Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb de afgelopen dagen de serie “Sihame” uitgekeken, te zien op NPO Plus:

Een jonge vrouw is uit op wraak, nadat een seksvideo van haar online is geplaatst. Met grof geweld zet ze de jacht in op de jongens die dit haar hebben aan gedaan.

Haar jacht was over the top en geweldadig, haar woede en schaamte heel realistisch. 

Ik wacht nu op het 4e seizoen van “Oogappels” (over puberstress en ouderleed: Vier volkomen verschillende gezinnen worstelen met de opvoeding van hun kinderen), ook te zien bij NPO Plus.

Reputatie 7
Badge +7

@Shyrin_ Sihame heb ik opgenomen. Deze serie moeten we hier nog kijken. Ben benieuwd.

Het 4e seizoen van Oogappels heb ik geprogrammeerd. Deze serie begint morgen. De vorige seizoenen hebben we allemaal gezien. 

Reputatie 7
Badge +7

En deze dagen kijken we een paar afleveringen van Crime: Silent Witness. Dat is een serie waarvan wij al verschillende seizoenen hebben gekeken. 

Reputatie 7
Badge +12

Momenteel volg ik House of the Dragon via HBO. Een aanrader wanneer je Game of Thrones ook kon waarderen! 

Verder raad ik iedereen aan om The Sopranos en The Wire te kijken (ook HBO). 

Reputatie 7
Badge +16

Laat ff weten wat je van Sihame vond, @Katana321!
 

Verder raad ik iedereen aan om The Sopranos en The Wire te kijken (ook HBO). 

Afgelopen weekend sprak ik een familielid over deze twee series: had ie nog nóóit van gehoord. Viel bijna van mijn stoel, haha! 100% aanraders!


Is er al iemand begonnen aan “Rings of power”, serie van “Lord of the rings” op Prime?

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk de serie ER op HBO, (15 seizoenen) ik ben nog met seizoen 1, aflevering 9 bezig. 😉

Reputatie 7
Badge +12

Ik kijk de serie ER op HBO, (15 seizoenen) ik ben nog met seizoen 1, aflevering 9 bezig. 😉

15 seizoenen? Dat zijn er behoorlijk wat @Dennis Schreve, dat houdt mij dan weer tegen om hier nog eens aan te beginnen! 

Reputatie 7
Badge +21

Misschien zal ik wel een apart figuur zijn, dat heb ik wel vaker gehoord, dus da's geen nieuws, maar ik vind dit een ontzettend bemoeiend topic.
Het gaat jullie niets aan welke series ik volg, ik zie het als een aanslag op mijn privacy.
Ik heb hier nog nooit op gereageerd en zal het ook nooit doen.
Sorry, moest het ff kwijt.

Reputatie 7
Badge +12

Daar ben je natuurlijk geheel vrij in @huistijger :)

Alleen is het natuurlijk geen 'aanslag op je privacy'! Zoals je zelf al aangeeft, hoef je hier niet te reageren en dus ook niet te delen welke series jij volgt! 

Reputatie 7

Ik heb een paar weken geleden 2.5 afleveringen van Manifest gekeken. Het begon niet slecht, maar halverwege aflevering 3 werd de PS5 geleverd en sindsdien heb ik geen tijd meer gehad voor series 😁

Reputatie 7
Badge +30

Misschien zal ik wel een apart figuur zijn, dat heb ik wel vaker gehoord, dus da's geen nieuws, maar ik vind dit een ontzettend bemoeiend topic.
Het gaat jullie niets aan welke series ik volg, ik zie het als een aanslag op mijn privacy.
Ik heb hier nog nooit op gereageerd en zal het ook nooit doen.
Sorry, moest het ff kwijt.

Ik haak er toch nog even op aan @huistijger! Het is vooral om anderen te tippen of juist nieuwe series te ‘ontdekken'. Zo staat door dit topic ‘Game of Thrones’ op mijn te bekijken lijst én heb ik een abonnement op HBO Max genomen en daar al hele toffe dingen gekeken. Dat had ik zonder dit topic zeker weten niet gedaan!

Reputatie 7

Is het al 31 december? I Need Skyshowtime (gewoon omdat het kán, crisis of niet) 😏

Kan Netflix 🤢 druit, en dan lekker HBO, Prime, Skyshowtime en Videoland naast elkaar gebruiken. Voldoende content en gewoon de betere films en series. Wij kunnen niet één serie bingewatched kijken, er moet afwisseling inzitten en die afwisseling zit lekker in verschillende streamers. 

Ik denk dat Netflix het lastig gaat krijgen komende jaren, hun content wordt kwalitatief ook steeds minder.

@Marcia_ en dát voor die €4,- per maand momenteel 😋

@Shyrin_  ja, gewoon kijken.

@Jasper seiz 1 en 2 volledig bekeken. Seiz 3 kon ik heel moeilijk volgen helaas. Ps5 verkopen, geen discussie mogelijk. 

@JanZ_ indd eerst even Game of Thrones volledig kijken, pas dan House of the Dragon.

