Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9986 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

Toon eerste bericht

358 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Poosje geleden 2 seizoenen van Scream uitgebinged (helaas is de 3e niet online) eindelijk Suits af kunnen sluiten. Aan het mee-kijken met Virgin River, morgen komt Outer Banks seizoen 2 erop. Een wat oudere 'tienerserie' Dawson's Creek is ook wel leuk (ivm burn out herstel mag ik eigenlijk niet echt spannende series kijken :nerd: ​​​​​​Scream was alweer beetje teveel van het goeie,.. ) wordt ook echt weer hoog tijd voor You en The Stranger,.. Riverdale eindelijk weer in augustus, Locke & Key komt in oktober. Cobra Kai mag ook wel weer komen. Better call soul moet nog verder gekeken worden. Ozark, Stranger Things. How to get away with murder. Lucifer loop ik ook mee achter. Kan wel door blijven gaan. Maar momenteel beetje een softie :joy: ​​

Dawson's Creek. Echt een trip down memory lane dat. Tienerdrama.

Ozark is echt een topserie trouwens.

Not so fun fact: Bob Odenkirk (hoofdrolspeler van Better Call Saul) heeft paar dagen geleden een hartaanval gehad. Hij is gelukkig wel stabiel inmiddels.

Reputatie 7

Leuk om hier weer even wat tips te delen. Mijn laatste (echt goede) serie die ik heb uitgekeken is een all time favorite van Marvel: Loki. 

Loki is een tv-serie van Disney+ waarin Loki, “the god of mischief”, over het algemeen de slechterik in de Marvel films speelt. De serie speelt zich af in de Marvel Cinematic Universe (MCU), en binnen de tijdlijn volgt deze serie op de gebeurtenissen uit Avengers: Endgame (2019), waarin een alternatieve versie van Loki een nieuwe tijdlijn creëerde. 

Na het stelen van de Tesseract tijdens de gebeurtenissen van Avengers: Endgame, wordt een alternatieve versie van Loki naar de mysterieuze Time Variance Authority (TVA) gebracht, een bureaucratische organisatie die buiten tijd en ruimte bestaat en de tijdlijn bewaakt. Ze geven Loki een keuze of uit het bestaan worden gewist omdat hij een "tijdvariant" is, of helpen de tijdlijn te herstellen en een grotere dreiging stoppen. Loki komt terecht in zijn eigen misdaadthriller, reist door de tijd en verandert de menselijke geschiedenis.

 

Reputatie 7
Badge +19

Loki moeten wij nog aan beginnen.  

Wat ik echt een toffe kijk op Sherlock Holmes vond en vind is Elementary

Reputatie 7
Badge +24

Wat een goede tips hier. 

Ik heb ze beide al gezien maar ik kan elke fan van rauwe misdaad Gomorra en Suburra aanraden, beide op Netflix.

In de lichtere sferen kijk in nu naar Derry Girls, ook op Netflix. Een van de beste comedy series met droge humor van de afgelopen tijd. 

Reputatie 7
Badge +21

Laatste serie die ik heb  uitgekeken was Lupin.

Ik ben aan het wachten op hetlaatste seizoen van La Casa de Papel

Ondertussen vul ik de tijd met Black Lightning.

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat leuk dat dit topic weer even uit het stof is gehaald! Bedankt, @Dennis Schreve. :3 Leuk ook om iedereens favorieten van dit moment te weten te komen. Geeft mij weer inspiratie voor nieuwe series, hehe.

Ik ben momenteel bezig met The Handmaid's Tale. Ik vind dit een fascinerende serie, maar vind het ook best heftig. Ik wil wel bingen, maar kan het niet. :sweat_smile: Vorige week heb ik Modern Family uitgekeken. Blij met het einde dat ze het gegeven hebben, maar wel verdrietig dat het over is. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik deze serie opnieuw ga kijken, blijft toch wel één van mijn favorieten.

Samen met mijn vriend kijk ik vrijwel elke dag een of twee afleveringen Scrubs. Lekker luchtig met veel humor; kan gemakkelijk even tussendoor. Ook kijken we samen naar Katla. Ik viel hier halverwege de eerste aflevering en was eigenlijk direct gefascineerd. Ik snap het niet en ik weet niet waar het heen gaat, maar toch wil ik verder kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Wat leuk dat dit topic weer even uit het stof is gehaald! Bedankt, @Dennis Schreve. :3 Leuk ook om iedereens favorieten van dit moment te weten te komen. Geeft mij weer inspiratie voor nieuwe series, hehe.

