Wat zijn jouw favoriete films en documentaires op dit moment?

  • 23 February 2022
  • 82 reacties
  • 647 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete films en documentaires op dit moment?
Reputatie 7
Badge +22

Tegenwoordig zijn die streamingdiensten niet meer weg te denken in deze maatschappij.

Maar we hebben al een topic over:

Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
 

Maar ik ben wel eens benieuwd wat jullie zo al qua films en documentaires kijken, ik zal een start maken in deze topic, hopelijk volgen jullie mee? 😉


82 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Op Netflix kijk ik naar: 

The Vanishing at the Cecil Hotel is een Amerikaanse docu-serie uit 2021 geregisseerd door Joe Berlinger die de dood van Elisa Lam in het Cecil Hotel beschrijft. Het bevat Viveca Chow, Judy Ho en Artemis Snow en ging in première op 10 februari 2021 op Netflix.

Wikipedia (Engels)

Eerste aflevering: 10 februari 2021

Regisseur: Joe Berlinger

Aantal afleveringen: 4

Omroep: Netflix

Aantal seizoenen: 1

Genre: Televisiedocumentaire

Cast: Artemis SnowViveca ChowJudy HoPablo C. VergaraTom Scorzone

Reputatie 7
Badge +22

Deze realitydocu kijk ik op Videoland: 

Ambulance UK is een Britse realityserie bij RTL5. In deze serie volgen we de werkzaamheden van de grootste ambulancediensten van Groot-Brittannië. Zowel de medewerkers van de meestal nogal hectische meldkamer als de ambulancediensten die onderweg zijn naar de meldingen worden nauwlettend gevolgd.

Reputatie 7
Badge +22

Op Film1 On Demand heb ik gekeken naar:

The Expendables: 

The Expendables 2: 

Vertaald uit het Engels-The Expendables is een Amerikaanse ensemble-actiethrillerfranchise die een filmreeks omvat, geschreven door Sylvester Stallone en gebaseerd op personages gecreëerd door David Callaham, en aanvullende media.Wikipedia (Engels)

Originele beschrijving bekijken

Personages: Barney RossConrad StonebanksGunnar JensenToll Roadmeer

Regisseurs: Sylvester StalloneScott WaughPatrick HughesSimon West

Reputatie 7
Badge +22

Deze documentaire op Videoland:

1 van de hoofdrolspelers met het syndroom van down heeft een eigen programma met zijn maatjes van Mocro Maffia:

Dit is best wel grappig! 😁 

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben op dit moment aan het kijken naar: (Videoland)

Schrijnende gevallen om kinderen mee te nemen naar het buitenland, alleen omdat vader en moeder ruzie hebben. 

Reputatie 7
Badge +24

Leuke dingen Dennis :sunglasses:


Voor mij nu: Darkest Hour. Op Netflix.

 

Reputatie 7
Badge +30

Op RTL7 komt vrijdag de film ‘Escobar'. Lijkt me leuk, dus die ga ik dan ook opnemen! 

Reputatie 7
Badge +21

Black Panther, te zien op Disney+

 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn meest recente docu was The devil next door over John Demjanjuk en of die nou wel of niet de Nazi kampbewaker ‘Ivan de verschrikkelijke’ is. Persoonlijk denk ik van wel :grimacing:

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis Schreve  Ambulance UK en Ontvoerd kijken wij hier ook. We nemen alle afleveringen op en kijken die als we er tijd voor hebben. En natuurlijk lekker doorspoelen bij reclames. :grinning:
Escobar, dank voor de tip @Marcia_  Ik heb 'm net geprogrammeerd om op te nemen.

Ook volgen we de serie Helden Van Hier: De Spoedafdeling

En ook zeker een aanrader: Het geheim van de meester De Nachtwacht. Heel interessant.

Verder ben ik zelf fan van Aircrash Investigation. Niet vanwege het leed dat er achter zit natuurlijk, maar wel omdat ik zo'n onderzoek razend interessant vind.

Reputatie 7
Badge +17

Ik kijk vrijwel al mijn content tegenwoordig op YouTube. Dit soort dingen. Of deze. Of dit stukje over wat Coca-Cola verslaving momenteel doet met Mexicanen

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk ook veel via YouTube, en dan voornamelijk hoe andere mensen busjes/voertuigen ombouwen tot campers (dat wil ik zelf ook ooit een keer doen, inspiratie!) en hoe andere mensen klussen (ik ben zelf ook altijd aan het klussen haha)

Reputatie 7
Badge +22

Op dit moment ben ik aan het kijken naar “Dutch Wheels” (Prime Video)

De zesdelige realityserie Dutch Wheels (2021) is vanaf vandaag te zien op Amazon Prime Video. De show draait om het Rotterdamse bedrijf Absolute Motors, het snelst groeiende auto-tuningbedrijf van Europa, en geeft ons daar een uniek kijkje achter de schermen.

