Beantwoord

Waarom moet ik voor het melden van een probleem naar het forum?

• 10 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 728 keer bekeken

Reputatie 1
Het irriteert me mateloos dat er geen formulier op de website van KPN is waar ik een vraag of probleem kan voorleggen. Via Service en contact krijg je alleen voorgekauwde vraagstellingen en antwoorden. Dit gebrek aan echte service zie je steeds vaker terugkomen bij grotere bedrijven.
icon

Beste antwoord door Dreekuh-53 10 oktober 2018, 08:03

Beste ElectricMud.

Op de KS pagina zie ik verschillende opties, de vragen zoals je aangeeft maar ook chat, FB, Twitter, forum en bellen bijvoorbeeld mobiele vraag 0800-0402.
https://www.kpn.com/service.htm

Maar misschien kunnen we de helpende medeklanten (zoals ik) en/of webcare je helpen.

Kun je/wil je het probleem omschrijven zodat er met je meegedacht kan worden?
Vooropgesteld dat er een probleem is behalve de beschreven irritatie.

En onderschat het forum niet, het is een zeer goed servicekanaal.
Bekijk origineel

10 reacties

Beste ElectricMud.

Op de KS pagina zie ik verschillende opties, de vragen zoals je aangeeft maar ook chat, FB, Twitter, forum en bellen bijvoorbeeld mobiele vraag 0800-0402.
https://www.kpn.com/service.htm

Maar misschien kunnen we de helpende medeklanten (zoals ik) en/of webcare je helpen.

Kun je/wil je het probleem omschrijven zodat er met je meegedacht kan worden?
Vooropgesteld dat er een probleem is behalve de beschreven irritatie.

En onderschat het forum niet, het is een zeer goed servicekanaal.
Reputatie 1
Beste Dreekuh,
Ik betaal maandelijks een aardig bedrag voor de services van KPN. Nu maakt KPN zich er een beetje makkelijk vanaf door naar een forum of sociale media te verwijzen, dat is allemaal leuk en aardig maar ik wil mijn vraag direct kunnen stellen en van KPN medewerker zelf een antwoord ontvangen.
Ik kan wel begrijpen dat fora en sociale media een toegevoegde waarde kunnen hebben maar het zou niet de enige manier moeten zijn, daarbij is bellen of chatten lang niet altijd een optie.
Reputatie 3
Badge +3
Beste ElectricMud,

Je kan in het forum ook een privébericht naar een persoon sturen, door te drukken op naam -> (knop) Stuur bericht
Beste ElectricMud.

Het kan zo zijn dat je een omschrijving geeft van het soort/de vorm van het probleem en dat je van de moderator het voorstel krijgt om bijvoorbeeld teruggebeld te worden door een collega van een bepaalde afdeling.

Vaak zijn antwoorden die helpen via googlen te vinden op het forum en moet je geen vraag stellen maar het mag wel.??

Je moet niet maar mag een vraag stellen op het forum.

En in zijn algemeenheid...
Er zijn talloze mensen als vrijwilliger actief, ook mensen die een goed/beter antwoord kunnen geven op een specifieke vraag.

Maar het belangrijkste is je niet mateloos irriteren, ook in het leven moet je dingen accepteren/mee leren leven/verwerken/oplossen

Wijsheid begint met het weten dat je niet alles weet.??
(De quote van Sören Kierkegaard heb ik niet zomaar zonder een zeer goede reden)

Beste Real1ty.

Zo werkt het dus niet (altijd).
Wanneer een ander, jij, ik kiest voor PB alleen ontvangen van personen die men volgt dan kun je geen PB sturen naar die persoon.

Wanneer webcare, de moderator, in zijn onderschrift heeft staan - op ongevraagde priveberichten wordt niet gereageerd, dan ontvang je niet zomaar een PB terug van hem/haar.

Als een moderator veel vragen, Pberichten ontvangt is het lang niet altijd zeker dat je een PB terug ontvangt.
Reputatie 4
Badge +2
Beste ElectricMud,

Je kan in het forum ook een privébericht naar een persoon sturen, door te drukken op naam -> (knop) Stuur bericht

Mag dit zomaar? Ik dacht dat dat niet de bedoeling was....Hierboven staat het al een beetje, zag het net te laat. Maar zomaar een mod pm'en kan in uw geval meer frustratie opwekken omdat u dan waarschijnlijk geen antwoord terug krijgt.
Reputatie 7
Badge +27
Het klopt helemaal wat Dreekuh zegt. We hebben zoveel opties dat we de keuze hebben gemaakt om een formulier niet meer te gebruiken. Dit werd steeds minder gebruikt en op een gegeven moment moet je daarin een keuze maken.

Daarnaast is het inderdaad zo dat wij ongevraagde privéberichten meestal niet beantwoorden. Op het moment dat je een vraag hebt, die je niet direct openbaar wilt bespreken, kan je alsnog openbaar een topic aanmaken. Geef dan een globale uitleg van het probleem met het verzoek om dit toe te lichten in een privébericht. Dan krijg je vanzelf reactie van een moderator. Dat kan wel even duren, afhankelijk van hoe druk het op het forum is.

Heeft iets direct aandacht nodig, dan is het snelste om toch te bellen of te chatten. Je krijgt dan meteen een collega waarbij je je vraag kunt stellen.

Mocht ik op dit moment iets voor je kunnen doen, laat het me vooral zo weten óf stuur me een privébericht 😉.
Reputatie 3
Badge +3
Aan Marcia,

Zo bedoelde ik het ook, met een privébericht.
Ik dacht al, heb ik een "KPN forum huisregels" verbroken.
Reputatie 7
Badge +27
Haha viel dus weer mee 😎
@Real1ty
Ik meen dat Marcia wel een klein dingetje is vergeten.
In plaats van een PB sturen vinden ze het niet erg als je ze een HELT stuurt. Geen held dus das weer wat anders.?

HELT = Heul Errug Lekkere Taart(en) ??
Reputatie 7
Badge +27
Dat klopt! Goed dat je het even aanvult voor me 😋

Reageer