Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 540 reacties
  • 7894 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Reputatie 7
Badge +16

Iedereen wordt van andere dingen blij, de ene van een bos bloemen en de andere van een glaasje wijn… Mijn hart gaat eerlijk gezegd altijd kloppen van de nieuwste tech ;) 

Maar zeg eens, waar worden jullie echt blij van? :-) 

#BeHappy


540 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop blij te worden van de a.s. vakantie.

Na een heel druk en hectisch jaar op het werk met heel veel veranderingen ben ik echt toe aan ff helemaal eruit te zijn. Ik hoop dat de vakantie in het buitenland van 2 weken eraan toe bijdraagt om tot rust te komen en de accu weer op te laden. 😀

Het is je gegund @Katana321! Er even helemaal uit en de boel gewoon de boel laten kan echt wonderen doen!

Heel veel plezier gewenst bij onze oosterburen 😊

Reputatie 7
Badge +19

Dat hoop ik zeker ook @Katana321, waar gaat de reis naartoe?

Voor mij geldt overigens hetzelfde. Ontzettend behoefte aan de reis naar Spanje!

Naar het Beierse Woud in Duitsland.

@Bart_Z Ik wens jou een fijne vakantie toe in Spanje! 👍

Pfoe mooie omgeving en lekker eten hebben ze daar. hele mooi vakantie gewenst. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik hoop blij te worden van de a.s. vakantie.

Na een heel druk en hectisch jaar op het werk met heel veel veranderingen ben ik echt toe aan ff helemaal eruit te zijn. Ik hoop dat de vakantie in het buitenland van 2 weken eraan toe bijdraagt om tot rust te komen en de accu weer op te laden. 😀

Heerlijk! Geniet ervan! Zelf ben ik eigenlijk al jaren niet in het buitenland met vakantie gegaan maar dat moet ik binnenkort is veranderen. :-) 

Duitsland is een mooi land (Ik heb er zelfs gewoond 😉 ). 

 

  

Dat hoop ik zeker ook @Katana321, waar gaat de reis naartoe?

Voor mij geldt overigens hetzelfde. Ontzettend behoefte aan de reis naar Spanje!

 

Oeh! Heerlijk, geniet ervan! Ik wil echt weer n's een keertje naar de zon :-) 

Reputatie 1
Badge

Vakantie? Ik ben gepensioneerd sinds 3 jaren. Alle dagen vakantie! Ook nog best druk tussen de vakanties door.

Reputatie 7
Badge +12

Afgelopen drie weken vakantie gehad, heerlijk uitgerust en ontspannen. Naar een paar gave festivals geweest en leuke muziek gehoord. Dutch valley, Dance Valley en Ground Zero. Nu weer vol met energie wat ik stiekem toch een beetje miste de weken voor mijn vakantie.

Reputatie 7
Badge +12

Afgelopen drie weken vakantie gehad, heerlijk uitgerust en ontspannen. Naar een paar gave festivals geweest en leuke muziek gehoord. Dutch vallen, Dance Valley en Ground Zero. Nu weer vol met energie wat ik stiekem toch een beetje miste de weken voor mijn vakantie.

Lekker @Ik_Hussel, klinkt als een prima vakantie! Ik mag nog 2 weekjes werken en dan ook vakantie voor 2 en een halve week, can't wait. Ook al zijn de festivalletjes tegen die tijd voorbij, vermaken ga ik me wel :) 

Reputatie 7
Badge +20

Afgelopen drie weken vakantie gehad, heerlijk uitgerust en ontspannen. Naar een paar gave festivals geweest en leuke muziek gehoord. Dutch valley, Dance Valley en Ground Zero. Nu weer vol met energie wat ik stiekem toch een beetje miste de weken voor mijn vakantie.

