Waarom moet ik overstappen naar Windows 10?

• 23 juli 2015
  • 79 reacties
  • 3993 keer bekeken

Toon eerste bericht

79 reacties

Reputatie 2
Badge
het valt mee hoor, gewoon hierheen gaan: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

USB stick heb ik niet nodig gehad :-) 

Reputatie 7
Ja , die link ken ik, maar ik heb "maar" 26 Mb/s VDSL, dus dat duurt mij te lang (voor 4 computers). Op m'n werk heb ik 2 Gb/s dus dan kan ik daar beter een USB-stickje maken, dan kan ik die voor alle 4 gebruiken. WUDO (alleen lokaal netwerk, zie het artikel in m'n vorige posting) is dus t.z.t. wel een optie voor ons.

Maar toch stel ik 't nog een poosje uit, want wat ik er tot nu toe van gezien heb vind ik het t.o.v. Window 8 nog steeds een downgrade. En voor mijn bijna twee jaar oude Windows Phone 8.1 slimfoon is de update zeker dit jaar nog niet beschikbaar. En ik wil dat maar een beetje gelijk laten lopen.

Reputatie 7
Het is inderdaad sneller om zo'n USB stickje te maken, maar downloaden voor 4 PC's is niet nodig, de tweede, derde en vierde kunnen vanaf de eerste hun upgrade ontvangen.

Reputatie 7
Ik zie 't al weer, 500 Mb/s heeft jou verwend gemaakt. Een download van ruim 3 GB over 26 Mb/s is voor mij nog steeds een bezoeking
Reputatie 7
[quote]Henk2304 schreef:
Ik zie 't al weer, 500 Mb/s heeft jou verwend gemaakt. Een download van ruim 3 GB over 26 Mb/s is voor mij nog steeds een bezoeking
Reputatie 7
Ja, ik weet van de WUDO-functie van W10, dat geldt ook voor de maandelijkse (patch Tuesday) updates. In het artikel dat ik hiervoor aanhaalde wordt besproken dat WUDO standaard aanstaat voor internet en lokaal netwerk. Ik zou echter willen adviseren om de internetfunctie van WUDO direct uit te zetten (behalve als je zoals jij 500/500 Mb/s hebt, dan kun je best een beetje charitatief zijn :manwink:). Veiligheid schijnt met WUDO niet in het geding te zijn.

Toch denk ik dat ik al mijn systemen t.z.t. via USB-stick update. Gaat vast sneller dan via Wi-Fi, en als ik eerst een UTP-kabel aan mijn laptops moet knopen kan ik net zo goed direct de USB-stick erin steken.

Reputatie 7
Standaard staat die WUDO functie inderdaad aan voor Internet en het lokale netwerk.

Ik heb dat niet uit gezet maar aangepast naar alleen beschikbaar voor het lokale netwerk.

: Het klopt niet helemaal wat je zegt.

"Maar eigenlijk ging het mij daar niet om, het ging mij er om dat je Windows 10 maar op één PC hoeft te installeren en dat de andere PC's de upgrade vanaf deze PC kunnen verkrijgen.

Op zich een "slimme" feature van Microsoft om zo de uitrol van Windows 10 te kunnen versnellen."

Dit geld alleen voor de updates niet voor de Wnidows 10 upgrade zelf. Is natuurlijk ook wel logisch. Want dit is een feature van Windows 10 ;)

Voor meer informatie over WUDO: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/windows-update-delivery-optimization-faq

Reputatie 7
JeroenTielen schreef:
...Dit geld alleen voor de updates niet voor de Wnidows 10 upgrade zelf. Is natuurlijk ook wel logisch. Want dit is een feature van Windows 10 ;)

Voor meer informatie over WUDO: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/windows-update-delivery-optimization-faq

Dat is dan "een beetje dom". ;)

Door die Windows 10 download app op 7 of 8 ook naar apparaten op het eigen netwerk te laten kijken zou de uitrol van de initiële installatie ook behoorlijk versneld kunnen worden vanaf het moment dat er één PC voorzien is van Windows 10.

Maar goed, dat betekent dan dus toch helaas 2,6 GigaByte per apparaat.

Voor mij niet zo'n probleem, maar nu weet ik zeker dat  toch een USB stickje gaat gebruiken. ;)

Ik heb niet alle berichten gelezen maar draai zelf Windows 10 Pro en heb ook een systeem met de Windows 10 Home en beide draaien super.

