Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 535 reacties
  • 7845 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Reputatie 7
Badge +16

Iedereen wordt van andere dingen blij, de ene van een bos bloemen en de andere van een glaasje wijn… Mijn hart gaat eerlijk gezegd altijd kloppen van de nieuwste tech ;) 

Maar zeg eens, waar worden jullie echt blij van? :-) 

#BeHappy


535 reacties

Reputatie 7

Ik word ontzettend blij van een lach.

Het klinkt misschien vreemd maar als ik bij één van onze klanten op bezoek ben en dan mensen lachend gebruik zie maken van de door ons ontwikkelde toepassing dan maakt me dat heel gelukkig.

Reputatie 7

Oh, heb je even. Ik kan intens gelukkig worden van onverwachts leuke momenten. 

Vorige week liep ik buiten en overviel me de geur van het voorjaar: het ontluiken van de lente is daar! Opkomende bloemen, gras dat door de wind waait. Bomen die hun mooie verse groene kleuren weer krijgen. Heerlijk. Daar kan ik een dag vol van genieten :seedling:

Reputatie 7

Er zijn een paar dingen waar ik écht blij van word (naast de voor mij belangrijke mensen in het leven). Als eerste Formule 1, en dan nog wat meer als ‘mijn’ team McLaren het goed doet. Ik volg het inmiddels ruim de helft van mijn leven, het is voor mij echt een onderdeel van wie ik ben. Het tweede, zijn lanceringen van NASA/SpaceX, als zo'n lancering goed gaat zit ik met kippenvel te kijken en te genieten.

Reputatie 7
Badge +19

Het is voor mij weer begonnen sinds Milaan-San Remo! De grote wielerklassiekers maken mij echt blij. De hele dag lekker wielrennen kijken op de vrije dag. Zo is er komende zondag met Pasen de Ronde van Vlaanderen. Die kun je volgen vanaf de de eerste trap. Kijk ik nu al weken naar uit. Sowieso maakt sport kijken.  mij echt heel blij. Komende zomer weer Olympische Spelen kan ik ook al maanden naar vooruit kijken. 

En van dingen zoals een extra gebakken ei bij de Nasi/bami die je besteld bij de Chinees. Normaal krijg je er eentje opgelegd in de bak. Maar soms heb je geluk en zijn er gewoon 2! 

Ik deed zonet m'n dagelijkse ochtendwandeling en zo met het zonnetje erbij was dat best fijn. Van het net ontluikende frisse groen dat je hier en daar al in bomen en struiken ziet kan ik dan wel blij worden. Maar net als @SjorsK ook van nieuwe gadgets. En ik verheug me ondertussen ook op m'n naderende pensioen.

Maar momenteel word ik echt blij van het aankomende Paasfeest, ook al zal dat bij onze kerk beperkt blijven tot nog uitsluitend on-line diensten (!).

Reputatie 7
Badge +11

Waar ik wel echt gelukkig van wordt is als ik een klant iets kan leren, dus niet alleen uitleggen maar echt leren. Bijvoorbeeld als ik bij een wat ouder stel kom die niet zo handig zijn met techniek voor een installatie en ik ze kan leren hoe ze zelf de wifi kunnen instellen op hun tablet, daar wordt ik gelukkig van. Of de wat meer in-depth gesprekken over thuisnetwerken, daar wordt ik stiekem wel blij van. Nog mooier vind ik het als de klant mij iets kan leren, van iets simpels als een trucje bij kabels trekken tot levenslessen.

 

Ik ben heel leergierig en wordt blij als ik nieuwe dingen leer maar nog blijer wordt ik ervan als ik mijn kennis weer mag delen met iemand anders.

Reputatie 7

Ik ben heel leergierig en wordt blij als ik nieuwe dingen leer maar nog blijer wordt ik ervan als ik mijn kennis weer mag delen met iemand anders.

Dan word je vast heel gelukkig op het KPN forum, @NHendriks  Hier leren we van elkaar en delen we graag kennis met anderen :)

Leuk dat je er bent, welkom op de KPN community  

Reputatie 7
Badge +11

 

Dan word je vast heel gelukkig op het KPN forum, @NHendriks  Hier leren we van elkaar en delen we graag kennis met anderen :)

Leuk dat je er bent, welkom op de KPN community  

Dat is precies de reden waarom ik besloten had om hier wat actiever te worden, misschien leer ik ook nog wat bij, zijn we allemaal winnaars! :) 

Hallo @NHendriks , jouw persoonlijke webpagina www.nhendrks.nl werkt niet, ik krijg dan de melding: Apache in functioning normally?

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @NHendriks , jouw persoonlijke webpagina www.nhendrks.nl werkt niet, ik krijg dan de melding: Apache in functioning normally?

Oei, dat is niet de bedoeling! Dank voor het opmerken, hier heeft ie wel altijd gewerkt maar volgens mij is het ondertussen opgelost. Geen idee wat er precies aan het klooien was maar iets liep niet helemaal lekker. 

Hallo @NHendriks , jouw persoonlijke webpagina www.nhendrks.nl werkt niet, ik krijg dan de melding: Apache in functioning normally?

