Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 535 reacties
  • 7846 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)

Toon eerste bericht

535 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Wat betreft de energierekening.
Ik heb nog steeds een minnetje bij mijn maandafrekening staan dat betekend dat ik geld terug krijg (Essent) (komt ook omdat ik zonnepanelen heb)
Ook de stadsverwarming (Ennatuurlijk) lijkt nog gunstig maar als het de laatste maand omhoog gaat schieten dan weet ik het niet, afijn nog even wachten op de jaarrekeningen dan weet ik meer.

Reputatie 7
Badge +7

Ik hou mijn hart vast voor de a.s. afrekening hier. Op dit moment zitten wij hier op de onderstaande tarieven (variabel). Wij proberen de verwarming (gasketel) zo lang mogelijk uit te laten, en stoken op dit moment met de houtkachel. Het rekensommetje hoe de stand nu is met het verbruik tot nog toe en de betaalde voorschotten heb ik nog maar niet gemaakt.

Heb vanmorgen toch maar een keer dat rekensommetje gemaakt. Sinds de laatste afrekening hebben wij tot nog toe voor 433 euro meer energie verbruikt dan aan voorschotten betaald. Het valt mij mee, want ik vreesde dat het meer/erger zou zijn.

Dus daar word ik toch nog een beetje blij van.

Reputatie 7

Ik word hier heel erg blij van.

Bron

Dit betekent immers dat het tarief per kWh voor groene stroom incl. BTW op 21,78 eurocent zou komen te liggen en dat is toch heel wat anders dat de 95 eurocent die je vandaag de dag als tarief de revue ziet passeren.

Reputatie 7
Badge +7

Ja @wjb dat is idd bizar die winsten. Ben blij dat daarin iets gaat veranderen ten gunste van de consument.

Reputatie 7

Ja @wjb dat is idd bizar die winsten. Ben blij dat daarin iets gaat veranderen ten gunste van de consument.

Het is nog wel de vraag hoe de Nederlandse overheid invulling gaat geven aan die afspraak.

Van D66 en Groenlinks zou ik verwachten dat zij er, net als ik, voor pleiten om een maximale verkoopprijs op te leggen aan de energiemaatschappijen. Dit heeft namelijk de meeste impact op de versnelling van de energietransitie en verduurzaming waar die partijen zo voor zijn.

Van de VVD, PvdA en SP verwacht ik dat zij eerder zullen kiezen voor het afromen van overwinsten met als drijfveer voor de VVD dat daarmee niet ingegrepen wordt in de "marktwerking" en er een zak geld voor de overheid beschikbaar komt en voor de PvdA en SP omdat ze die zak geld dan zelf kunnen herverdelen onder de meest behoevenden. In die situatie verwacht ik overigens dat de leveranciers van groene stroom dan zelf wel zullen kiezen voor de verlaging van het tarief. Het maakt immers wel wat verschil of je jouw overwinst volledig aan de overheid moet geven danwel terug kunt geven aan jouw klant om zo jouw concurrentiepositie te verbeteren. Die verlaging van tarieven zal naar mijn verwachting dan echter wel veel geleidelijker gaan.

Reputatie 7
Badge +10

Ik krijg hartkloppingen dat mijn vaste contract na 3 jaar over gaat naar variabel deze maand, 😓 maar ik ben heel blij dat ik (jaarlijks) heel veel piekeballen 💶 terugkrijg en een zuinig gebruik heb (nog geen 650m3) zo ook dit jaar en blij dat er een uitsluitsel over het prijsplafond is. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik word blij van dit heerlijke zonnige herfstweer! 

Reputatie 7
Badge +7

 Nog even geduld en dan hebben we ook glas...

...daar worden we blij van!

Reputatie 7
Badge +7

 Nog even geduld en dan hebben we ook glas…

---

...daar worden we blij van!

Ik ben op zich blij met de glasvezelaansluiting in de meterkast. Echter, kpn is niet een van de providers die hier op glasvezel wordt aangeboden. 😥 Dus voorlopig nog geen glasvezelabo hier...

Gelukkig hebben wij pairbonding. Daar ben ik nu wel weer blij mee.

Reputatie 7

Het mooie weer helpt in ieder geval mee mijn energierekening laag te houden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Energie is voor iedereen een dingetje, ik kleed me er lekker op… ;) 

Dat gezegd te hebben, ik verwacht dat de meeste LNG terminals in januari volledig op en running zijn (Sterker nog, er komen telkens meer online) waardoor de prijzen gaan stabiliseren en ik verwacht dat deze vervolgens geleidelijk zullen zakken richting het oude niveau. Deze winter wordt nog wel eventjes doorbijten. 

Reputatie 7
Badge +12

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Reputatie 7
Badge +21

Aha 1000 reacties 😊, ook mijn eerste mijlpaal. Dat moment kan ik me al niet meer herinneren.

11111 reacties, dat vind ik nu een mooi getal 😁.

Reputatie 7
Badge +19

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

@Ik_Hussel Ik weet niet of het helpt, maar wij vinden het mooi om te zien! 😁🎉 

Reputatie 7
Badge +30

Jaa wij worden er blij van!

Reputatie 7
Badge +20

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Ik zou er maar blij om zijn als ik jou was 😃💪🏼 Heel erg bedankt voor je bijdrage hier, wat een mooie mijlpaal!💚

Reputatie 7
Badge +30

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Dit is nog maar het begin. Voor je het weet zijn het er 10000 😁

 

Mijn vakantieperiode is weer voorbij. En in die vakantie was ik in Schotland. En daar werd ik echt heel blij van 😍

 

Reputatie 7
Badge +19

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Mijlpaal!!

Reputatie 7
Badge +16

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Nou, wij worden daar inderdaad héél blij van. Ik heb het al eens eerder tegen je gezegd: je aanwezigheid wordt gewaardeerd op het forum en is van toegevoegde waarde! 💚

Gefeliciteerd @Ik_Hussel !Zolang je er maar niet té veel tijd in stopt en ook nog andere dingen doet, zou ik er blij mee zijn😊

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Reputatie 7
Badge +16

Dit is mijn 1000e reactie. Geen idee of ik daar blij of bedroefd van wordt 😅

Dit is nog maar het begin. Voor je het weet zijn het er 10000 😁

 

Mijn vakantieperiode is weer voorbij. En in die vakantie was ik in Schotland. En daar werd ik echt heel blij van 😍

 

Heerlijk! Ik hoop dat je genoten hebt! :-) 

 

….Ik moet ook eens een keer met vakantie, ik werk te veel 😅

Reputatie 3

Ik word echt blij als de waarheid bovenwater komt drijven :)

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-in-verlegenheid-door-superklanten-/

Wat voor de één waarheid is, is voor de ander opportunistische stemmingmakerij. En daar wordt ik écht niet blij van. 

Reputatie 3

Oh ik wel, vind het echt prachtig dat de media hier aandacht aangeeft.

Reputatie 7
Badge +12

Dat nieuwe album van Taylor Swift heeft wel wat 🙂

Reageer