Dit zette me aan het denken omdat ik bij de allereerste Ground Zero was en die was in 2006 en besef net dat dit 16(!) jaar geleden is en nu voel ik me heel oud 😅 Word ik niet blij van. Uiteraard ben ik wel heel blij voor jou dat je het naar je zin hebt gehad @Ik_Hussel 😊

Reputatie 7
Badge +12

Dit mailtje maakt mij vrolijk, hoop alleen wel dat als ik niet thuis ben ze het bezorgen bij de buren of zaterdag een nieuwe poging doen aangezien me ik morgen getuige ben van de trouwerij van me ouders. 🤵👰

 

Reputatie 7
Badge +16

Oh, wat een eer @Ik_Hussel! Gefeliciteerd en hoe was het? 😍

Reputatie 7
Badge +12

Oh, wat een eer @Ik_Hussel! Gefeliciteerd en hoe was het? 😍

Ja was een geweldige dag, bedankt voor het vragen. En als toetje is het gelukt om de iPhone bij de buurman te bezorgen dus kon het niet beter wensen.

Reputatie 7
Badge +20

Momenteel word ik heel blij van m'n nieuwe kittens 😍😽

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Kittens, puppies , welpen lammetjes enz...ze zijn zo lief.😍
Onbegrijpelijk dat sommigen daar niet van houden.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel van houden!
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Kittens, puppies , welpen lammetjes enz...ze zijn zo lief.😍
Onbegrijpelijk dat sommigen daar niet van houden.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel van houden!

Vrijwel alle ‘baby dieren’ inderdaad, de enige dierenroep waarvan ik niet altijd gecharmeerd ben van de kleintjes, zijn vogels. Die zijn soms ronduit lelijk, voordat ze goed in de veren zitten 😅 

Reputatie 7
Badge +21

Kittens, puppies , welpen lammetjes enz...ze zijn zo lief.😍
Onbegrijpelijk dat sommigen daar niet van houden.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel van houden!

Vrijwel alle ‘baby dieren’ inderdaad, de enige dierenroep waarvan ik niet altijd gecharmeerd ben van de kleintjes, zijn vogels. Die zijn soms ronduit lelijk, voordat ze goed in de veren zitten 😅 

En de roep waar ik een vreselijke hekel aan heb, dat heeft niets met dieren te maken, maar dat is krijsende baby's.
Dat komt ook omdat mijn moeder vroeger een week op een baby van haar schoondochter moest passen en dat was een 'huilbaby'!
Wij waren blij als we naar school konden en mijn vader als hij naar het werk moest.

Vreselijk was dat en mijn moeder moest noodgedwongen er de gehele dag in zitten, het kind huilde bij het minste of geringste en was ontroostbaar, je werd er knettergek van.

Ze is nu getrouwd en heeft zelf kinderen, het is dus wel allemaal goed gekomen, maar ik wens niemand een huilbaby toe.

Reputatie 7

Vanavond heb ik de laatste lamp op de begane grond van mijn woning vervangen voor een led lamp. Dit was een 50 watt halogeen vloerlamp en nu een 1,8 watt led vloerlamp. Zware transformator vervangen door een leddriver en het gu4 halogeen lampje vervangen door een gu4 ledlampje.

De totale besparing op het vermogen van alle lampen op de begane grond loopt tegen de 500 watt en dat is met de komende winterperiode en de te verwachten energieprijzen toch lucratief. En daarnaast is het ook nog duurzaam.

Reputatie 7
Badge +12

Vanavond heb ik de laatste lamp op de begane grond van mijn woning vervangen voor een led lamp. Dit was een 50 watt halogeen vloerlamp en nu een 1,8 watt led vloerlamp. Zware transformator vervangen door een leddriver en het gu4 halogeen lampje vervangen door een gu4 ledlampje.

De totale besparing op het vermogen van alle lampen op de begane grond loopt tegen de 500 watt en dat is met de komende winterperiode en de te verwachten energieprijzen toch lucratief. En daarnaast is het ook nog duurzaam.

Dan hoeven 100 mensen geen xgspon module in hun Fritzbox te doen met die besparing 😂

Maar lekker hoor! Hier laats ook alles vervangen, geeft toch een fijn gevoel. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik werd gisteren gek genoeg heel blij toen ik de jaarafrekening van Essent ontving: de tarieven staan nog vast tot september 2023 en door zuinig doen gecombineerd met de korting vanuit de overheid, komt er zowaar een bedrag terug. Daar ga ik onder andere zo'n infrarood verwarmingspaneel voor op of onder m'n bureau voor bestellen, dat gaat nog weer flink wat stookkosten schelen! (zoiets als deze of deze)

Reputatie 7

Ik werd gisteren gek genoeg heel blij toen ik de jaarafrekening van Essent ontving: de tarieven staan nog vast tot september 2023 en door zuinig doen gecombineerd met de korting vanuit de overheid, komt er zowaar een bedrag terug.

