Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9984 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

358 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben op Netflix aan het kijken naar Chicago Fire: 

In de serie wordt het leven van de brandweerlieden en paramedici werkzaam bij het 25th Bataljon van het Chicago Fire Department gevolgd, zowel professioneel als privé. In de brandweerkazerne is iedereen toegewezen aan een van de wagens: Truck 81, Squad 3, Ambulance 61 en 25 Bataljon. Sommige beelden zijn gefilmd in een echte brandweerkazerne in Chicago. Opvallend is de verbinding met spin-offs Chicago P.D. en Chicago Med. De personages hiervan zijn regelmatig te zien in alle drie de series. Ook gerelateerd aan deze series is het langlopende politiedrama Law & Order: Special Victims Unit. De personages van deze serie, die zich in New York afspeelt, duiken ook af en toe op in Chicago.

Wereldwijd kochten meerdere televisiezenders de serie aan. Het Canadese Global Television Networken het Britse Sky Living waren de eersten. Het Nieuw-Zeelandse TV3volgde in de zomer van 2013. Het Vlaamse VTM en het Australische Fox8 begonnen met het eerste seizoen in december 2013. In Nederland wordt het uitgezonden door Fox en Net5. Het eerste seizoen telde 24 afleveringen. De seizoenen daarna hadden 22 of 23 afleveringen.

Reputatie 7
Badge +22

Dit heb ik op Netflix gezien:

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.

In het heropende Alcatraz moet crimineel Lester McKenna als eerste op de elektrische stoel. Hij heeft ergens niettemin nog 200 miljoen dollar verstopt liggen. Een groep commando's dringt de gevangenis binnen en wil proberen hem de locatie hiervan te ontfutselen. Undercover FBI-agent Sasha Petrosevitch probeert hier een stokje voor te steken.

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben nu weer bezig met: 

En ver kijk ik nog naar Homeland: (seizoen 1 t/m 8, Netflix)

Seizoen 4, aflevering 7

Ik heb nog 4 seizoenen te gaan. 😁

Reputatie 7
Badge +22

Woensdag 15 september op Netflix:

Documentaire “Schumacher”

Hier alvast een voorproefje.

De vrouw van Schumacher gaat naar 8 jaar vertellen hoe het met Michael is. 

Reputatie 7
Badge +22

Nu op Netflix: 

De Slag om de Schelde is een Nederlandse oorlogsfilm uit 2020, geregisseerd door Matthijs van Heijningen Jr.. Het scenario is geschreven door Paula van der Oest. In de film staat de Slag om de Schelde (1944) centraal. In 2020 was het 75 jaar geleden dat de oorlog eindigde en de film moest het herdenkingsjaar afsluiten.

Reputatie 7
Badge +16

Ik gok dat bijna iedereen deze serie al gezien heeft, ik ben er net aan begonnen:

The office US

Staat op Netflix! 

En ik kijk de serie Adem in, Adem uit (iedere dinsdag op Net5)
 


Tussen lifecoach Kim en haar eigenaardige buurvrouw Jolanda ontstaat een fascinerende vriendschap. Maar Kim weet niet dat Jolanda moeite heeft met onbehoorlijke mannen en dat op eigen wijze oplost.
Het is een crime-comedy → trailer

Reputatie 7
Badge +22

@Shyrin_ adem in, adem uit staat ook op Videoland. 😉

Reputatie 7
Badge +22

Deze heb ik bekeken op Videoland: 

https://youtu.be/VfDwjh4IuU8

En deze:

Ook op Videoland. 

Reputatie 7
Badge +16

@Shyrin_ adem in, adem uit staat ook op Videoland. 😉

Jaaa, nu je het zegt! Ik neem de afleveringen nu braaf op :wink:! Is de documentaire over Ali wat? Ik las een hele commotie over een woedende oom… :open_mouth:

Reputatie 7
Badge +22

Is de documentaire over Ali wat? Ik las een hele commotie over een woedende oom… :open_mouth:

Ben je nieuwsgierig @Shyrin_? Moet je deze gewoon effe kijken op Videoland. 😉

Reputatie 7
Badge +22

Inmiddels is op Netflix de 3e seizoen van “Undercover” gestart

Voor degene die het leuk vinden…

Heel veel kijkplezier! Ik wacht nog maar even tot er meer afleveringen erop staan. Iedere week wachten voor de volgende aflevering vind ik niks! 🙈😂

Reputatie 7
Badge +7

Inmiddels is op Netflix de 3e seizoen van “Undercover” gestart

Voor degene die het leuk vinden…

Heel veel kijkplezier! Ik wacht nog maar even tot er meer afleveringen erop staan. Iedere week wachten voor de volgende aflevering vind ik niks! 🙈😂

Voor de mensen die geen Netflix hebben (zoals ik): het 3e seizoen van “Undercover” wordt sinds vorige week op België Eén uitgezonden.

Wij hebben dat als serie geprogrammeerd. Ook hier wachten wij tot er verschillende afleveringen zijn opgenomen. Op die manier kunnen we de afleveringen vlot achter elkaar kijken en blijven we beter in het verhaal.