Enkel heb ik flink wat problemen met Nvidia (BSOD, reageert niet) maar na een de-installatie en uitschakelen van Windows Update werkt het helemaal super, hiervoor is DDU gebruikt.

Na de installatie van Windows 10 bij mezelf wel eindelijk een legale, volledig Nederlandse versie(!) en hierna CCleaner gebruikt voor een flinke schoonmaak, systeem werkt nu weer super. :-)

, bedoel je met "Legale" versie, dat je je windows 7/8/8.1 illegale versie hebt geupgrade naar Windows 10, en dat je nu denkt dat je een legale versie hebt?

Want op een gegeven moment gaat deze versie niet meer werken ;)

Bron dat het niet meer gaat werken..?

Reputatie 7
Badge +10
Hi, ik heb dit topic verplaatst naar de huiskamer.

Hugo

Reputatie 7
En hier 14 redenen waarom je niet naar Windows 10 zou moeten upgraden :manwink:

Reputatie 7
Hier een (Engelstalig) artikel over waarom Windows 10 beter Windows 7.5 had kunnen heten. Verwoordt precies mijn gevoelens (ik bedoel alleen het artikel zelf, ik ben niet door de talloze commentaren heen gegaan).

Heb inmiddels zelf ook wat ervaring na de upgrade van een Windows 7 Starter netbook naar Windows 10 Home en de "downgrade" van de Windows 8.1 Pro laptop op m'n werk. En dan hebben die nog niet eens aanraakschermen, zoals bij mij thuis.

En helaas, het valt me niet mee :manfrustrated: Dus thuis w8 ik nog wel een poosje todat tablet modus weer grotendeels lijkt op Windows 8.1 (ik hoop tenminste dat de komende aanpassingen daar in zullen voorzien).

Reputatie 2
Badge +3
Allart schreef op 23 jul '15 om 14:33u

Het is bijna zover, op 29 juli 2015 komt Windows versie 10 beschikbaar voor de PC en tablet. Vanaf die datum kunnen Nederlandse gebruikers met Windows 7 of 8.1 kosteloos een upgrade uitvoeren naar Microsofts nieuwste besturingssysteem. Maar wat verandert er nou precies in het nieuwe paradepaardje van Microsoft? We zetten de belangrijkste wijzigingen en interessante informatie hieronder voor je op een rij.  

Hoe kan ik Windows 10 straks downloaden?
Wanneer je Windows 7 SP1 of Windows 8.1 geïnstalleerd hebt, dan kun je gratis upgraden naar Windows 10 (wel binnen een jaar doen). De meeste Windows gebruikers krijgen automatisch een notificatie van Microsoft, deze vind je rechtsonder bij het klokje en ziet eruit als het Windows vlaggetje. Krijg je deze notificatie niet en beschik je wel over het juiste besturingssysteem, dan heb je wellicht nog niet de laatste updates geïnstalleerd. Ga naar Windows Updates om dit alsnog te doen.  

Als je met de rechter muisknop op het Windows vlaggetje klikt, zie je vier opties. Windows 10 downloaden, Reserveer uw gratis update, Ga naar Windows Update en Windows 10 leren kennen..

Kies voor Reserveer uw gratis update om ervoor te zorgen dat je straks Windows 10 kan downloaden. Desgewenst kan je in dit proces je e-mailadres opgeven, maar eigenlijk dit is niet nodig, het zorgt er alleen voor dat je een bevestiging van je keuze ontvangt. Door op de link E-mailbevestiging overslaan te klikken, geef je al automatisch door aan Microsoft dat je Windows 10 wil ontvangen op je computer. Je ontvangt dan een melding binnenin Windows wanneer de update beschikbaar is.

Nog niet meteen beschikbaar
Er bestaat een grote kans dat je de nieuwe versie van Windows nog niet meteen op 29 juli kan downloaden. Microsoft wil zeker weten dat Windows 10 op ieder systeem goed draait. Daarom rolt Windows 10 geleidelijk uit onder gebruikers. Als eerste krijgen de Windows Insiders de officiële versie. Dat zijn de gebruikers die Windows 10 nu al testen als Technical Preview. Daarna komen de gebruikers die hun gratis versie al hebben gereserveerd. Die krijgen het nieuwe besturingssysteem niet allemaal tegelijk, maar dit zal ook geleidelijk worden uitgerold.

win10_bureaublad.jpg

Tijd voor de wijzigingen
Tot zover enkele belangrijke zaken om te weten, nu kijken we naar de dingen die gaan veranderen in Windows 10.

