Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 576 reacties
  • 8350 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)

Toon eerste bericht

576 reacties

Reputatie 7

Kijk, dat is echt winst! De conditie zal waarschijnlijk ook steeds beter worden. Jij verslaat die vieze enge man met de hamer, ga zo door! :slight_smile:

Samen met mijn vrouw een eindje wandelen met onze onlangs geboren tweeling kleinzoontjes in de kinderwagen, daar word ik ook echt heel blij van. 

Reputatie 7
Badge +19

Samen met mijn vrouw een eindje wandelen met onze onlangs geboren tweeling kleinzoontjes in de kinderwagen, daar word ik ook echt heel blij van. 

Heerlijk, lekker van genieten!

Ik zag afgelopen week de eerste sneeuwklokjes in het park… Daar kan ik ook echt blij van worden :heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +20

Ik zag afgelopen week de eerste sneeuwklokjes in het park… Daar kan ik ook echt blij van worden :heart_eyes:

Jaaa het vooruitzicht van lente! Daar word ik echt blij van :blush: Langere dagen en weer een beetje groen dat hier en daar omhoog piept :grinning::seedling::tulip:

Reputatie 7
Badge +19

Over 14 dagen beginnen de Olympische Winterspelen. Daar wordt ik nu al bij van. 14 dagen echt veel sport kijken. Of niet @Marcia_ 

Reputatie 4
Badge +2

Een goede bak koffie maakt mij heel erg blij.

Zeker als deze vergezeld is met een goed gesprek.

Reputatie 7
Badge +30

Over 14 dagen beginnen de Olympische Winterspelen. Daar wordt ik nu al bij van. 14 dagen echt veel sport kijken. Of niet @Marcia_ 

Yes!:skier::snowboarder::first_place:

Over 14 dagen beginnen de Olympische Winterspelen. Daar wordt ik nu al bij van. 14 dagen echt veel sport kijken. Of niet @Marcia_ 

Een door het IOC voor alle Olympiërs verplicht gestelde app, door een Chinees bedrijf ontwikkeld(!), die zo ongeveer alle (privé)gegevens doorstuurt naar de Chinese dictators, daar word ik niet​​​ blij van. 

Reputatie 7

Over 14 dagen beginnen de Olympische Winterspelen. Daar wordt ik nu al bij van. 14 dagen echt veel sport kijken. 

In die 14 dagen zijn er ook nog een paar F1 teampresentaties voor 2022, nog meer sport dan :grin:

Reputatie 7
Badge +7

In die 14 dagen zijn er ook nog een paar F1 teampresentaties voor 2022, nog meer sport dan :grin:

Ik word er blij van als het a.s. F1-seizoen nét zo spannend en mooi wordt als het afgelopen F1-seizoen.

Reputatie 7

Dat zou geweldig zijn, maar realistisch gezien is de kans klein. In de 70+ jaar dat het kampioenschap bestaat was het pas de 2e keer dat het op gelijke punten naar de laatste race ging. Ik heb het voorgevoel dat Ferrari erg sterk gaat zijn en voor de titel gaat in 2022. 

Reputatie 7

Ik heb het voorgevoel dat Ferrari erg sterk gaat zijn en voor de titel gaat in 2022. 

En de strijd zal in de laatste race beslist worden waarbij Red Bull, Mercedes en Ferrari er alledrie nog met met de winst vandoor kunnen gaan. :thinking:

Reputatie 7

Als we McLaren daar aan toevoegen, of in plaats van een van die 3 hebben, ben ik ook gelukkig :grin:

Reputatie 7
Badge +16

Afgelopen vrijdag had ik een gesprekje met een 85-jarige man, zomaar, en midden in de Albert Heijn. Het was een gesprek waar hij een traantje moest laten, we het hebben gehad over het programma 'First dates’ en Tinder, hij foto's liet zien van zijn (achter)kleinkinderen en we eindigden met een lach en ‘het ga je goed!’ 

Geinig en mooi dat er zo'n “deurtje” open gaat op een plek waar het snel, snel, pakken, betalen en gáán is. Ben ik echt nog blij van! :hugging:

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb 11 jaar geleden een hartinfarct gehad, maakte me voor die tijd nog druk om van alles, maar die tijd is voorbij. Ik kan erg gelukkig worden van heerlijke muziek over m’n eigengebouwde Klasse A buizenversterker, waar geen enkele vorm van toonregeling op zit. Heerlijk achterover hangen en luisteren naar de kwaliteit, goede productie en uiteraard de muziek. Ik speel zelf ook toetsen en schrijf af en toe eens wat nieuws, dat kan mij heel erg gelukkig maken. Maar ook een goed werkend systeem, ik heb me sinds juni 2021 een iMac aangeschaft, kost wat maar dan heb je ook wat. Ik heb er ook een hele goeie DAC (Digital to Analog Convertor) bijgekocht en die gaat m’n buizenversterker in...man man man...dat werkt als een speer. Ben hier super gelukkig mee. Nou dat dus...

