Wat is de oudste email die je in je box hebt?

  • 27 March 2023
  • 14 reacties
  • 193 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zag van de week langskomen iemand die de oudste mail van zijn mailbox had opgezocht. 

Hoe oud is jouw oudste mail?

 

Mijn oudste mail is van 21-12-2005 (op ...wxs.nl) Tijd om op te ruimen!

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Inderdaad, tijd om eens op te ruimen: 26-09-2002. En dan heb ik nog niet eens alle folders doorgespit… 😆

Die mail was trouwens aan mijn toenmalige mail adres bij 12move. Die heb ik al lang niet meer (vlak daarna ben ik overgegaan na XS4ALL), en 12move zelf bestaat onder die naam ook al heel wat jaren niet meer. 

28/03/2006 urenlijst verzonden

Reputatie 7
Badge +30

Wat een leuk topic dit! Die van mij is van 24 januari 2010. Een mail van mijzelf aan mijzelf met een recept van ‘Schnelle Quark Sahne Torte’, een soort makkelijke cheesecake.

Reputatie 7
Badge +20

Mijn oudste mail is een notificatie van Hyves 😅 is ook al weer een tijdje terug

Mijn oudste mail is van 16-01-2023 in de webmail.

Ik bewaar zo min mogelijk in ‘the cloud’ en op de PC.

Wanneer nodig, print ik ze en archiveer ze.

Reputatie 7

9 oktober 2004, een mailwisseling van een vriendengroep (nog altijd samen 💪) toen we allemaal net een Gmailadres hadden aangemaakt en dingen aan het uitproberen waren.

Reputatie 7
Badge +12

De oudste die ik heb is van me stief-moeder om me te feliciteren met me verjaardag. ‘2008 dus toen was ik 12 geworden. 
Zullen vast nog wel oudere mailtjes zijn maar ik kan niet zoeken op datum volgens mij.

Reputatie 7
Badge +20

Poh mijn allereerste mailadres heb ik al een poos niet meer, die is aangemaakt in '98. Mijn huidige mailadres heeft als oudste mailtje een overzicht met mijn gewerkte uren (van mezelf naar mezelf gemaild) op 18 september 2006 😁

Reputatie 7
Badge +28

Mijn oudste e-mail is van 17 december 2014. Op die dag kocht ik mijn huidige Mac. 

Reputatie 3
Badge +1

Mijn oudst bewaarde mail is toevallig een welkomstmail bij KPN van 9-08-2002 met als titel “Vriendelijk bedankt voor uw aanmelding bij Mijn KPN“. Ik zal vast een nieuw mobieltje hebben gekocht in die tijd.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn huidige (hoofd)email adres is gestart op 28.01.1998, dus 25+ jaren, bij XS4ALL! Daarvoor heb ik ook nog een paar jaar op WXS gezeten, te weten vanaf 28.06.1995. Als ik ga spitten in mijn archief zal er wel ergens een oude email opdoemen...

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb (hopelijk?) nog mijn eerste mails van de tijd dat we bij World Online begonnen met inbellen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

18-09-2004 in de gmail die ik ook al minimaal zolang heb 😃

 

Ik bewaar zo min mogelijk in ‘the cloud’ en op de PC.

Wanneer nodig, print ik ze en archiveer ze.

Ik doe juist zoveel mogelijk op de pc/externe hd en in de cloud bewaren. Mijn huis is al vol genoeg zonder dat ik er nog meer papier aan toevoeg. Plus, veel van de oude mails zijn niet in die zin iets dat ik zou moeten bewaren, maar meer een tripje down memory lane met mailconversaties met vrienden, familie. Berichtgevingen over dingen die ik gedaan heb of waar ik heen ging. Dat is leuk om af en toe eens door te bladeren en terug te kijken. Wat ik niet of veel minder zou doen als ik alles zou uitprinten.

Reputatie 7
Badge +8

Mijn (vermoedelijk?) eerste mail in mijn Gmail-box stamt uit 11 december 2008:

Hoi heren,

We zijn geupdate naar 3.0.6.

groetjes Martijn

Het ging over een webapplicatie (CRM) in de tijd toen ik bij een webontwikkelingbedrijf ging werken. Gmail werd daar gebruikt voor de planning. En zodoende kreeg mijn Gmail, die ik al een aantal jaren daarvoor had, eindelijk nut. Inmiddels bevat deze box 7.933 e-mails.

Mijn eerste mail in privésfeer in mijn internetperiode (ik denk 1999) moet ik nog even opzoeken zodra ik achter mijn laptop zit.

Reageer