Dus jij bent één van de gelukkigen die nog een vast contract heeft.

Ik heb een variabel contract en ik houd mijn hart vast voor het moment dat ook ik bericht krijg van de nieuwe tarieven.

Tarieven die voor nu overigens nog uitstekend zijn.

Met nog twee maanden te gaan tot aan de jaarnota staat de teller op €1550,- en is de verwachting dat dit rond de €2100,- uit zal komen. Mijn voorschot zal dan echter €3100,- zijn en dus verwacht ik zo'n €1000,- terug te ontvangen.

 

Daar ga ik onder andere zo'n infrarood verwarmingspaneel voor op of onder m'n bureau voor bestellen, dat gaat nog weer flink wat stookkosten schelen! (zoiets als deze of deze)

Mijn advies zou zijn om een IR paneel boven jouw bureau aan het plafond te hangen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik hou mijn hart vast voor de a.s. afrekening hier. Op dit moment zitten wij hier op de onderstaande tarieven (variabel). Wij proberen de verwarming (gasketel) zo lang mogelijk uit te laten, en stoken op dit moment met de houtkachel. Het rekensommetje hoe de stand nu is met het verbruik tot nog toe en de betaalde voorschotten heb ik nog maar niet gemaakt.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik snap me energierekening niet zo goed eigenlijk, en op dit moment ook eigenlijk te bang om er goed over te leren. Zit in een mooi huurhuis, heb een verwarmingsbuis van de gallerij heel mooi door mijn gang lopen waardoor ik eigenlijk nooit de kachel aan zet. Vorige week me gasaansluiting laten verwijderen. 

Betaal elke maand €105 en me gebruik is tussen de 100 en 40 euro. Volgens mij is dat wel goed. 

 

Reputatie 7

Tja, ik mag nog tot 9 oktober in mijn handen klappen.

 

Verbruik vanaf 09 okt 2021 tegen een nog vastgezet tarief,... 

Vanaf 9 okt ga ik dus variabel, ong 60 dagen geleden een nieuw modelcontract afgesloten tegen €280,- voor gas en stroom ,.. Stroom werdt tot op heden teveel opgewekt, dat zit nog niet eens in die €280,- Geen flauw idee hoe dat er straks uit komt te zien,..

Maar met nu een Split airco in de woonkamer (om ook mee te verwarmen) op slaap en werkkamer aan het plafond twee infrarood panelen. En elec. vloerverwarming in de badkamer zullen de stroomkosten aanzienlijk stijgen. Hopenlijk reduceren we wel enorm het gasverbruik. Tapwater wordt de ketel nog wel voor aangezet. Dat kan nog even niet anders. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik word blij omdat mijn klok/weerstation aangeeft dat het zonnetje gaat schijnen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ja, het zonnetje schijnt hier heerlijk! 😃

Er wordt vandaag voor mij gekookt! Cadeautje van de dag…. Nu hopen dat het ook smaakt! 😅

Reputatie 7
Badge +21

Ik maak vanavond verse spitskool klaar met dille- paprika- en kurkuma kruiden
Eigengemaakte gehaktbal er bij en aardappeltjes uiteraard, dat wordt smullen.

En ik geloof dat ik vanmiddag een cheesecake ga maken.

 

Er wordt vandaag voor mij gekookt! Cadeautje van de dag…. Nu hopen dat het ook smaakt! 😅

Moet ik vast een dokter waarschuwen?
😋😀

Reputatie 7
Badge +19

Ja, het zonnetje schijnt hier heerlijk! 😃

Er wordt vandaag voor mij gekookt! Cadeautje van de dag…. Nu hopen dat het ook smaakt! 😅

Wie gaat er koken voor je? 

Reageer