Wat zijn jouw favoriete films en documentaires op dit moment?

  • 23 February 2022
  • 82 reacties
  • 647 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete films en documentaires op dit moment?
Reputatie 7
Badge +22

Tegenwoordig zijn die streamingdiensten niet meer weg te denken in deze maatschappij.

Maar we hebben al een topic over:

Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
 

Maar ik ben wel eens benieuwd wat jullie zo al qua films en documentaires kijken, ik zal een start maken in deze topic, hopelijk volgen jullie mee? 😉


82 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Na Bad Boys I & II te hebben gekeken, ga ik nu kijken naar:

BLACK AND BLUE (ViaPlay)

Een beginnende politieagente filmt toevallig met haar bodycam hoe haar collega's een drugsdealer vermoorden. Nu krijgt ze niet alleen zijn op wraak beluste vrienden achter zich aan, maar ook haar collega's, die het bewijsmateriaal willen wissen.

Releasedatum: 25 oktober 2019 (Verenigde Staten)

Directeur: Deon Taylor

Muziek gecomponeerd door: Geoff Zanelli

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag naar Bad Boys For Live aan het kijken op ViaPlay:

Tussen de snelle auto's en woeste vuurgevechten gaat het leven door. Nu is het alles of niets. Nog een laatste keer.

Releasedatum: 17 januari 2020 (Verenigde Staten)

Directeuren: Bilall FallahAdil El Arbi

Kaartverkoop: 426,5 miljoen USD

Budget: US$ 90 miljoen

Distributie: Sony Pictures Releasing

Land: Verenigde Staten

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben op dit moment aan het kijken naar: (Prime Video) 

Geheim agent James Bond neemt het op tegen de slinkse zakenman Max Zorin, die technologiekweekvijver Silicon Valley van de kaart wil vegen zodat hij een monopolie op de microchipmarkt kan waarborgen.

Releasedatum: 4 juli 1985 (Nederland)

Directeur: John Glen

Geschreven door: Ian Fleming

Land: Verenigd Koninkrijk
 

En er staan nog veel meer Bond-films op Prime-Video. 

Reputatie 7
Badge +19

Volgens mij staan alle films er sinds kort op @Dennis Schreve 

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij staan alle films er sinds kort op @Dennis Schreve 

Oké, maar er is ook 1 film die je los moet betalen. 

Reputatie 7
Badge +22

Ben nu met de volgende bezig op Prime Video:

James Bond wordt uitgezonden naar Jamaica om de verdwijning van collega Strangways te onderzoeken. Al snel stuit hij op de schokkend complot, waarna de geheim agent het op moet nemen tegen dodelijke huurmoordenaars en sexy femmes fatales.

Releasedatum: 31 januari 1963 (Nederland)

Directeur: Terence Young

Bewerking van: Dr. No

Alternatieve titel(s): Ian Fleming's Dr. No; Doctor No; James Bond 007 tegen Dr. No

Budget: US$ 1,1 miljoen

Muziek gecomponeerd door: Monty NormanJohn Barry

Reputatie 7
Badge +22

En we gaan weer lekker door met de volgende James Bond film: 

Geheim agent James Bond belandt in levensgevaar wanneer hij tijdens een vertrouwelijke missie voor de charmes van een dame, werkzaam op de Russiche ambassade in Istanbul, valt.

Releasedatum: 9 juli 1964 (Nederland)

Directeur: Terence Young

Nummer uit de film: From Russia with Love

Bewerking van: From Russia with Love

Alternatieve titel(s): Ian Fleming's 'From Russia with Love'; Hartelijke kussen uit Rusland

Vervolg: Goldfinger

Reputatie 7
Badge +7

Een week geleden begonnen met het kijken van de opgenomen serie Furia. Is echt de moeite waard.

https://www.vprogids.nl/cinema/lees/artikelen/specials/series/2021/Furia-spannende-Noorse-thrillerserie-over-extreemrechts-op-Canvas.html 

Vanavond beginnen we aan de laatste aflevering.

Reputatie 7
Badge +20

Ooh, volgens mij heb ik die ook op Netflix voorbij zien komen. Ik zet hem op mn lijstje!

Reputatie 7
Badge +20

Ik zit nu middenin The Night Of. Ontzettend goed verhaal over een jongeman die op pad gaat voor een feestje. Wakker wordt in een huis waar het meisje doodgestoken ligt. 

Reputatie 7
Badge +22

Lekker weer verder kijken naar James Bond op Prime Video:

De Britse geheim agent James Bond onderzoekt de verdwijning van een spaceshuttle, al gauw komt hij erachter dat het ruimtevaartuig in de kwaadaardige handen van een megalomane miljardair met snode plannen is gevallen.

Releasedatum: 26 juni 1979 (Verenigd Koninkrijk)

Directeur: Lewis Gilbert

Nummer uit de film: Moonraker

Muziek gecomponeerd door: John Barry

Geschreven door: Ian Fleming

Bewerking van: Moonraker

Reputatie 7
Badge +22

Zojuist gekeken naar: (Prime-Video)

James Bond neemt het op tegen de beruchte goudsmokkelaar Auric Goldfinger, welke een Amerikaanse goudopslagplaats tracht te overvallen om zo de macht wat betreft de wereldeconomie in zijn slinkse handen te krijgen.

Releasedatum: 15 april 1965 (Nederland)

Directeur: Guy Hamilton

Muziek gecomponeerd door: John Barry

Bewerking van: Goldfinger

Distributie: 1964-1981: United Artists; 1982-: Metro-Goldwyn-Mayer

Land: Verenigd Koninkrijk

Reputatie 7
Badge +22

En op Prime-Video kijk ik op dit moment naar:

Geheim agent James Bond probeert het duivelse plan van SPECTRE, dat zich roert rondom het tot ontploffing brengen van twee atoombommen, te dwarsbomen. De missie leidt Bond naar de Bahama's, waar hij oog in oog komt te staan met Emilio Largo.