1. De taakbalk is weer terug Het was een beetje dom, Koningin Maxima had het zonder enige twijfel durven zeggen. Gelukkig heeft Microsoft zelf het licht gezien en kunnen we vanaf Windows versie 10 weer gebruik maken van de oude vertrouwde taakbalk en het startmenu. Voor wie helemaal gewend is aan het nieuwe tegelsysteem van Windows 8, niet getreurd. Microsoft heeft voor een ultieme combinatie van beide gekozen.
  2. Op ieder apparaat hetzelfde systeem Herkenning is het sleutelwoord, daarom zorgt Microsoft dat Windows 10 voor ieder apparaat beschikbaar is en gelijkenissen vertoond in gebruik. Op de mobiele apparaten betekent dit dat er voornamelijk van de bekende tegels gebruik wordt gemaakt, waar je op de PC gelukkig ook het traditionele bureaublad, taakbalk en startmenu kan gebruiken.
  3. Windows 10 krijgt hologram technologie ja, je leest het goed! Windows 10 zal beschikken over techniek waardoor het besturingssysteem als hologram te projecteren zal zijn. Onlangs presenteerde Microsoft hun eerste Augmented Reality bril, waarmee hologrammen niet langer tot onze fantasie behoren. Kijk voor meer informatie maar eens naar de officiële website van de Hololens. https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us" rel="nofollow
  4. Altijd en overal over je Office programma’s beschikken Je kan straks op ieder apparaat van Microsoft beschikken over je Word, Excel of Powerpoint documenten. Op Windows 10 komt namelijk een universele versie van Office te staan. De Office programma’s worden meteen geschikt gemaakt voor aanraak schermen en worden vooraf geïnstalleerd op alle nieuwe tablets en telefoons van Microsoft.
  5. Cortana is er om jou te helpen Het lijkt een beetje op Siri van Apple, maar bij Microsoft heet ze Cortona. Deze vrouwelijke stem biedt jou hulp bij allerhande vraagstukken en zoektochten op je apparaat of het internet. De dienst wordt nauw gecombineerd met de zoekmachine Bing en notificatie berichten van Microsoft. Uiteindelijk moet Cortona op alle apparaten beschikbaar worden, of dit ook meteen op Windows 10 voor desktops zal zijn, is nog niet helemaal duidelijk.
  6. Internet Explorer wordt vervangen door Edge Jarenlang kon je het internet in Windows via het vertrouwde Internet Explorer verkennen, vanaf Windows versie 10 gaat dit echter veranderen. Windows neemt afscheid van IE en komt als vervanging met de nieuwe browser Edge. Zowel het logo als de eerste indrukken van de nieuwe browser voorzien weinig grote veranderingen, de wijziging lijkt dan ook met name een marketing gerelateerde zaak te zijn… er hangt nog altijd een wat negatieve klank aan Internet Explorer, of dit terecht is zal de populariteit van Edge gaan uitwijzen. Overigens kan je Internet Explorer nog wel vinden in Windows 10, hiervoor kan je de zoekfunctie gebruiken, door op de browser te zoeken kan je alsnog gebruik maken van IE. 
https://

Meer weten over Windows 10?
Ben je na bovenstaande informatie nieuwsgierig geworden hoe Windows 10 eruit gaat zien en wat je nog meer kan verwachten? Kijk dan ook eens op de website van Microsoft voor verdere gedetailleerde informatie.

Ga je zelf meteen upgraden naar Windows 10? Of ben je nog een beetje huiverig? We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.

[/quote]
[/quote]

Allart schreef op 23 jul '15 om 14:33u

Het is bijna zover, op 29 juli 2015 komt Windows versie 10 beschikbaar voor de PC en tablet. Vanaf die datum kunnen Nederlandse gebruikers met Windows 7 of 8.1 kosteloos een upgrade uitvoeren naar Microsofts nieuwste besturingssysteem. Maar wat verandert er nou precies in het nieuwe paradepaardje van Microsoft? We zetten de belangrijkste wijzigingen en interessante informatie hieronder voor je op een rij.  