Bij Absolute Motors werken een hoop ambitieuze, getalenteerde figuren die er samen alles aan doen om hun klanten de meest exclusieve auto's te presenteren. Ze krijgen te maken met veel belangrijke en kleurrijke types die allemaal uiteenlopende maar vooral hoge eisen hebben en eersteklas service verwachten.

In de serie komt ook een deel van die klanten voorbij. Zo vertrouwen onder andere Rico Verhoeven, DJ R3HAB, Steven Bergwijn, Dionne Slagter, Justin Kluivert en Jessie Maya hun wagens toe aan de medewerkers Absolute Motors. Ze willen allemaal iets anders, maar hebben ook iets gemeen: een diepgewortelde liefde voor mooie auto's.

Alle afleveringen van Dutch Wheels zijn nu te zien op Amazon Prime Video. Het volledige aanbod van Amazon Prime Video vind je hier.

Reputatie 7
Badge +22

Verder heb ik nog gekeken naar

Fast and Furious:

 

The Fast and the Furious is een Amerikaanse franchise van een reeks actiefilms over illegale straatraces en criminele activiteiten. De films werden gedistribueerd door Universal Pictures waarvan de eerste film The Fast and the Furious werd uitgebracht in 2001. Wikipedia

Origineel werk: The Fast and the Furious(2001)

Land van oorsprong: Verenigde Staten

Speelduur: 104 - 137 minuten

Taal: Engels

Start: 2001

Regisseurs: Vin DieselJustin LinJames WanF. Gary GrayRob CohenPhilip Atwellmeer

Reputatie 7
Badge +22

Op Amazon Prime:

Deze film ga ik eventueel in het weekend kijken! 😂

Na de dood van de koning moet prins Akeem een mannelijke erfgenaam vinden om hem op de troon op te volgen. Aangezien hij alleen dochters heeft, is Akeem opgetogen wanneer hij verneemt dat hij in Queens een onwettige zoon heeft.

Première: 4 maart 2021

Directeur: Craig Brewer

Budget: US$ 60 miljoen

Land: Verenigde Staten

Muziek: Jermaine Stegall

Reputatie 7
Badge +25

Gisteren was “Molly's Game” op tv, en volgens mij is ‘ie ook gratis te kijken als je het Pluspakket hebt. Waargebeurd verhaal. Gemaakt door de schrijver van “The Newsroom”, “The West Wing” en “A few good men”. Aanrader. En met Idris Elba en Jessica Chastain kan je niet fout gaan natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +19

Als je nog een toffe film met Jessica Chastain wil kijken:

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kijk ook veel via YouTube, en dan voornamelijk hoe andere mensen busjes/voertuigen ombouwen tot campers (dat wil ik zelf ook ooit een keer doen, inspiratie!) en hoe andere mensen klussen (ik ben zelf ook altijd aan het klussen haha)

Ik kijk dus naar Help, mijn man is klusser! op Videoland. Zo bizar om te zien hoe mensen zo lang in puinhoop kunnen leven.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb vandaag nog op Amazon Prime gekeken:

Wel grappig om te zien. 

Reputatie 7
Badge +13

Gisteren op Netflix de docu: The Tinder Swindler gezien. Bizar waar één man allemaal mee weg kan komen 

Reputatie 7
Badge +22

Vanavond gekeken op Amazon Prime naar Beverly Hills Cop I &II

Beverly Hills I:

 

Axel Foley krijgt bezoek van zijn beste vriend Mikey Tandino. Niet veel later wordt Mikey vermoord. Axel volgt de moordenaar tot in Beverly Hills, waar de plaatselijke politiechef Bogomil zijn agenten Rosewood en Taggart op de zaak zet.

Releasedatum: 4 april 1985 (Nederland)

Directeur: Martin Brest

Opbrengst: $316 miljoen

Muziek gecomponeerd door: Harold FaltermeyerDanny ElfmanJon Gilutin

 


Beverly Hills Cop II:

De vriend van agent Axel Foley, werd tijdens een onderzoek neergeschoten door een onbekende vrouw. Wanneer Axel het nieuws verneemt, vertrekt hij onmiddellijk naar Californië, vastberaden de moordzaak op te lossen.

Releasedatum: 20 mei 1987 (Verenigde Staten)

Directeur: Tony Scott

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik viel gisteren halverwege in: Bad times at the el royale.

Het verhaal speelt zich af in 1969 en volgt zeven onbekenden die zich verbergen in duistere geheimen, in een schaduwrijk hotel op de grens tussen California en Nevada.

Niet afgekeken, maar wil deze zeker nog een keer zien! 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben op tijd vrij vandaag en ga zo denk ik 1917 nog een keer kijken, zéér indrukwekkende film!

 

Reputatie 7
Badge +22

Verder heb ik gekeken naar: (ViaPlay)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Op HBO Max ik vanavond naar: 

 

Reageer