte!

 

Dan het ombouwen, ik moest op zoek naar een pulse-to-tone converter die klein genoeg was dat deze ingebouwd kon worden in het al krappe binnenwerk. Gelukkig had ik al wat research gedaan over dergelijke apparaten weer in gebruik nemen maar over het precieze aansluiten verder niet. Uiteindelijk van Frits uit Raalte een chip gekocht, zeer behulpzaam en hij wilde graag ondersteunen in het aansluiten door middel van het maken van een aansluitbeschrijving aan de hand van het elektrische schema. Helaas wilde dit niet helemaal lukken omdat het toestel toch wel afwijkt van wat hij normaal tegenkomt. Geen probleem, hij had een goed advies gegeven en daarmee kon ik prutsen. Het duurde uiteindelijk ongeveer een uurtje en het toestel zat weer werkend in elkaar. Ik heb speciaal voor dit apparaat vast bellen aan mijn abonnement toegevoegd om het te kunnen testen. Het werkte!

 

Naast dat ik dit apparaat zelf echt heel gaaf vind, vind ik de reacties van klanten als ik met dat apparaat naar binnen kom lopen nog veel mooier. Het is gelijk een ijsbreker en een gespreksonderwerp. Ik vind het tof dat ik zo'n stukje geschiedenis weer in gebruik kan nemen op een manier waar het ooit voor bedoeld is; als monteur bij de mensen thuis of in de infrastructuur. We hebben wel een testtelefoon maar dat ding vind ik maar saai, dit apparaat heeft charme. Ik moet ook toegeven dat ik normaal niet zo snel mijn testtelefoon mee naar binnen neem bij een klant. Even testen of de telefoon het doet na een verhuizing of migratie naar bijvoorbeeld glasvezel doe ik wel met de eigen telefoon. Nu neem ik standaard mijn testtelefoon mee als er iets met vaste telefonie is 😅

 

Ja, hier wordt ik nou echt blij van <3

Badge +12

Beetje laat aangehaakt in dit topic…

Maar waar ik echt blij van wordt is als mijn kinderen gelukkig zijn, lekker in hun vel zitten en vooral zichzelf kunnen zijn..wat dat ook is. 

Vooral het genieten van en met elkaar vind ik steeds belangrijker...het zal de leeftijd wel zijn 😅

Reputatie 7
Badge +17

Super vet, @NHendriks

Ik kan heel blij worden van de meeste simpele en kleine dingen. Gisteren is het mij bijvoorbeeld gelukt om 2 (!!) maaltijden van de prullenbak te redden via Too Good To Go. Als een kind zo blij stuiterde ik door het huis. Dus vanmiddag kan ik naar de plaatselijke bakker en boerderijwinkel om mijn geredde eten op te halen. Stiekem hoop ik op een gebakje van de bakker, hehe.

En natuurlijk word ik er altijd ontzettend vrolijk van als ik mijn puppy zie genieten van het leven. Zeg nou eerlijk, wie wordt hier nou niet vrolijk van?

 

Reputatie 7

Maar waar ik echt blij van wordt is als mijn kinderen gelukkig zijn, lekker in hun vel zitten en vooral zichzelf kunnen zijn..wat dat ook is. 

Vooral het genieten van en met elkaar vind ik steeds belangrijker...het zal de leeftijd wel zijn 😅

Ik snap volkomen wat je zegt, @SledgehammerNL. Voor veel mensen heeft corona wereldwijd voor ontzettend veel ellende gezorgd, dat wil ik absoluut niet bagatelliseren. Maar ik ondervind ook positieve dingen. Vooral in het kleine geluk dat kinderen ons geven. Als zij gezond zijn, blij en onbevreesd de wereld tegemoet treden, dan gaat het met mij als ouder ontzettend goed. En daar ben ik de afgelopen periode tussen de lockdowns en maatregelen erg bewust van geworden. Hoe waardevol een fijn en warm gezin is, die ik alles kan geven en waarvan ik onvoorwaardelijk de liefde en goedkeuring terug mag ontvangen. Rijker kun je niet zijn. De afgelopen tijd veel gezien van de prachtige natuur en mooie plekken dichtbij huis. Daar waar je het anders voorbij laat gaan, omdat het niet als bijzonder genoeg wordt ervaren(?) Nu weet ik beter. Er is een hoop te ontdekken en bewonderen in je eigen omgeving. Als je maar goed genoeg om je heen kijkt.   

Ja ik heb makkelijk praten want ik heb mijn wilde studententijd gehad, en ben zeker nog te jong om te weten hoe het is om als eenzame oudere in een aanleunwoning de lange lockdowndagen af te tellen om weer in écht sociaal contact te staan met anderen. Dat is diep treurig. Ik word wel erg blij van alle (kleinschalige) initiatieven en ideeën die ervoor zorgen dat mensen elkaar door deze crisis heen helpen.