Releasedatum: 7 april 1966 (Nederland)

Directeur: Terence Young

Nummer uit de film: Thunderball

Muziek gecomponeerd door: John Barry

Bewerking van: Thunderball

Alternatieve titel(s): Operatie donder; Ian Fleming's Thunderball

Reputatie 7
Badge +12

Onlangs Band of Brothers opnieuw gekeken, is de tand des tijds goed doorgekomen en nog net zo indrukwekkend als 20 jaar geleden!

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag op Prime Video aan het kijken:

Geheim agent James Bond neemt het in Japan tegen zijn grootste vijand Ernst Stavro Blofeld, het brein achter misdaadsyndicaat Spectre, die op het staat om een kolossale kernoorlog aan te richten.

Releasedatum: 14 september 1967 (Nederland)

Directeur: Lewis Gilbert

Nummer uit de film: You Only Live Twice

Bewerking van: You Only Live Twice

Scenario: Ian Fleming (roman); Roald DahlHarold Jack Bloom

Muziek gecomponeerd door: John BarryMonty Norman

Reputatie 7
Badge +22

En…. 

Geheim agent James Bond neemt het op tegen de leider van SPECTRE, Ernest Blofeld, die aan de hand van een kwaadaardige, agrarische samenzwering het voedsel over de hele wereld wil vergiftigen.

Releasedatum: 18 december 1969 (Nederland)

Directeur: Peter Hunt

Nummer uit de film: We Have All the Time in the World

Bewerking van: On Her Majesty's Secret Service

Muziek gecomponeerd door: John Barry

Alternatieve titel(s): Ian Fleming's On Her Majesty's Secret Service; O.H.M.S.S. OHMSS; In geheime dienst van Hare Majesteit

Reputatie 7
Badge +12

Vandaag op Prime Video aan het kijken:

Geheim agent James Bond neemt het in Japan tegen zijn grootste vijand Ernst Stavro Blofeld, het brein achter misdaadsyndicaat Spectre, die op het staat om een kolossale kernoorlog aan te richten.

Releasedatum: 14 september 1967 (Nederland)

Directeur: Lewis Gilbert

Nummer uit de film: You Only Live Twice

Bewerking van: You Only Live Twice

Scenario: Ian Fleming (roman); Roald DahlHarold Jack Bloom

Muziek gecomponeerd door: John BarryMonty Norman

Roald Dahl die heeft meegewerkt aan het scenario van een James Bond film? Zo leer je nog eens iets op de dinsdagochtend! 

Reputatie 7
Badge +22

Roald Dahl die heeft meegewerkt aan het scenario van een James Bond film? Zo leer je nog eens iets op de dinsdagochtend! 

Ja leuk he @JanZ_ 😁

Reputatie 7

Laatst deze in de bios gekeken, het is een waardig vervolg op de eerste en het is een film die ik zeker nog eens ga kijken:

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Jasper Ik ben zo benieuwd naar dit vervolg van Top Gun.

Ik weet nog goed hoe het eerste kwartier van Top Gun vol bij me binnenkwam. Wat een start van een film!

Reputatie 7

@Katana321 Als je de kans hebt om deze in de bios te kijken zou ik het zeker aanraden. De muziek en de beelden, die komen met dat grote scherm goed tot hun recht. Ik had in de eerste 5 minuten al kippenvel. 👌

Reputatie 7
Badge +30

@Katana321 Als je de kans hebt om deze in de bios te kijken zou ik het zeker aanraden. De muziek en de beelden, die komen met dat grote scherm goed tot hun recht. Ik had in de eerste 5 minuten al kippenvel. 👌

Ik kan dit beamen. Wat een topfilm😍

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag deze Bondfilm nog gekeken: (Prime-Video)

Geheim agent James Bond gaat undercover als diamantsmokkelaar om, met hulp van de beeldschone Tiffany Case, de wereld te redden van Blofelds dodelijke wapen.

Releasedatum: 30 december 1971 (Verenigd Koninkrijk)

Directeur: Guy Hamilton

Nummer uit de film: Diamonds Are Forever

Bewerking van: Diamonds Are Forever

Alternatieve titel(s): Diamanten zijn eeuwig; Ian Fleming's Diamonds Are Forever

Budget: US$ 7,2 miljoen

Reputatie 7
Badge +22

Vanavond weer een James Bond-film kijken op Prime-Video: 

Geheim agent James Bond doet onderzoek naar de moorden op drie collega's terwijl hij zelf doelwit wordt, de roekeloze Mr. Big is het brein achter de aanslagen. In zijn jacht op de meestercrimineel wordt hij bijgestaan door de beeldschone Solitaire.

Releasedatum: 13 december 1973 (Nederland)

Directeur: Guy Hamilton

Nummer uit de film: Live and Let Die

Geschreven door: Ian Fleming

Scenario: Tom Mankiewicz

Muziek gecomponeerd door: Paul McCartneyGeorge Martin

Reputatie 7
Badge +30

@Katana321 Als je de kans hebt om deze in de bios te kijken zou ik het zeker aanraden. De muziek en de beelden, die komen met dat grote scherm goed tot hun recht. Ik had in de eerste 5 minuten al kippenvel. 👌

Ik kan dit beamen. Wat een topfilm😍

Ik het niet helpen, maar ik lees dit altijd op z'n Engels… #startrekislife 😁

 

En, om on topic te blijven: ik ga morgen nog even Everything Everywhere All At Once meepakken voor hij weer uit de bios verdwijnt.

Reageer