Vraag

Wat was je eerste mobiele telefoon en heb je die nog?

Reputatie 7
Een stukje nostalgie heeft zijn waarde. Mijn allereerste mobiele telefoon heb ik altijd bewaard...... De Nokia 3310, een fijn toestel, degelijk.

Wat was jouw eerste mobiele telefoon en heb je die nog bewaard? 🙂

36 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Ik had een Nokia 3410 blauw.
Reputatie 7
Leuk topic Dreekuh-53. :D

Mijn eerste is lang geleden. Toen nog geen GSM, maar ATF-2. Analoog dus!
Het was een pocketline Amigo. (Een telefoon van Ericksson). We hebben het over april 1996. Heb dus al 20 jaar een mobiel.
Mijn tweede telefoon, een paar jaar later, was een pocketline Swing 100 (fabrikant Alcatel). Toen wel GSM.

De pocketline Amigo heb ik niet meer; die moest ingeleverd worden. Volgens mij moet ik die Swing 100 nog wel ergens hebben liggen.

Nu ben ik nog steeds een "beetje ouderwets" met een Nokia 2700c. Daar zat al internet op (let wel; het is een GSM), maar dat werkt sinds ong. een jaar niet meer.
Reputatie 7
Mijn allereerste mobiel? Tjonge, da's lang geleden. Die hebben we nog via de ANWB aangeschaft, een model koelkast, maar het merk weet ik niet meer (Ericson misschien, iig. geen Nokia), laat staan het type. 'k Heb 'm al lang geleden opgestuurd naar een goed doel.
Reputatie 7
Badge +15
Vroeger, in de oude tijd kreeg ik altijd afdank telefoontjes van mijn familie leden(Tja, met 5 euro zakgeld per week kan je niks goeds kopen 😉 ). Ik heb een siemens en een motorola zien langs komen.

Het eerste toestel dat ik zelf gekocht had in de Winkel was een HTC desire, ik heb het toestel nog steeds :D

Dat gezegd te hebben, tot ongeveer een 2 jaar geleden had ik ook nooit mijn mobieltje op zak. Het was meer een verkapte huistelefoon met extra opties. 😉
Reputatie 6
Badge +13
Heb mijn eerste telefoon in het toilet laten vallen, hahaha!:D Kan er nu om lachen, toen niet. Ging om die Nokia 3410 in het blauw.
Reputatie 7
Dat meen je niet fame! Das idd minder.
Er zijn volgens mij meer mensen die dat ooit hebben meegemaakt.
Zonder het topic eigenlijk te willen vervuilen
:)
Doet me denken aan speelgoed van een bekend merk.:D

🙂
Reputatie 7
Badge +15
Ik had ooit van mijn ouders een playboy gekregen, die heb ik al een keer doorgespoeld haha! 😛 Op zich wel jammer 😞 Had er veel plezier van! 😛
Reputatie 7

Reputatie 1
Nokia 6310i, verrekte fijn toestel dat ik nooit meer wegdoe.
Daarna wat toestellen gekregen (Nokia E75 en E71) en uiteindelijk voor een Samsung Galaxy S3 gegaan. Nu een S4 en de volgende zal een S5 of S6 worden denk ik.

Wel altijd een hoesje eromheen. Al mijn telefoons zien er nog als nieuw uit.
Reputatie 4
Badge +5
Mijn eerste mobiel was een kpn hi?? formaat koelkast en ik heb 'm nog steeds, pure nostalgie. Het ding heeft z'n hele werkzame leven werkeloos boven de zonneklep in de auto gelegen, vrijwel niet gebruikt, maar voor het geval ik pech zou krijgen als ik naar huis reed na een late dienst, nooit pech gehad voor, ten tijde van en na de eerste mobiele telefoon
Heel verschil met de mobiele telefoon van nu .Lengte is ongeveer hetzelfde maar de dikte verschilt nogal evenals de mogelijkheden.
Reputatie 5
Badge +8
Mijn allereerste telefoon was een Nokia 3210, dezelfde dag heb ik toen een blauw/paars metallic cover gekocht, via een betaalde dienst kon ik een ringtone instellen (Eye Of The Tiger) en via via, kon ik de achtergrondplaatje (bits) veranderen naar een Italiaanse merklogo.

(en ik heb hem nog)
Dan ben ik blijkbaar heel erg oud, mij eerste toestel was de Sony CMDX 1000. Een heerlijk toestel en voor die tijd uitermate handzame, zeker als je deze vergeleek met de nokia koelkasten van die tijd.

Reputatie 1
Ruud68 schreef:

Nokia 6310i, verrekte fijn toestel dat ik nooit meer wegdoe.
Daarna wat toestellen gekregen (Nokia E75 en E71) en uiteindelijk voor een Samsung Galaxy S3 gegaan. Nu een S4 en de volgende zal een S5 of S6 worden denk ik.

Wel altijd een hoesje eromheen. Al mijn telefoons zien er nog als nieuw uit.

Oops, heb gelogen.
Mijn eerste telefoon was niet de Nokia maar de Motorola D1-529.
Was op zich best een fijn toestel en het fijne was, als mijn batterij op was dan stak ik de SIM-kaart (creditcardformaat) heel simpel in een andere en dan kon ik weer bellen. Nu moet je de halve telefoon slopen wil je dat doen.
Heb er toen -slik- fl. 1199,- voor betaald.