Hoe kan ik Windows 10 straks downloaden?
Wanneer je Windows 7 SP1 of Windows 8.1 geïnstalleerd hebt, dan kun je gratis upgraden naar Windows 10 (wel binnen een jaar doen). De meeste Windows gebruikers krijgen automatisch een notificatie van Microsoft, deze vind je rechtsonder bij het klokje en ziet eruit als het Windows vlaggetje. Krijg je deze notificatie niet en beschik je wel over het juiste besturingssysteem, dan heb je wellicht nog niet de laatste updates geïnstalleerd. Ga naar Windows Updates om dit alsnog te doen.  

Als je met de rechter muisknop op het Windows vlaggetje klikt, zie je vier opties. Windows 10 downloaden, Reserveer uw gratis update, Ga naar Windows Update en Windows 10 leren kennen..

Kies voor Reserveer uw gratis update om ervoor te zorgen dat je straks Windows 10 kan downloaden. Desgewenst kan je in dit proces je e-mailadres opgeven, maar eigenlijk dit is niet nodig, het zorgt er alleen voor dat je een bevestiging van je keuze ontvangt. Door op de link E-mailbevestiging overslaan te klikken, geef je al automatisch door aan Microsoft dat je Windows 10 wil ontvangen op je computer. Je ontvangt dan een melding binnenin Windows wanneer de update beschikbaar is.

Nog niet meteen beschikbaar
Er bestaat een grote kans dat je de nieuwe versie van Windows nog niet meteen op 29 juli kan downloaden. Microsoft wil zeker weten dat Windows 10 op ieder systeem goed draait. Daarom rolt Windows 10 geleidelijk uit onder gebruikers. Als eerste krijgen de Windows Insiders de officiële versie. Dat zijn de gebruikers die Windows 10 nu al testen als Technical Preview. Daarna komen de gebruikers die hun gratis versie al hebben gereserveerd. Die krijgen het nieuwe besturingssysteem niet allemaal tegelijk, maar dit zal ook geleidelijk worden uitgerold.

win10_bureaublad.jpg

Tijd voor de wijzigingen
Tot zover enkele belangrijke zaken om te weten, nu kijken we naar de dingen die gaan veranderen in Windows 10.

1. De taakbalk is weer terug Het was een beetje dom, Koningin Maxima had het zonder enige twijfel durven zeggen. Gelukkig heeft Microsoft zelf het licht gezien en kunnen we vanaf Windows versie 10 weer gebruik maken van de oude vertrouwde taakbalk en het startmenu. Voor wie helemaal gewend is aan het nieuwe tegelsysteem van Windows 8, niet getreurd. Microsoft heeft voor een ultieme combinatie van beide gekozen.
  2. Op ieder apparaat hetzelfde systeem Herkenning is het sleutelwoord, daarom zorgt Microsoft dat Windows 10 voor ieder apparaat beschikbaar is en gelijkenissen vertoond in gebruik. Op de mobiele apparaten betekent dit dat er voornamelijk van de bekende tegels gebruik wordt gemaakt, waar je op de PC gelukkig ook het traditionele bureaublad, taakbalk en startmenu kan gebruiken.
  3. Windows 10 krijgt hologram technologie ja, je leest het goed! Windows 10 zal beschikken over techniek waardoor het besturingssysteem als hologram te projecteren zal zijn. Onlangs presenteerde Microsoft hun eerste Augmented Reality bril, waarmee hologrammen niet langer tot onze fantasie behoren. Kijk voor meer informatie maar eens naar de officiële website van de Hololens. https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us" rel="nofollow
  4. Altijd en overal over je Office programma’s beschikken Je kan straks op ieder apparaat van Microsoft beschikken over je Word, Excel of Powerpoint documenten. Op Windows 10 komt namelijk een universele versie van Office te staan. De Office programma’s worden meteen geschikt gemaakt voor aanraak schermen en worden vooraf geïnstalleerd op alle nieuwe tablets en telefoons van Microsoft.
  5. Cortana is er om jou te helpen Het lijkt een beetje op Siri van Apple, maar bij Microsoft heet ze Cortona. Deze vrouwelijke stem biedt jou hulp bij allerhande vraagstukken en zoektochten op je apparaat of het internet. De dienst wordt nauw gecombineerd met de zoekmachine Bing en notificatie berichten van Microsoft. Uiteindelijk moet Cortona op alle apparaten beschikbaar worden, of dit ook meteen op Windows 10 voor desktops zal zijn, is nog niet helemaal duidelijk.
  6. Internet Explorer wordt vervangen door Edge Jarenlang kon je het internet in Windows via het vertrouwde Internet Explorer verkennen, vanaf Windows versie 10 gaat dit echter veranderen. Windows neemt afscheid van IE en komt als vervanging met de nieuwe browser Edge. Zowel het logo als de eerste indrukken van de nieuwe browser voorzien weinig grote veranderingen, de wijziging lijkt dan ook met name een marketing gerelateerde zaak te zijn… er hangt nog altijd een wat negatieve klank aan Internet Explorer, of dit terecht is zal de populariteit van Edge gaan uitwijzen. Overigens kan je Internet Explorer nog wel vinden in Windows 10, hiervoor kan je de zoekfunctie gebruiken, door op de browser te zoeken kan je alsnog gebruik maken van IE. 
https://