Ik ben momenteel bezig met The Handmaid's Tale. Ik vind dit een fascinerende serie, maar vind het ook best heftig. Ik wil wel bingen, maar kan het niet. :sweat_smile: Vorige week heb ik Modern Family uitgekeken. Blij met het einde dat ze het gegeven hebben, maar wel verdrietig dat het over is. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik deze serie opnieuw ga kijken, blijft toch wel één van mijn favorieten.

Samen met mijn vriend kijk ik vrijwel elke dag een of twee afleveringen Scrubs. Lekker luchtig met veel humor; kan gemakkelijk even tussendoor. Ook kijken we samen naar Katla. Ik viel hier halverwege de eerste aflevering en was eigenlijk direct gefascineerd. Ik snap het niet en ik weet niet waar het heen gaat, maar toch wil ik verder kijken.

Scrubs :heart_eyes:

Fun fact: Artsen en ander ziekenhuispersoneel vonden Scrubs de meest realistische en herkenbaarste serie over het leven in een ziekenhuis. 

Reputatie 7
Badge +25

Scrubs ja. EAGLEEEE. Ook hele mooie muziek.

Reputatie 7
Badge +22

Deze serie heb ik inderdaad ook gezien: 

Zeker een aanrader!

Reputatie 7
Badge +22

Wat leuk dat dit topic weer even uit het stof is gehaald! Bedankt, @Dennis Schreve.

Graag gedaan @Denise_ deze topic van @Paul_ is weer actief! 😁

Reputatie 7

@Paul_ Was het bij jou de knappe Katie Holmes, of de ondeugende Michelle Williams in de serie? :joy: (al heb ik een vriendin die sprekend de uitstraling en smile heeft van Michelle uit de serie) :zipper_mouth: Vandaag de dag zijn ze weliswaar wat ouder :yum:

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ Was het bij jou de knappe Katie Holmes, of de ondeugende Michelle Williams in de serie? :joy: (al heb ik een vriendin die sprekend de uitstraling en smile heeft van Michelle uit de serie) :zipper_mouth: Vandaag de dag zijn ze weliswaar wat ouder :yum:

@JeroenB22 Haha, vroeger Katie, maar nu vind ik Michelle leuker. Vooral omdat ze echt een supergoede actrice is. Zodra je helemaal hersteld bent, kan ik Manchester by the sea adviseren. Het is echt een hele erge downer en hartverscheurend, maar hele goede film. Dus echt pas kijken als het weer kan. ;)

Reputatie 7

Hahaha! Herken het wel deels :joy: die flim staat toevallig op Prime :yum:

 

Kan vanavond wel een goeie downer gebruiken volgens mij, want het is weer stervens druk met werken,... Vandaag een beldag maar echt sommige mensen,...

Reputatie 7
Badge +22

En ik heb nog gekeken naar: (Netflix)

LeeswaarschuwingOnderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.

De dag 11 september begint als een normale dag, als politieagent William Jimeno zijn ronde doet in het plaatselijke winkelcentrum. Dan krijgt hij een melding om zich te melden bij zijn hoofdkwartier. Daar wordt aan alle diensthebbende officieren meegedeeld dat er een passagiersvliegtuig het World Trade Center is ingevlogen en ze zich allemaal naar de plaats van de gebeurtenis moeten begeven om de mensen om en in het gebouw in veiligheid te brengen. Voor de toren aangekomen krijgen de mannen te horen dat ook de tweede toren is doorboord door een vliegtuig. Dan komt leidinggevende John McLoughlin zijn orders geven, en vraagt een aantal van zijn mannen om met hem het gebouw te betreden om nog mensen uit de diverse verdiepingen te halen. Eenmaal in het gebouw proberen John en zijn mannen een doorgang te vinden naar de bovenverdiepingen. Opeens verschijnt er een enorme stofwolk buiten om het gebouw en bemerken de mannen dat het gebouw op instorten staat.

Wanneer William Jimeno bijkomt, merkt hij dat hij vastzit tussen betonblokken. Als hij om hulp roept, hoort hij de stem van John McLoughlin die eveneens vastzit. Voor de mannen verstrijken de uren en is het wachten op hulp.

Zeker de moeite waard om deze film te kijken! Want dit jaar (11 september) is het 20 jaar geleden dat deze tragische aanslag is gepleegd op de Twin Towers. (WTC)

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb nog een serie afgekeken bij Netflix: 

Yankee draait om Malcolm Moriarty, een makelaar in Tucson, Arizona. Hij gebruikt lege huizen om drugs te verhandelen, maar het is wachten tot het fout gaat.