Reputatie 7
Badge +18
Goeie vraag maar da's heel lang geleden..... ik denk nog voor de 80-jarige oorlog :)
Zonder gekheid, ik denk dat het een Nokia was, maar ik gooi of geef die dingen altijd weg, ik ben niet zo'n verzamelaar.
Ben er meestal wel als de kippen bij als er iets nieuws op de markt is.
Zo had ik al een videorecorder besteld toen die nog niet eens op de markt was, 'moest er ook 6 maanden op wachten.
Ik weet nog wel dat, als ik iemand vertelde dat ik een videorecorder had dat ze me stonden aan te staren met een blik van: Huh? waar heeft hij het over wat is dat?
Maar goed ik dwaalde even af, een Nokia was geloof ik mijn eerste GSM
Daarvoor had ik nog wel een draadloos toestel, maar dan moest ik niet te ver van het basisstation zijn anders deed hij het niet meer 🙂 (met zo'n lange uitschuifantenne)
Badge
Dreekuh-53 schreef:

Een stukje nostalgie heeft zijn waarde. Mijn allereerste mobiele telefoon heb ik altijd bewaard...... De Nokia 3310, een fijn toestel, degelijk.

Wat was jouw eerste mobiele telefoon en heb je die nog bewaard? :)

Mijn eerste gsm was een Siemens S1 marathon van juni 1994. Omdat het gsm netwerk pas op 1 juli 1994 geactiveerd werd, kon ik er de eerste maand alleen nog maar naar kijken. Het abonnement kostte fl 75,-- en de gesprekken Fl. 1,50 per minuut.

Reputatie 7
Badge +15
Welkom op het forum Guido! Grappige telefoon (Ik was toen nog 4 😛 )
Reputatie 2
Badge
Mijn eerste mobieltje. Pff dat was een Motorola met uitschuifantenne in 1998. Dat weet ik nog. SMS kon er zelfs nog niet mee. Maar het mobiele nummer wat ik er toen bijkreeg heb ik nu nog steeds.
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb ook wat oude mobieltjes gehad, ik heb ze even opgezocht op internet:
Siemens C25:

Siemens M35:

Siemens C45:

Dat was nog eens een tijd! :D:$
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb zelfs een LG telefoon gehad waarmee ik Digitenne TV kon ontvangen. (Eerst een antenne uitschuiven 🙂 )
Het werkte meestal niet want waar ik woonde was geen ontvangst, maar als ik naar mijn broer ging werkte het wel.
Helaas geen foto meer
Reputatie 7
Dat zal waarschijnlijk geen Digtenne (DVB-T, T van terestrail: antenne) maar DVB-H (H van handheld) geweest zijn. M'n vrouw heeft ook een toestel gehad waarmee je DVB-H kon ontvangen maar dat bestaat tegenwoordig niet meer; nog voor het einde van de looptijd van haar contract werden de uitzendingen gestaakt.
Reputatie 7
Badge +18
Henk2304 schreef:

Dat zal waarschijnlijk geen Digtenne (DVB-T, T van terestrail: antenne) maar DVB-H (H van handheld) geweest zijn. M'n vrouw heeft ook een toestel gehad waarmee je DVB-H kon ontvangen maar dat bestaat tegenwoordig niet meer; nog voor het einde van de looptijd van haar contract werden de uitzendingen gestaakt.

Geen idee Henk voor mij spreek je in raadselen
Da's allemaal van na mijn tijd die termen.
maar ik geloof je direct 🙂
Reputatie 7
Badge +17
huistijger schreef:

Ik heb zelfs een LG telefoon gehad waarmee ik Digitenne TV kon ontvangen. (Eerst een antenne uitschuiven 🙂 )
Helaas geen foto meer

Op internet misschien??? :8
Reputatie 7
Badge +18
DennisSchreve schreef:

huistijger schreef:

Helaas geen foto meer

Al gezocht Dennis.
Is waarschijnlijk te lang geleden.
't Was een toestel wat je dubbel kon vouwen (dichtklappen)
Reputatie 7
huistijger schreef:

Henk2304 schreef:

Geen idee Henk voor mij spreek je in raadselen
Da's allemaal van na mijn tijd die termen.
maar ik geloof je direct :)

DVB: Digital Video Broadcasting, een term die gebruikt wordt voor het verspreiden van digitale TV. KPN gebruikt dat niet en verstuurt z'n tv-signaal via IPTV (internet tv), behalve voor Digtenne (DVB-T). VZ verstuurt over de coax DVB-C (C van cable).
DennisSchreve schreef:

Nee, destijds waren mobiele databundels nog zo beperkt dat je voor een tv-programma al snel buiten je bundel kwam en dan vervolgens met torenhoge kosten geconfronteerd werd. En het uitschuiven van de antenne duidt op DVB-H. DVB-T (Digitenne) is onwaarschijnlijk voor mobiele telefoons.
Reputatie 7
Badge +18
Wat het ook was, maar ik kon TV-ontvangen op dat ding. Ik neem aan dat het Digitenne was, maar ik kan ook mis wezen natuurlijk.
Wel weet ik dat ik de KPN nog gebeld heb toendertijd om het te activeren.

Reageer