Reputatie 7
Badge +15

@ronvmeijer Wat een heftige situatie en fijn dat je je tegenwoordig minder druk maakt! 

Ook super dat je je dan kunt ontspannen met mooie muziek! Had je meer ervaring met het bouwen van versterkers e.d.? :)

Reputatie 6
Badge +6

Nou nee eigenlijk niet echt. Dit is de 2e die ik in m’n leven gebouwd heb. De eerste was in de jaren 80, een transistorversterker. Zenders bouwen heb ik ook gedaan in de 80’s. Ik ben electronisch nogal ontwikkeld om het zo maar te noemen. Ook muziek spelen doe ik al heel lang. Dit zijn echt dingen die me echt blij kunnen maken. 

Reputatie 7
Badge +15

@ronvmeijer Dus de Pippi Langkous quote is een hele terechte! ;) 

Ik vind het knap hoor! En hoe mooi dat je zelf iets kunt bouwen waar je daarna zelf van kunt genieten! 

Reputatie 6
Badge +6

Haha, dat is inderdaad haar quote. Het past inderdaad volledig bij mij. :grinning:

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb 2 jaar geleden een smartwatch en earbuds gekocht. Het idee was onderweg lekker met mijn horloge mijn muziek te kunnen bedienen zonder mijn telefoon in de hand te hoeven hebben. Makkelijker alles bedienen. Een overzicht te hebben van hoeveel stappen ik maak om mezelf aan te sporen wat meer te bewegen.

Nu bleek alleen destijds dat dit niet goed op elkaar was afgestemd. Ik ben uren bezig geweest met widgets downloaden voor verschillende dingen. Alles instellen en uiteindelijk was het nog niet precies wat ik wilde hebben. Zo werd toen Spotify niet erkend als standaard muziek app op het horloge. En de Spotify widget voor de smartwatch was niet optimaal. Ik heb het horloge maar in de kast gelegd en daar bijna 2 jaar laten liggen. 

Nu heb ik vorige maand een nieuwe telefoon gekocht. Ik heb uit nieuwsgierigheid de smartwatch opgeladen en aangesloten. Alles werkt DIRECT precies zoals het hoort te werken. Net even een wandeling naar de winkel gelopen. Mijn moeder gebeld via het horloge om even hallo te zeggen. Muziek bedienen vanaf de pols. Mijn earbuds werken goed samen. Alle kleine dingetjes waar ik me aan ergerde in het gebruik zijn allemaal in 1 keer weg. 

Vandaag had ik een kwartiertje geen drukte aan m'n hoofd. Alleen maar supergoede muziek, gemak en geen storm die me wat kan maken. 

Reputatie 7
Badge +20

Klink voor velen vreemd, maar af en toe werken.

Als je met Pensioen bent, mis je dat wel. Om met collega's samen te zijn en iets te kunnen doen.

Ik werk nu 1 a 2 dagen per week en dat vind ik erg leuk.

Ben pas 68 en helemaal niets doen zie ik nog niet zitten.

Ik moet er niet meer aan denken. 'k Heb altijd met plezier gewerkt maar toch was ik er wel klaar mee na bijna 42 jaar. Ik geniet nu al bijna een jaar van m'n pensioen. En ik heb genoeg te doen zodat ik echt niet meer terug hoef.  Scheelt ook wel dat ik de laatste ruim anderhalf jaar volledig thuis gewerkt heb door de situatie met corona: ik was al flink gewend! 

Reputatie 7
Badge +10

KPN 💚 korting op koffie ☕️ daar word ik wel blij van. 

Reputatie 7

Een verbruik van minder dan 1m³ gas per dag, daar word ik vrolijk van.

Twee weken terug hebben wij een hydride warmtepomp in gebruik genomen en sindsdien is er geen gas meer verbruikt voor het verwarmen van onze woning. Alleen voor douchen en heet water voor de afwas is nog gas benodigd.

Reputatie 7
Badge +20

Ik moet er niet meer aan denken. 'k Heb altijd met plezier gewerkt maar toch was ik er wel klaar mee na bijna 42 jaar. Ik geniet nu al bijna een jaar van m'n pensioen. En ik heb genoeg te doen zodat ik echt niet meer terug hoef.  Scheelt ook wel dat ik de laatste ruim anderhalf jaar volledig thuis gewerkt heb door de situatie met corona: ik was al flink gewend! 

 

Hoi @Henk2304 geniet van de heerlijke verdiende vrije tijd.😉

 

P.S.

Ik heb 49 jaar gewerkt.

Omdat mijn vrouw jonger is, krijg ik maar 50% AOW (belachelijk). 😥

Reageer