Er komt een confrontatie met de politie waardoor Malcolm op de vlucht moet slaan. Ondertussen wordt in Mexico een grote inval gepleegd door een SWAT-team, die bloedig afloopt. Het zet alles en iedereen op scherp, zeker als Malcolm ook nog in handen komt van zijn werkgevers. Hij wordt gedumpt in de woestijn en moet vanaf dat moment een keihard gevecht gaan voeren om te overleven.

Een goede serie, je moet er wel van houden, want het gaat er ruig aan toe. 

Reputatie 7
Badge +7

De afgelopen week zijn we Swanenburg aan het kijken. We hadden deze serie opgenomen, dus kunnen we nu alles lekker snel achter elkaar kijken. Soms 2 of 3 afleveringen op een dag.

En gisteren hebben we de laatste aflevering van de opgenomen serie Silent Witness gekeken. Die Engelse detective-series zijn meestal van prima kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +19

Nice! Leuk om tips uit te wisselen, want als je een serie af gekeken hebt is het soms net of je in een ‘zwart gat’ valt omdat het dan ineens op is :joy:  Wat nieuws en leuks vinden om te kijken is dan best lastig! 

Ik ben op 't moment verwikkeld in 9-1-1 op Disney+. Echt een geweldige serie, een soortvan kijkje achter de schermen bij de hulpdiensten. Daarnaast zal ik vreselijk achter lopen :grin: , ik ben begonnen met The Blacklist op Netflix.. Ook helemaal weg van! 

Reputatie 7
Badge +10

9-1-1 is een geweldige serie! 💙

9-1-1: Lone Star ook zo’n mooie 🔥💛, loopt door elkaar heen, met 9-1-1.
Ik weet zo niet of 9-1-1: Lone Star ook te streamen is, ik volgde beide series op TV.

Star Trek Picard is he-le-maal ‘mijn ding’ deze heb ik gekeken via Prime 🖖
Wat de rest betreft qua mooie series, moet ik nog tijd voor maken. 

*ohja, heb sinds kort een abonnement op Disney+ en alle Alien films verslonden 👀⏹️

Reputatie 7

Ik heb al een tijdje geen serie meer gekeken realiseer ik me als ik dit topic zie, maar wil deze binnenkort weer eens opnieuw bekijken: 

Voordat die serie werd aangekondigd ben ik daar een keer geweest, dat geeft het een heel ander gevoel om te zien.

Reputatie 7
Badge +10

@Jasper  Toevallig is er nu op RTL Z, Z Doc, een documentaire over Tsjernobyl. 

Reputatie 7

Dat is interessant @Anneke-Anna, ik lees de tvgids net over dat programma en hij is blijkbaar ook in de controlroom geweest. Ik ga (na het werk natuurlijk) eens kijken waar ik die aflevering kan terugkijken, dank je!

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben nu ook bezig met het volgende miniserie op Netflix:

Unsolved is een televisieserie over de moorden op Tupac Shakur en Biggie Smalls. De misdaadserie is op 27 februari 2018 in première gegaan.

De Amerikaanse televisieserie is opgenomen in Las Vegas en uitgezonden door USA Network. In juni 2018 is de serie toegevoegd op Netflix.

De serie is gebaseerd op Murder Rap: The Untold Story of Biggie Smalls & Tupac Shakur Murder Investigation van voormalig LAPD Detective Greg Kading. Kyle Long (Undergrounden American Crime Story) schreef de scenario’s en Anthony Hemingway (Suits) produceerde de serie.

Zeker een aanrader om te kijken. 

Reputatie 7
Badge +22

@Jasper  Toevallig is er nu op RTL Z, Z Doc, een documentaire over Tsjernobyl. 

Volgens mij staat deze ook op Netflix, of ik kan het verkeerd hebben. 😉

Reputatie 7
Badge +10

@Jasper  Toevallig is er nu op RTL Z, Z Doc, een documentaire over Tsjernobyl. 

Volgens mij staat deze ook op Netflix, of ik kan het verkeerd hebben. 😉

Geen idee, heb (momenteel) geen Netflix. 

Er zijn ook best nog wat leuke series buiten streamingsdiensten om, All Creatures Great and Small De vernieuwde serie over de plattelands dierenarts James Herriot.
Op mijn favoriete zender BBCFirst te vinden. 

Reputatie 7
Badge +21

Gisteravond op Stingray Classic een reportage gezien over Beethoven.
Met een lok haar van hem konden ze van alles ontdekken, o.a. de doodsoorzaak.
Ok, het zal niet ieders smaak zijn, maar dat soort programma's vind ik weer reuze interessant. 
En nee het is geen serie maar als jullie willen weten welk serie ik wel kijk dat is dan o.a op de BBC The bidding room en Antieks Road Trip.
 

Reageer