@huistijger jij zit natuurlijk voor de blufshow, tien voor taal, boggle, ren je rot, wie-kent-kwis, prijs je rijk enz,...

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben momenteel bezig met The Killing (de Deense, niet de Amerikaanse remake) en als je van crimi's houdt is dat ook echt wel een aanrader!

Reputatie 7

@Maja_ Eens! Zowel te bekijken op Netflix als dat verschrikkelijke Viaplay,..

Ben zelf nooit zo van anderstalige series buiten het Engels. Maar enkele Deense/Zweedse series kunnen mij wel bekoren. 

Reputatie 7

@Jasper seiz 1 en 2 volledig bekeken. Seiz 3 kon ik heel moeilijk volgen helaas. Ps5 verkopen, geen discussie mogelijk. 

Ik doe alsof ik dat laatste niet heb gelezen 😂

 

Reputatie 7

Is het veel? Ja. Kunnen we zonder? Ja. Willen we kunnen kijken wat we maar willen. Ja. Zien we alles? Zeker niet. 

Deze voel ik! Ik wil gewoon kunnen kijken wat en wanneer ik wil. :triumph:  Dus ook wij hebben HBO Max erbij genomen. :smile:

 

@Denise_ Heb je al een plannetje bedacht voor een abbo op Skyshowtime over een maandje? 🤣 Hier komt die sowieso, dikke No-brainer! Wel gaat Netflix eruit 😋

@Paul_ Wat is jou gedachtegang over Skyshowtime? 

Reputatie 7
Badge +25

@Denise_ Heb je al een plannetje bedacht voor een abbo op Skyshowtime over een maandje? 🤣 Hier komt die sowieso, dikke No-brainer! Wel gaat Netflix eruit 😋

@Paul_ Wat is jou gedachtegang over Skyshowtime? 

Ik zit vaak op 2 gedachten met nieuwe streamingdiensten. Het versplintert nu wel heel erg nu waardoor alles wel duur wordt. HBO Max was een ‘no brainer’ voor mij, maar ik vind het ook zo wat om Netflix eruit te gooien. Met Skyshowtime wacht ik eerst even af wat daar precies gebeurt qua prijs/content. Heeft niet iets wat ik sowieso wil zien volgens mij.

Reputatie 7

Nee, grappig is dat hé, ik voel juist wel veel raakvlakken. Net iets meer dan HBO. Er circuleert op YouTube een Filmpje van een minuut of 30,vanaf een minuut of 7, laat hij diverse content zien in beelden. Ik denk dat ik in dat filmpje al 2 handen vol films/series zie die voor mij zeker de moeite waard zijn.

Je leest momenteel al veel dat ze eenzelfde kortingsstunt als HBO gaan doen. En zo zie je maar, er zijn tal van verschillende mensen!

En persoonlijk vindt ik Netflix steeds meer en meer tegenvallen. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Enige wat ik weet is dat wij geen regulier kijken, maar onze interesses wel in streaming hebben. Videoland kijken we op een account mee. Prime €2,99, HBO €3,99 en Skyshowtime met korting misschien een euro of €4,- gaat doen, dan wist ik het wel 🤐

Heb ik drie streamers voor de prijs van één met gewoon vindt ik dan toch de betere content. De versplintering is jammer, maar toch geen ontkomen meer aan. Wij houden een budget aan van €20,- per maand aan voor streaming. Met internet only zitten we dan rond de €55,- per maand. Meer moet niet, tv/internet voor boven de €60,- is gewoon veelste gek,... 

Reputatie 7
Badge +28

JAAA, vanavond om 20.25 begint het nieuwe seizoen van Hunted! 

De mooiste TV-serie van het jaar. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Noordzee Ik ben heel benieuwd naar Hunted. Die serie heb ik nu voor het eerst geprogrammeerd omdat die ons hier heel leuk lijkt. Ik zag dat het alweer seizoen 7 is. Op de een of andere manier hebben wij de vorige seizoenen gemist en over het hoofd gezien 😯

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb je wat gemist. Vanaf seizoen 1 zijn wij al fan.  

Veel plezier vanavond. 

Reputatie 7
Badge +22

Dan heb je wat gemist. Vanaf seizoen 1 zijn wij al fan.  

Veel plezier vanavond. 

@Katana321 alle seizoenen zijn te zien op NLZIET: 

Kijk alle seizoenen op NLZIET

Reputatie 7

@Katana321 de seizoenen zijn vanaf 2018 (seiz 3) ook te bekijken op de free versie van NPO start. Het was mij gisteravond ook ontschoten om te kijken 🤡

Reputatie 7
Badge +19

Bij Hunted verbaas ik me soms over de domme dingen die de deelnemers elke keer toch weer doen. Alsof ze vorige seizoenen niet hebben gekeken. 

Reputatie 7

Haha ja, onvoorstelbare, voorspelbare fouten. Dat is wel jammer! Een inmiddels ex-collega van mijn zusje speelt er als Hunter nu het 3e seizoen ook weer in mee (incl hunted the wilds) 😋

Reageer