Reputatie 3
Badge

The Witcher op netflix, the expanse op prime en foundation op Apple TV.

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk oude series: 

Samsam: 

Baantjer:

En zo kijk ik nog meer van deze series! Deze zijn te zien op Videoland, ik gebruik Videoland erg veel! 😂

Reputatie 7
Badge +19

Baantjer blijft ook gewoon erg tof @Dennis Schreve 

Reputatie 7
Badge +22

Baantjer blijft ook gewoon erg tof @Dennis Schreve 

Jazeker! Ik kijk nog meerdere series, maar om hiermee de topic vol te gooien, dan ben ik wel effe bezig! 😂😜

Reputatie 7
Badge +16

Net aan Archive 81 (Netflix) begonnen:

 

 

Een archivaris krijgt de opdracht beschadigde videobanden te restaureren en raakt betrokken in een mysterie rond de vermiste regisseur en een demonische sekte.

WTF en ‘waar gaat dit nou naar toe?!’ momenten…! :popcorn:

Reputatie 7
Badge +25

Jeej, HBO Max komt naar NL!

Reputatie 7

2 van mijn favoriete series:

 

Battlestar Galactica (2004–2009)

 

Firefly (2002–2003)

 

Beide science fiction, maar in verschillende settings. In Battlestar vluchten mensen van de 12 koloniën voor de Cylons, robots die bedoeld waren om het leven makkelijker te maken maar in opstand kwamen. In Firefly waren er teveel mensen voor de aarde en zijn we naar een ander stelsel gegaan, waar we nu als een soort cowboys in de ruimte bestaan.

Van Firefly heb ik ook een bordspel, waar je vele uren zoet mee kunt zijn. Onder andere @Erik_ en @Nico_ zijn al mee op reis geweest in dat universum :smiley:

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie alweer goede suggesties voor op de lijst ‘moet ik nog zien’ voorbij komen :grin:

Momenteel ben ik verstrikt geraakt in ‘Sex Education’. Had bij de eerste aflevering niet verwacht dat ik 'm zo leuk zou vinden, want hij is natuurlijk flink cheesy. Had de eerste aflevering al eens deels gekeken, ermee gestopt en heb 'm later weer opgepakt. Maar de humor die erin zit vind ik echt geweldig, lig geregeld in een deuk :joy: En ik ben nu dusdanig ‘invested’ dat ik 'm af moet kijken! 

 

Reputatie 6
Badge +10

Ik zal ook een steentje bijdragen! 
Net als @Shyrin_ is (was, wij hebben het inmiddels uitgekeken) Archive81. Heerlijke serie met momenten echt dat je zit van.. ehm, oke (op een positieve manier uiteraard) Verder is het momenteel de Harlan Coben series op Netflix die ons bekoren. Nu zitten we in The woods (w glebi lasu) Wij kijken vrij veel niet Engelse series die op Netflix staan (er staan momenteel ook hele gave Deense series op
Netflix) , maar hadden nog geen 1 in het Pools gezien :smiley:

 

The Woods


The Woods

Bewijsmateriaal dat wordt aangetroffen op een moordslachtoffer wekt hoop bij een aanklager. Zijn zus, die 25 jaar geleden verdween, zou nog in leven kunnen zijn.

 

Bij de verhalen van Harlan is het vrijwel altijd tot het einde toe spannend, wie, wat, waar, hoe en vooral WAAROM?!?!

 

 

Daarnaast ben ik zelf nog een groot horrorfan en kwam via mijn dochter op dit pareltje terecht:

 

 

All of us are dead

 

Op een middelbare school breekt een zombievirus uit. De leerlingen moeten zich naar buiten vechten - of veranderen in 1 van de dolle zombies.

 

Niks geen trage, brain eating zombies, maar razendsnelle monsters die het leven van de overgebleven studenten zeer zwaar maken.  🏃🏾🏃🏼‍♀️🧟‍♂️🧟‍♀️ 
 

Reputatie 7
Badge +22

Verder kijk ik binnenkort op Videoland:

De oude serie:

En de nieuwe serie van Kees & Co, want ze hebben een comeback gemaakt.

 Dit is erg leuk, je ligt regelmatig in een deuk. 😂

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben geen liefhebber (meer) van series en films. Kijk wel graag naar Hunted! VIP’s en Wie is de Mol? Maar verder vooral naar live-sport. De komende weken vooral de Winterspelen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Noordzee Wie is de Mol kijk ik niet, maar Hunted heb ik wel altijd gekeken. Wij volgen Kamp Van Koningsbrugge op dit moment. Gratis te zien en terug te kijken via de NPO app. Misschien vind jij dit ook leuk:blush:

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben geen liefhebber (meer) van series en films. Kijk wel graag naar Hunted! VIP’s en Wie is de Mol? Maar verder vooral naar live-sport. De komende weken vooral de Winterspelen. 

Mag ik vragen waarom? En waar hield je vroeger dan van qua films? 

Reageer