Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9984 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

358 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Wat vind je van Game of Thrones, @Dennis Schreve? Ik heb dit nog niet gezien en ga ook een abonnement op HBO Max nemen. Maar ik twijfel nog een beetje. Zo trekt mij Lord of the Rings niet echt, maar ben ik wel Harry Potter fan en vond ik ook The Pillars of The Earth heel tof. Ik weet niet echt waar ik het mee kan vergelijken:sweat_smile: .

Waarom zou je het niet doen? Zolang je HBO houd met 50% korting, dan houd je ook die korting. Totdat je iets wijzigd of beëindigd:  

Voor € 3,99 per maand (4K) daar kan ik deze abonnement niet voor laten liggen. 😉

Reputatie 7
Badge +22

@Marcia_ Game of Thrones is echt goed! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Ik vond GOT een geweldige serie!!! 

Ik ga samen met @Marcia_ kijken naar “And just like that...” :champagne_glass:
 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Dennis Schreve de man heeft Videoland en itv van KPN, ik heb Netflix en Amazon Prime (net opgezegd). We hebben ook Viaplay. Ik zou ook wel graag NPO start plus willen. Soms heb ik een maandje Disney+. Ik vind het gewoon best veel geld bij elkaar, ook al is dit nu maar 2,99 per maand. Dus vandaar dat ik even getwijfeld heb. En het nu uiteindelijk toch maar genomen heb haha.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve de man heeft Videoland en itv van KPN, ik heb Netflix en Amazon Prime (net opgezegd). We hebben ook Viaplay. Ik zou ook wel graag NPO start plus willen. Soms heb ik een maandje Disney+. Ik vind het gewoon best veel geld bij elkaar, ook al is dit nu maar 2,99 per maand. Dus vandaar dat ik even getwijfeld heb. En het nu uiteindelijk toch maar genomen heb haha.

@Marcia_ dan zul je schrikken wat ik allemaal heb:

  • Netflix (€ 15,99)
  • NLZIET (€ 7,99)
  • Videoland (€ 8,99)
  • Film1 (tot 10 maart)
  • Amazon Prime (€ 3,99)
  • HBO Max (€ 3,99 / 50% korting)
  • ViaPlay (1 jaar € 99,- daarna volgens de factuur van 2023: € 9,99)

TOTAAL: € 50,94 per maand.

Die € 99,- voor 1 jaar Heb ik niet meegerekend.

Dus ik heb genoeg te kijken, dit gebeurd omdat ik regelmatig bedlegerig ben. 😉

Reputatie 7
Badge +25

Wat vind je van Game of Thrones, @Dennis Schreve? Ik heb dit nog niet gezien en ga ook een abonnement op HBO Max nemen. Maar ik twijfel nog een beetje. Zo trekt mij Lord of the Rings niet echt, maar ben ik wel Harry Potter fan en vond ik ook The Pillars of The Earth heel tof. Ik weet niet echt waar ik het mee kan vergelijken:sweat_smile: .

@Marcia_ je vergeet Tom & Jerry. Je twijfel is een No-go. Er is geen andere keuzemogelijkheid, anders stuur ik @Paul_ op je af :nerd:

Maar ik kan ook niet 'blijven' kijken hoor naar Game of Thrones, raak te snel afgedwaald hier :yum:

Hier ben ik. :smiling_imp: HBO Max is ook vooral voor de vele toffe (mini)series. Je hebt natuurlijk de films van Warner Brothers, maar de series doen het 'm voor mij.

  • The Leftovers
  • The Newsroom
  • The Night of
  • Mare of Easttown
  • The Wire
  • Watchmen
  • The Outsider
  • Sopranos
  • Deadwood
  • etc.
  • etc.

Ik ben echt wel fan van HBO zoals je merkt.

Reputatie 7
Badge +30

Oké oké, ik heb me aangemeld!

Reputatie 7
Badge +19

Oké oké, ik heb me aangemeld!