Meer weten over Windows 10?
Ben je na bovenstaande informatie nieuwsgierig geworden hoe Windows 10 eruit gaat zien en wat je nog meer kan verwachten? Kijk dan ook eens op de website van Microsoft voor verdere gedetailleerde informatie.

Ga je zelf meteen upgraden naar Windows 10? Of ben je nog een beetje huiverig? We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.

[/quote]
[/quote]
Ehm ...vraag ik me nu eindelijk af hoeveel of in hoeverre mate deze grote en uitgebreide over Windows 10 uitleg met bovengenoemde ''Waarom moet ik overstappen naar Windows 10?'' tittel verbonden is ? Volgens mij is dat dubbelzinnig, en uitleg over W10 is zeer afwijkend van vraag-tittel ...toch ?

Topic is oud en misschien ikzelf mijn reactie te laat nu geplaatst heb, vandaag zie ik nog steeds dat ze mensen een beetje te-veel twijfelachtige vragen over Wndows 10 rond stellen,  ik zal misschien ook ouderwets klinken als ik zei, zeer apart en verwarrend is dat alles en zoiets bij geen enkele andere tot nu toe windows ik mee-gemaakt heb ..

P.S. En nee ik zal niet upgraden maar wil graag een volledig origin. eigen licentie in mijn handen ..
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb vandaag dit topic gevonden en zit met een vraag.

Al een paar maanden kan ik op mijn PC het besturingssystem W7 (professional 64-bit SP1) gratis upgraden naar W10 maar ik blijf twijfelen.

Ik heb ook een iPad en iPhone en hun besturingssysteem bevalt me uitstekend.

Een Mac kopen is op dit moment geen optie, de pc is nog nog te goed om weg te doen.

Op m'n pc gebruik ik als mailprogramma Thunderbird en ik weet niet of dat goed blijft werken als ik upgrade naar W10.

De browser (FF) is geen probleem en ik heb diverse back-ups op externe harddisks ivm mijn uitgebreide fotocollectie.

Een lang verhaal maar is het zinvol om om te upgraden of zal ik maar 'gewoon' W7 blijven gebruiken?

Reputatie 7
Komend van Windows 7 zou ik de upgrade zeker uitvoeren: zo groot zijn de verschillen nou ook weer niet. Het maakt je PC toekomst bestendig én niet te vergeten: 't is gratis! Bovendien krijg je toegang tot een boel meestal gratis apps; nog niet zoveel als bij iOS maar misschien komt dat nog?! Sinds de herfst update (versie 1511) zijn de meeste scherpe kantjes er wel vanaf. Anderzijds heb je nog tot 28-7-2016 voor de gratis upgrade, daarna moet je er voor betalen.
Reputatie 5
Badge +8
Henk2304 schreef op 13 dec '15 om 19:15u
Komend van Windows 7 zou ik de upgrade zeker uitvoeren: zo groot zijn de verschillen nou ook weer niet. Het maakt je PC toekomst bestendig én niet te vergeten: 't is gratis! Bovendien krijg je toegang tot een boel meestal gratis apps; nog niet zoveel als bij iOS maar misschien komt dat nog?! Sinds de herfst update (versie 1511) zijn de meeste scherpe kantjes er wel vanaf. Anderzijds heb je nog tot 28-7-2016 voor de gratis upgrade, daarna moet je er voor betalen. 
Allereerst bedankt voor je reactie!

Maar hoe zit het met het mailprogramma Thunderbird, gaat dat automatisch over want ik wil geen ander mailprogramma gebruiken.

