Wat is jou favoriete kerstliedje (Deel 2)?

  • 18 November 2022
  • 65 reacties
  • 677 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi Allemaal,

Vorig jaar rond deze tijd had ik een topic aangemaakt over wat jullie favoriete kerstliedje is.Maar nu er, bijna een jaar later, best wat andere leden/moderators erbij zijn gekomen(en ook zijn weggegaan..) leek het me leuk een Deel 2 te starten.Als jouw favoriet is veranderd en vorig jaar ook hebt meegedaan aan het topic, laat het ook vooral weten:)

Dus ga je gang; Wat is jouw favoriete kerstliedje?De mijne is hetzelfde gebleven😉

Hier kun je deel 1 teruglezen:

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@martijn197108 leuk topic! Ik moet me heel erg inhouden hier een Rickroll te plaatsen. Misschien een gepaste actie bedenken als iemand dat wel doet? 😉

Dit is in ieder geval mijn inzending. The best christmas song. That ever existed. 

Vreselijk die kerstzooi. 

Ik draai die periode alleen cd's, want op de radio ontkom je er bijna niet aan. 

Reputatie 7
Badge +16

Oh ik ruik de dennennaalden al 🎅🏻. 
Mijn top 5 is voornamelijk goude ouwe en paar nieuwe. 

1. Coldplay -Christmas Lights 
2. Chris Rea- Driving home for Christmas
3. Band Aid - Do they know its christmas time. 
4. Gary Fomdeck - I’ll be there this christmas. (Ooit een hitje op 3FM geweest van Gerard Ekdom)
5. Michael Bublé - It's beginning to look a lot like Christmas.
(6.  Darlene Love - All alone on Christmas) Wel echt een lekkere kerstknaller uit Home Alone 2. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@martijn197108 leuk topic! Ik moet me heel erg inhouden hier een Rickroll te plaatsen.

@Bram_ Speciaal voor jou een mooie op de draaiorgel
 

 

Mag je gewoon doen hoor @Bram_ :)Rick roll klinkt beste leuk!Hoor het in mijn omgeving best vaak.

Vreselijk die kerstzooi. 

Ik draai die periode alleen cd's, want op de radio ontkom je er bijna niet aan. 

Nou nou @PeterG 😅Ben zelf niet christelijk hoor, maar kerst is toch leuk en gezellig?En kerstmuziek klinkt toch gewoon leuk?

Ik hou niet zo van dat soort muziek. Benny Neyman had wel een mooi kerstliedje en X-mas van John Lennon is mooi. Het spijt me John Lennon van Robert Long

 

Ik heb er een top 3 van gemaakt ;

  1. Pretenders - 2000 Miles (Official Music Video) - YouTube
  2. Do they Know it's Christmas ~ Band Aid 1984 - YouTube
  3. Happy Xmas (War Is Over) - YouTube

Goede smaak @HansaanZet 😊

Band aid is ook mijn favoriet, maar dan wel de originele.Die nieuwere zijn veel slechter!Sowieso vind ik moderne kerstmuziek niks.

Reputatie 7
Badge +17

Bij mij zijn het: 

  1. Just For Now - Imogen Heap (heeft waarschijnlijk te maken met dat The Holiday lang één van mijn favoriete kerstfilms was)
  2. What's This? - The Nightmare Before Christmas film die ik elk jaar kijk tijdens Halloween en kerst. 😄
Reputatie 7
Badge +7

Ik heb maar één favoriete kerstplaat. Voor mij is dat aanzetten en op repeat klikken 😁:

 

Reputatie 7
Badge +16

maar kerst is toch leuk en gezellig?En kerstmuziek klinkt toch gewoon leuk?


Zie, @Rutger_ ? 😉 Hahaha!
Jij en @PeterG zijn een beetje de Grinches van het forum… 😆😜💚

Reputatie 7
Badge +16

Leuk, een deel 2, @martijn197108 😊!

We kunnen van alles vinden van het nummer, love it or hate it, lekker meeblèren maar ik vind de teasers van Mariah Carey wel geinig. Ze weet er nog een mooi slaatje uit te slaan 😉.

https://www.billboard.com/music/music-news/mariah-carey-teases-christmas-time-from-tub-1235156948/ 

 

Reputatie 7
Badge +8

Mijn favoriete kerstnummer van Nederlandse makelij:

 

De ijsbeer in de TopPop-studio slaat natuurlijk nergens op, maar soit.  Penny de Jager (wie kent haar niet) had waarschijnlijk ijsvrij…

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga mee met @PeterG : vreselijk dat spul! Het hele jaar luister ik na Sky Radio in de auto, maar zodra ze het eerste kerstliedje draaien (en dat doen ze meestal heel erg vroeg) wordt het tijd voor een andere zender. Pas vanaf januari dan maar weer Sky Radio.

Ik ga mee met @PeterG : vreselijk dat spul! Het hele jaar luister ik na Sky Radio in de auto, maar zodra ze het eerste kerstliedje draaien (en dat doen ze meestal heel erg vroeg) wordt het tijd voor een andere zender. Pas vanaf januari dan maar weer Sky Radio.

Dat worden er wel steeds meer!

Waarom?Omdat het elk jaar hetzelfde is?

Reputatie 7
Badge +9

Ja, da's zeker een van de reden @martijn197108. Misschien kun je me dus met een mooi, niet zo kitsch, nieuw liedje over de streep trekken 😄

Ik heb even gezocht, maar niet echt wat gevonden @Joris62 😉

Reputatie 7
Badge +9

Haha, toch bedankt voor de poging @martijn197108 !😂

Graag gedaan😉

Reputatie 7
Badge +18

Deze zijn misschien wel wat voor @Joris62 en wellicht @PeterG 

 

Mijn favoriet (even een minuut wachten voor de muziek begint):

 

Of wat alternatieve “kerst” liedjes:

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kijkes @GeSp , nu gaan wij praten🤣

The Poques met Kirsty MacColl Fairytale of New York

 

Simon & Garfunkel 7 O'Clock News/Silent Night

 

Reputatie 4
Badge +4

Boney M. - Mary's Boy Child

 

Reputatie 7
Badge +9

Leuk @obelisk , die kende ik nog niet😅