Heel verstandig!! Ben echt benieuwd wat je van GoT gaat vinden. 

Reputatie 7

Oké oké, ik heb me aangemeld!

Heeft lang geduurt hoor! 

Reputatie 7
Badge +30

Wat ben je streng!:sweat_smile:

Reputatie 7

Hahaha, valt mee hoor :grin: ​​​​​​

Kijken zelf eigenlijk al 2 dagen hbo,.. Alles wordt gedeeld qua kosten. Dus kan niet zomaar iets opzeggen. Momenteel vindt ik Netflix even niet leuk. Prime staat ook op een laag pitje. Viaplay kom ik langzaam aan van terug,.. Maar handig ivm sport. Videoland leen ik ook. En soms leuk qua programma's. Discovery+ loopt bijna af. Zet ik niet door.

En dan nog heel een tv complete pakket én movies en series en sport totaal via de kabel.

Is het veel? Ja. Kunnen we zonder? Ja. Willen we kunnen kijken wat we maar willen. Ja. Zien we alles? Zeker niet. 

 

Dus je keuzestress is zeker begrijpelijk! 

Reputatie 7
Badge +17

Is het veel? Ja. Kunnen we zonder? Ja. Willen we kunnen kijken wat we maar willen. Ja. Zien we alles? Zeker niet. 

Deze voel ik! Ik wil gewoon kunnen kijken wat en wanneer ik wil. :triumph:  Dus ook wij hebben HBO Max erbij genomen. :smile:

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben op HBO begonnen aan ‘The Thaw’, een Poolse serie die ik hier wel even het benoemen waard vind! Moet er bij HBO wel weer aan wennen dat er seizoenen bekeken kunnen worden die nog niet ‘af’ zijn en dat je moet wachten op de volgende aflevering 😅 Bij zo'n spannende serie als deze is het niet leuk dat je niet door kunt naar de volgende aflevering en dus in spanning blijft zitten!

Bekijk The Thaw | Tv-shows | HBO Max 

Reputatie 7
Badge +7

Wij hebben de afgelopen dagen de 4 opgenomen afleveringen van de serie Deceit gekeken.

Van Wikipedia: Deceit is een Britse vierdelige televisiedrama miniserie, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een controversiële undercoveroperatie uitgevoerd door de Metropolitan Police in 1992.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb Game of Thrones nog steeds niet gekeken🤣, maar twee series die ik nu aan het bingen ben: 

 

Via HBO Max ‘verstand op nul’: Schitt’s Creek gaat over de familie Rose die vroeger in weelde baadde maar nadat ze dit alles verliezen moeten ze verhuizen naar het dorpje Schitt’s Creek dat ze ooit als grap kochten.

 

Via Videoland ‘op het puntje van m'n stoel’ (oké, van de bank): Malcolm Bright is de zoon van een beruchte seriemoordenaar en begrijpt als geen ander hoe het brein van een moordenaar werkt. Hij gebruikt deze kennis om de politie in New York te helpen bij het oplossen van moordzaken.

 

Bij die laatste moet ik wel zeggen dat het soms wel wat voorspelbaar is, maar ik vind het heel leuk bedacht!

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben maar weer eens begonnen met “Game Of Thrones”, seizoen 3 aflevering 9. 

Dat kan ik meestal ‘s nachts kijken, want het is soms best heftig. Daar kan namelijk me vriendin niet zo goed tegen. 

Reputatie 7
Badge +28

JAAAAAA, vanavond vanaf 20.25 (NPO 3) begint het nieuwe seizoen van Hunted !

 

 

@Alex_P 
Jij vroeg mij afgelopen vrijdag naar mijn favoriete tv-programma’s, los van wielrennen. 
 
Door de hectiek nu pas een reactie: Ik volg jaarlijks met veel plezier de serie Hunted! En de varianten Hunted VIP’s en Hunted into The Wild. 
 

Die series zijn vooral in de winter geprogrammeerd, een mooie overbrugging voor het wielerseizoen dat in winter vrijwel stilligt. 