Reputatie 7
Badge +11

Super vet, @NHendriks

Jaaa! Ben er oprecht heel erg blij mee, lang geleden dat ik om zoiets simpels echt gelukkig werd. Vooral de reacties die ik van klanten krijg die het oprecht heel gaaf vinden dat ik een dergelijk apparaat nieuw leven in blaas maakt dat ik het niet voor niets heb gedaan.

 

 

 

Omg wat een cutie!! <3 

In het begin van het mondkapjes drama was het voor mij telkens weer uitproberen waar ik zonder  binnen mocht. 
Ik ging met lood in mijn schoenen naar de winkels om boodschappen te doen.

Was al behoorlijk vernederd in een winkel omdat ik alleen in een apart kamertje werd gezet om mijn nieuwe iPhone op te halen. De dag ervoor toen er nog geen mondkapjes plicht was werd ik met open armen ontvangen in dezelfde winkel 🙃😏  Nee niet KPN 😛 

Maar goed deze ervaring heeft mij flink geraakt en in een hoek gezet.

De volgende dag toch weer zonder mondkapje op pad naar de Jumbo.
O jee een verkoopster kwam achter mij aan en vroeg waar mijn mondkapje was. 
(Daar kwamen de tranen het was te veel, ik had al te veel vernedering moeten ondergaan. Telkens weer jezelf verdedigen, telkens weer uitleggen waarom het niet gaat)

O zei ze ga maar naar binnen geen probleem, je bent hier welkom.

Toen ik de winkel uit liep stond ze met een bos bloemen bij de uitgang om mij een hart onder de riem te steken. 

Daar werd ik zo vreselijk blij van!  😀 
klantenservice is klanten binden 

Reputatie 7
Badge +10

Ik word blij van de naderende herfst. Heerlijk door het bos struinen met de hond in de koele ochtendlucht. 💙

Vanmorgen regende het al blaadjes 🍂🍁🍂

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben er blij van geworden dat veel Corona-maatregelen voorbij zijn en dat ik weer op een “normale” manier mijn werk kan doen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben blij dat ik al 2 weken gestopt ben met roken. Voel me erg labiel, niet normaal 😅 maar ik rook niet! 💪

Reputatie 7

Ik ben blij dat ik al 2 weken gestopt ben met roken. Voel me erg labiel, niet normaal 😅 maar ik rook niet! 💪

Dat is vast de beste beslissing die je ooit hebt genomen. :relaxed:

Ik was jaren terug een zeer stevige roker maar ik ben toen cold turkey gestopt met roken. Vergeet niet vanaf dag één jezelf cadeautjes te geven voor elk succesje dat je behaalt. Zo heb ik toen vrijwel direct na het stoppen een wintersport geboekt met de uitdaging dat mijn -destijds- tienerzoon mij er niet uit zou skiën.

Ik ben nu al weer zes jaar clean en ik zal je zeggen, daar geniet ik nog elke dag van.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben blij dat ik al 2 weken gestopt ben met roken. Voel me erg labiel, niet normaal 😅 maar ik rook niet! 💪

Dat is vast de beste beslissing die je ooit hebt genomen. :relaxed:

Ik was jaren terug een zeer stevige roker maar ik ben toen cold turkey gestopt met roken. Vergeet niet vanaf dag één jezelf cadeautjes te geven voor elk succesje dat je behaalt. Zo heb ik toen vrijwel direct na het stoppen een wintersport geboekt met de uitdaging dat mijn -destijds- tienerzoon mij er niet uit zou skiën.

Ik ben nu al weer zes jaar clean en ik zal je zeggen, daar geniet ik nog elke dag van.

Wat goed van je!! 👍💪 Heel knap!
Het is een nare en onderschatte verslaving.

Ik ben aan het sparen voor een tas, (vrouwen en tassen 😅) wat ‘normaal’ aan tabak op ging. 

 

Reputatie 7

Ik ben aan het sparen voor een tas, (vrouwen en tassen 😅) wat ‘normaal’ aan tabak op ging. 

Het is zo ontzettend belangrijk om jezelf te belonen voor je successen, dat motiveert je om door te gaan.

Een heuveltje op fietsen en boven aankomen in de vierde versnelling i.p.v. de eerste ... YES, dat is een feestje (of lekker luchtje) waard.

Motiveer, motiveer en motiveer dan gaat het echt lukken daar ben ik 100% zeker van.

Reputatie 7
Badge +16

Hou die gedachte vast, @Anneke-Anna: “maar ik rook NIET!” Zet ‘em op! Weet je al voor welke tas je gaat?

En, wie heeft de uitdaging gewonnen @wjb

Reageer