Daar kan ik je ook iets over vertellen. Bij mij werkte op Windows 8.1 op een gegeven moment Thunderbird niet meer, voor nood heb ik toen Live mail gebruikt. Pas na de "gratis" upgrade naar W10 werd Thunderbird bijgewerkt en werkte het weer wel.

Dat je Thunderbird wilt blijven gebruiken begrijp ik meer dan goed !

Suuk 6

Friesian

*edit*

Bij gratis heb ik altijd een dosis van addertje onder het gras standaard klaar liggen.:D

Reputatie 5
Badge +8
friesian schreef op 14 dec '15 om 08:32u
@JochMa

Daar kan ik je ook iets over vertellen. Bij mij werkte op Windows 8.1 op een gegeven moment Thunderbird niet meer, voor nood heb ik toen Live mail gebruikt. Pas na de "gratis" upgrade naar W10 werd Thunderbird bijgewerkt en werkte het weer wel.

Dat je Thunderbird wilt blijven gebruiken begrijp ik meer dan goed !

Suuk 6

Friesian

*edit*

Bij gratis heb ik altijd een dosis van addertje onder het gras standaard klaar liggen.Smiley Vrolijk

Fijn, nog een Thunderbird fan :D

Ik heb er geen moeite mee om over te stappen naar W10 maar ik moet er 100% zeker van zijn dat al mijn (zakelijke) mails ook overgaan.

Bestaat er eigenlijk een progje om van al je mails in één keer een back-up te maken.

Ze allemaal opslaan/printen is bij mij wel heel veel werk.

Wanneer je alleen al twijfelt vanwege de mail dan zou ik het volgende er ook bij betrekken. Ik gebruik mijn laptop merendeels privé, amper een noemenswaardig zwaar programma - zware games evenmin - wat wel gebeurde was dat mijn printer niet meer werkte zoals ik het wou. Dus ff naar de specialist gegaan om het op te lossen.

Stel dat je bijvoorbeeld een halve dag al gauw kwijt bent dat systemen die eerst wel werkten of bijvoorbeeld randapparatuur niet goed meer met elkaar draaien. Dan zou ik me de vraag stellen: wil ik het risico nemen?

Reputatie 5
Badge +8
Inmiddels overgestapt op W10 en ik ben geen enkel probleem tegengekomen 

Thunderbird is volledig met alle mails geinstalleerd.

Blijf wel FF gebruiken want Edge heeft geen adblock mogelijkheid tot op heden.

Tot zover zeer tevreden en bij ' instellingen ' kun je zoveel veranderen
Reputatie 7
Anderzijds heb je nog tot 28-7-2016 voor de gratis upgrade, daarna moet je er voor betalen.

Dit inmiddels ingedutte topic nog maar eens ff naar boven halen! De deadline voor het gratis upgraden van Windows 7 of 8.1 naar Windows 10 nadert nu met rasse schreden, het kan nog tot 29 juli!!! Daarna kost het geld. Afgelopen dinsdag is de laatste cumulatieve update (10586.494) van Windows 10 uitgekomen voordat de Anniversary Update van 2 augustus beschikbaar komt, dus veel nieuwer wordt de huidige versie van Windows 10 voor die tijd niet meer.
En zoals ik al eerder aangaf, zeker als je Windows 7 hebt, ga je er i.m.h.o. op vooruit. Voor gebruikers van Windows 8.1 vind ik het nog steeds een stapje terug (qua gebruikersinterface), maar dat zullen er niet veel met me eens zijn :? Anderzijds is t.o.v. alle vorige versies van Windows de beveiliging weer naar een hoger level getild en dat is ook wat waard. Natuurlijk blijft het altijd oppassen geblazen, want de zwakste schakel is en blijft nog steeds de mens 8er de computer.

Eén tip; zet in de instellingen > privacy > algemeen direct je Reclame ID (advertising ID) uit! Daarmee is veruit de grootste inbreuk die Windows op je privacy kan doen meteen de nek om gedraaid; dit geldt voor alle versies van Windows 10, dus ook Windows 10 Mobile (heeft Android ook zo'n instelling, en iOS?).
Reputatie 2
dus ik kom niet meer voor de gratis overstappen in aanmerking .........:D
hebben we dat ook maar weer gehad, iets gratis vertrouw ik nooit ,
verder wil ik het risico niet lopen dat mijn laptop vastloopt of zoiets ...

gr Bertus

Reageer