Vraag

Wat was je eerste mobiele telefoon en heb je die nog?

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Uitleg DVB-H: https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-H

KPN stopt uitzenden via DVB-H:
https://nl.hardware.info/nieuws/22721/kpn-stopt-met-mobieltv-via-dvb-h
https://tweakers.net/nieuws/73550/kpn-stopt-met-mobiele-tv-dienst-via-dvb-h.html

En op mijn site ooit het onderstaande:
MobielTV.
Dit is een dienst via (de 4de frequentie van) Digitenne waarmee een zéér beperkt aantal tv-zenders kan worden bekeken via een daarvoor geschikte (dvb-h) telefoon. Alleen Ned. 1,2 en 3, RTL4, SBS6 en Veronica/DisneyXD zijn beschikbaar. Nou ja, t.e.m 31 mei 2011 dus, want dan stopt de dienst. Er zijn nml. geén niéuwe telefoontjes meer beschikbaar die de dienst ondersteunen. Het aantal abonnees is de afgelopen 1xbd jaar tevens teruggelopen van 40.000 naar nu 20.000. V.a. 1 juni zal MobielTV niet meer beschikbaar zijn.

Het is nog niet bekend hoe KPN de vrijgekomen frequentieruimte verder gaat of zal gaan invullen voor Digitenne. Momenteel worden via 3 frequenties, bouquet 2 t.e.m. 4, de commerciële zenders doorgegeven voor Digitenne, 21 tv en ook 10 commerciële radiostations. Verder heeft de Publieke omroep 1 frequentie via dvb-t beschikbaar voor de gratis doorgifte van haar 3 tv-zenders en 8 radio-zenders en de regionale radio- en tv-zenders. Dat is ook wel bouquet 1 genaamd.

Dankzij de beëindiging van Mobiel TV (via DVB-H) hebben we nu meer zenders op Digitenne. DVB-H werd beëindigd omdat fabrikanten nieuwe mobiels er niet meer mee uitrustten.
Reputatie 1
Badge +1
Jeetje, dat gaat ver terug. Mijn eerste telefoon zat nog op het NMT netwerk, toen bestond GSM nog niet volgens mij. Was ergens in '95. Kon ook alleen maar binnen Nederland bellen.
Toestel was zakelijk, zo ook alle toestellen daarna, tot nu aan toe.

Mijn beste ervaringen met de volledig goudkleurige 6310. Deed het altijd en overal en zonder iedere dag opladen. Kan de iPhone nog wat van leren.
Reputatie 5
Oud topic of niet, lache dit 😂

Geloof dat ik in 2001 mijn eerste telefoon had. Tenminste ik zat dacht ik in de 2e klas van de middelbare school. Moest een hebben, omdat ik ivm horeca ook wel eens 's avonds moest scholen, kon ik m'n ouders bellen want mocht zo laat niet met de bus terug naar huis.

Philips Savvy Toen was ook nét het SMS-en geïntroduceerd dacht ik.

Nokia 3310 Deze kwam nog uit een Hi-Winkel en gekocht voor ƒ298,- of ƒ398,- Prepaid.

Siemens C60 (tijdelijk, volgens mij was de 3310 dood)

Sony Ericsson C902 (camera telefoon)

iphone 3G

iPhone 3GS

iPhone 4S

iPhone 5S

Iphone 6S

En dit waren ze volgens mij, straks de iPhone XR 😀
Reputatie 7
Badge +16
JeroenB22 schreef:

Oud topic of niet, lache dit 😂

Geloof dat ik in 2001 mijn eerste telefoon had. Tenminste ik zat dacht ik in de 2e klas van de middelbare school. Moest een hebben, omdat ik ivm horeca ook wel eens 's avonds moest scholen, kon ik m'n ouders bellen want mocht zo laat niet met de bus terug naar huis.

Philips Savvy Toen was ook nét het SMS-en geïntroduceerd dacht ik.

Nokia 3310 Deze kwam nog uit een Hi-Winkel en gekocht voor ƒ298,- of ƒ398,- Prepaid.

Siemens C60 (tijdelijk, volgens mij was de 3310 dood)

Sony Ericsson C902 (camera telefoon)

iphone 3G

iPhone 3GS

iPhone 4S

iPhone 5S

Iphone 6S

En dit waren ze volgens mij, straks de iPhone XR 😀

Jij hebt er nogal wat versleten! ? LOL!
Reputatie 5
Aah, valt toch nog wel mee? In 18 jaar aan het tiende toestel. Waarvan de 6e iPhone 😮
Reputatie 5
Badge +6
Volgensmij was mijn eerste toestel een Samsung Galaxy Mini 2, Toen een Galaxy Trend Lite, daarna een Samsung Galaxy Core prime, vervolgens een Huawei p9 lite en nu een Huawei P20 Pro. Maar goed dat ik nooit aan Apple ben begonnen 😅
Reputatie 7
Badge +17
Mijn eerste telefoon

Reputatie 5
@huistijger

Die telefoon heb ik af en toe nog wel eens gemaakt toen ik nog bij de CCF werkte, twee blikjes maken, heel stuk koperdraad er tussen. En uit verveling bellen met je collega naast je. Werkt ook nog 😁
Reputatie 7
Badge +17
ik heb ze gemaakt met een stukje touw, zolang je het touwtje strak hield werkte het perfect.
het was geen hifi, en ook geen dolby surround met Atmos, maar wel verstaanbaar😎 🐱 🐈
Mijn eerste privé telefoon was een pocketline amigo met een hi abonnement van 25 gulden . Bellen was toen ook vrij prijzig meer dan 1 gulden per minuut als ik me goed herinner . Daarvoor had ik een lomp Motorola ding met een extended accu . Alleen de accu was al 3 cm dik om de hele werkdag door te komen . In de auto had ik toen een docking met een hoorn .
Reputatie 7
huistijger schreef:

Mijn eerste telefoon

Lijkt me eerder een wolkietolkie @huistijger.??

Reageer