Oei, dat is niet de bedoeling! Dank voor het opmerken, hier heeft ie wel altijd gewerkt maar volgens mij is het ondertussen opgelost. Geen idee wat er precies aan het klooien was maar iets liep niet helemaal lekker. 


www.nhendriks.nl werkt wel, www.nhendrks.nl niet

Reputatie 7

Dat is dan heel logisch, daar mist immers een i. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +11

Dat is dan heel logisch, daar mist immers een i. :sunglasses:

Hahahaha, dat had ik compleet gemist, ging wel op andere devices eens testen met verschillende browsers buiten mijn netwerk en kreeg toen inderdaad ook mijn standaard ‘Apache is functioning normally’ pagina. Bleek nog een oude IPv6-record in mijn DNS records te zitten uit de tijd dat ik mijn websites nog hostte bij een webhost ipv eigen server.

Reputatie 7
Badge +21

Waar ik blij van word, is de liefde van dieren.
Niet alleen mijn katten, maar als ik buiten loop en ik kom de hond(en) en de kat van mijn buren tegen dan komen ze bijna allemaal een knuffel of een aai over de bol bij me halen.
Op de een of andere manier straal ik iets uit waar de dieren blij van worden, ze voelen gewoon dat je gek bent op dieren.
En daar word ik heel erg blij van.

Reputatie 7
Badge +20

Afgelopen zaterdag was ik nog heel blij.

Toch begon het met een gevoel van lichte paniek, toen ik wakker werd. Ik dacht te moeten opstaan, omdat ik anders te laat op mijn werk zou komen. Maar toen besefte ik dat ik niet hoefde te werken, want het was tenslotte zaterdag en ik mocht me nog even omdraaien. 

Daarna heb ik mijn nieuwe platen gedraaid en een mooi boek gelezen (muziek koop ik op vinyl, boeken op papier en, nee, ik ben zeker niet bejaard). Daarna volgde een wandeling in een prachtige omgeving, tussen bomen en gras die allemaal naar lente ruiken.

Maar het mooiste gebeurde op de weg er naar toe, midden op een snelweg notabene. Ik keek omhoog en zag twee zeearenden vliegen. Ik was niet alleen heel blij, maar ook enorm onder de indruk; het zijn echt enorme beesten. Dat geluksmoment werd trouwens vrij bruut, maar geheel terecht, afgekapt door mijn vriendin, die mij vriendelijk maar dwingend vroeg omtoch maar weer op het verkeer te letten.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan een blij gevoel krijgen van de meest simpele dingen, eigenlijk. 
Een kop cappuccino drinken in het zonnetje is zo’n voorbeeld. 

Reputatie 7
Badge +10

Trouwens, pas nog buiten staan springen als een malle en ie-der-een mocht het zien. 😅 

Zaaisel voor weidebloemen in de tuinen gestrooid en jawel, na 14 dagen was het al een groene waas van opkomst #savethe🐝🦋 Ik ben een tuinier-gek 😄

 

... geluksmoment werd trouwens vrij bruut, maar geheel terecht, afgekapt door mijn vriendin, die mij vriendelijk maar dwingend vroeg omtoch maar weer op het verkeer te letten.

Heb jij geen zelfsturende auto dan? 

Reputatie 7
Badge +8

Ik wordt ook blij van de kleine dingen.
 

Het gekwetter van vogels in de zon die de lente aankondigen. De bomen die weer groen worden. M’n kat die me niet laat uitslapen omdat hij NU eten wil en nadat hij z’n buikje rond gegeten heeft, tevreden op m’n schoot in slaap valt. Een glas wijn in de tuin. Een wandelingetje langs het strand. Iets terugvinden wat al heel lang zoek was zonder dat je er naar op zoek was. Bij het zien van een foto, de gedachten aan die ene vakantieliefde, waarmee je naar de ondergaande zon keek en elkaar de eeuwige liefde verklaarde. De twinkeling in de ogen van die mevrouw verderop in de straat, als je haar op haar verjaardag verrast met een zelfgebakken cake en een bak bloeiende viooltjes. De kwakende eenden in de sloot die elkaar het hof maken. Als m’n partner zegt, ik hou van jou 😘 

Ik wordt al blij van het vrolijke humeur en blije koppie van Billy.   

 

Reputatie 3
Badge

Meerkoeten op een nest

Reputatie 3
Badge

Fluitekruid

Reputatie 7
Badge +30

Fluitekruid en meerkoeten snap ik helemaal. Ik kom op mijn wandelingen regelmatig meerkoetnesten tegen. Ik moet dan altijd even stoppen en kijken.

 

En ik word ook altijd heel blij van boeken, en katten.

Reputatie 7

Ik word echt blij van de vooruitzichten voor de terugkeer naar het "oude normaal" waarbij we weer met z'n allen een glaasje kunnen drinken op een terras en het vliegtuig kunnen pakken naar een bestemming naar keuze.

 

Vanavond zat er een "middelste bonte specht" in onze tuin. Die hadden we nog niet eerder mogen begroeten. Daar werd ik ook wel blij van.

Ik word er blij van dat ik over een week m'n laatste werkdag heb. Daarna twee maanden vakantie en dan pensioen :hugging: .

Reageer