Reputatie 7
Badge +24

@Noordzee. Hunted is erg tof! Ik zou daar ook graag aan mee willen doen, maar ik ben bang dat die jongens mij zo te pakken hebben als ze bij de dichtstbijzijndste McDonalds gaan wachten. 😥

 

Zelf kijk ik nu Le Chalet op Netflix, een lekkere whodunnit serie in de Franse Alpen. Aanradertje. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Noordzee. Hunted is erg tof! Ik zou daar ook graag aan mee willen doen, maar ik ben bang dat die jongens mij zo te pakken hebben als ze bij de dichtstbijzijndste McDonalds gaan wachten. 😥

Succes gegarandeerd inderdaad. Of een kaaswinkel 😉

Ik ben vorige week eindelijk begonnen aan seizoen 2 van Westworld. Ruim 5 jaar na het kijken van het eerste seizoen is het een beetje lastig inkomen, na 3 afleveringen vind ik 'm nog niet zo gaaf als ik seizoen 1 vond.

Reputatie 7
Badge +24

@Noordzee. Hunted is erg tof! Ik zou daar ook graag aan mee willen doen, maar ik ben bang dat die jongens mij zo te pakken hebben als ze bij de dichtstbijzijndste McDonalds gaan wachten. 😥

Succes gegarandeerd inderdaad. Of een kaaswinkel 😉

Ik ben vorige week eindelijk begonnen aan seizoen 2 van Westworld. Ruim 5 jaar na het kijken van het eerste seizoen is het een beetje lastig inkomen, na 3 afleveringen vind ik 'm nog niet zo gaaf als ik seizoen 1 vond.

Ik vond seizoen 2 ook een stuk minder leuk dan het eerste. Maar als je toch HBO hebt kun je hierna aan The Wire beginnen. 😎

Reputatie 7

 Outer Range - Prime 

 

The Wilds - Prime

 

Conversations with Friends - HBO 

 

Barry - HBO

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag op ViaPlay aan het kijken naar 2 series:

Vertaald uit het Engels: Power Book IV: Force is een Amerikaanse misdaaddrama-televisieserie gemaakt door Robert Munic die op 6 februari 2022 in première ging op Starz. De serie is een vervolg en derde spin-off van Power, gemaakt door Courtney A. Kemp. In maart 2022 werd de serie verlengd voor een tweede seizoen. Wikipedia (Engels)

 

En ik kijk via ViaPlay naar: (vandaag in primaire gegaan) 

 

Pilot Billy the Kid

Episch romantisch avontuur, gebaseerd op het leven van de beroemde Amerikaanse 'outlaw' Billy the Kid, die we volgen vanaf zijn bescheiden Ierse roots, via zijn vroege dagen als cowboy en scherpschutter aan de Amerikaanse grens, tot zijn cruciale rol in de Lincoln County War en daarbuiten. We leren dat Billy een moeilijke tijd kende, als immigrant in het nieuwe Amerika van toen, waar een gewelddadige en wetteloze chaos in het Wilde Westen, en algemene verdeeldheid tussen de verscheidene naties heersten.

Show titel: Billy the Kid

IMDb beoordeling: 6,9 (1.773)

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 40 minuten

Ontwikkeld door: Michael Hirst

Met: Tom BlythDaniel Webber en Eileen O'Higgins

Oorsprong: Verenigde Staten

Datum van release: zondag 24 april 2022

Eerst uitgezonden op: Epix (Verenigde Staten)

Reputatie 7
Badge +20

Gisteren begonnen met Alias Grace. Verfilming van een book van Margaret Atwood. Weer zeer boeiend, net als de Handmaids tail. 

Reputatie 7

Just an oldtime classic 😅

Maar het zou ook nog wel eens aan Kristin Kreuk kunnen liggen 🤡

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien van The English Game, over het ontstaan van voetbal zoals we dat nu kennen, wel vermakelijk!

 

Reageer