Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Reputatie 7
Badge +28

De eerst twee afleveringen nu gezien en het is al vet spannend. Die vader en dochter zijn maar net aan ontsnapt.  

Reputatie 7
Badge +19

Oh, is The Sandman al besproken? Ik ben er helemaal weg van, zó jammer dat ik het eerste seizoen al uit heb 😍 En fingers crossed dat er een vervolg komt...

 

Reputatie 7
Badge +10

La Brea 
 

Vanaf dinsdag 27 september is de Amerikaanse sciencefiction-/thrillerserie La Brea wekelijks met een dubbele aflevering te zien op Net5. In deze serie duikt plotseling een enorm zinkgat op in Los Angeles, waar honderden mensen, voertuigen en zelfs gebouwen in verdwijnen.”

Bron
 

Ik ben fan! Ik houd van dergelijke series, net als Lost, geweldig! (hoeft alleen niet uitgemolken te worden 😅) Vanavond weer te zien op NET5 om 20.30

Reputatie 7
Badge +19

Mijn vriendin heeft het opgenomen, zodat ze straks als de eerste aflevering haar aanstaat, kan gaan bingen @Anneke-Anna 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn vriendin heeft het opgenomen, zodat ze straks als de eerste aflevering haar aanstaat, kan gaan bingen @Anneke-Anna 

Gaaf 👍 Ik neem het ook op om later in de week rustig te (verder) kijken, maar dat heeft er meer mee te maken dat de woensdag een hele vroeg uit bed dag is 😅 

Reputatie 7

Per vandaag Netflix de deur uitgebanjerd 🤡 16 euro voor Jan met de pet content doen we niet meer aan mee.

Wij hebben nu lekker HBO, Prime welke in de max beeld/geluidondersteuning al uitzenden.

En sinds dinsdag Skyshowtime erbij, aanmelden/abbo afsluiten verliep probleemloos. Echter kennen ze net als HBO wat opstartproblemen, maar niet noemenswaardig irritant. Soms klopt de ondertiteling niet als je die wilt gebruiken en soms missen er wat afleveringen of is opeens een serie even verdwenen. Al met al te overleven want wordt wel opgelost. Verder erg blij met skyshowtime, 3 streamers voor een tientje in de maand. Kan Netflix 🤢nog eens iets van leren.

Erg leuke series/films zijn er al te vinden, nog niet heel uitgebreid. Maar komt vanzelf. Ook moeten de 4k/audioformaten nog toegevoegd worden. Gebeurt ergens later. 

Reputatie 7
Badge +28

JAAA, vanavond om 20.25 begint het nieuwe seizoen van Hunted! 

De mooiste TV-serie van het jaar. 

 

 

Vandaag de finale gezien. Was weer helemaal geweldig en super-spannend.  

Vanaf 13 februari 2023 gaat het verder met Hunted! Vips. 

Reputatie 7
Badge +16

Zou dit programma ook wat voor jou zijn, om mee te doen @Noordzee?

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben (ein-de-lijk) begonnen aan House of Dragons - HBO Max! 😍🐉

Reputatie 7
Badge +28

Zou dit programma ook wat voor jou zijn, om mee te doen @Noordzee?

Nou nee, ik zou geen partij zijn voor de hunters. Ik vind het wel iets voor een paar wat jongere slimme moderators. 

Reputatie 7

 

Nieuwe fan favo, 😋

(het bewijs dat een week wachten wél enorm lang kan duren,....) 

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind hem een hele goede acteur! Maar ik begrijp dat er wekelijks nieuwe afleveringen komen? Niets voor mij, ik wil alles zo snel mogelijk achter elkaar kijken. Ik kijk nu de Gilmore Girls weer, denk niet helemaal het juiste publiek hier, maar toch: dol op! 

Reputatie 7

@Marcia_ wekelijks, is vindt ik wel fijn hoor, is voor iedereen anders 😅. In Amerika wordt het op HBO tenslotte ook de zondags lineair wekelijks uitgezonden voordat het hier op maandag komt. Wordt dus heel wat weken wachten om te kunnen bingen 🤣

Reputatie 7
Badge +7

Wij hadden in oktober en november serie Het Gouden Uur opgenomen en laatst op een paar opeenvolgende dagen gekeken. Mijn ervaring: spannend, goed, op het puntje van de stoel, aangrijpend. Een echte aanrader.

https://www.moviemeter.nl/series/show/8692

Reputatie 7
Badge +8

Een aanrader:

Defending Jacob:

Het leven van een gezin raakt onherstelbaar ontwricht als de zoon wordt verdacht van de moord op een klasgenoot in deze juridische thriller. Chris Evans, Michelle Dockery en Jaeden Martell schitteren in de verfilming van William Landay’s bestseller. Een Apple TV+ original.

Een leuke Britse (goed geacteerde en met aandacht voor details) miniserie en gebaseerd op waar gebeurd verhaal:

The Thief, His Wife and the Canoe.

Eerder te zien op ITV (de Britse commerciële omroep) maar nu (eindelijk) op onze eigen NPO (Omroep Max).

https://www.imdb.com/video/vi3946431001/?playlistId=tt14183410&ref_=tt_ov_vi

Reputatie 7
Badge +16

Angela Black (met Michiel Huisman) op NPO Plus:

Angela Black lijkt een perfect leven te hebben, met twee lieve zoons en een charismatische echtgenoot, maar ze zit gevangen in een gewelddadige relatie. Als ze wordt benaderd door een privédetective en haar man nog veel gevaarlijker blijkt dan ze dacht, verandert haar leven voorgoed.

Reputatie 7
Badge +11

Denk dat Last of Us momenteel mijn favoriete serie is maar ik ben ook gretig aan het wachten op het nieuwe seizoen van The Mandalorian maar die komt al erg dicht bij. Verder wacht ik ook op nieuwe seizoenen van Andor en The Book of Boba Fett.

 

Wat denk ik wel echt mijn favoriet van vorig jaar was is Halo op SkyShowtime (naast House of Dragons of course). Mijn god wat vond ik deze vet! Misschien ook wel juist omdat deze zich niet in de normale Halo-timeline afspeelt maar er compleet buiten. Was stiekem wel een beetje mad toen Chief zijn helm afzette 😅

 

Reputatie 7
Badge +17

@NHendriks Halo is zo geweldig. En daarmee bedoel ik in mijn geval de spellen Halo 1, 2, 3, Reach, ODST en Wars. Ik heb letterlijk duizenden uren in die spellen zitten. Halo Infinite vorig jaar doogespeeld. Dat was ook wel leuk. Al had de multiplayer niet meer dezelfde charme als vroeger.

Deze serie voelt een beetje als Halo 4. Het is best wel Halo, maar er mist iets. Ik weet niet wat het is. Maar ik kan er niet doorheen. Dus ga ik deze serie nooit kunnen kijken. 

Ik vrees hetzelfde voor Bioshock. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb Halo nooit echt gespeeld, vond Halo 5 wel echt vet maar de oudere games nooit gespeeld omdat ik geen Xbox had. Wel heel veel Halo 4 Multiplayer bij een maat van me en dat vond ik wel altijd episch.

Snap wel wat je bedoeld hoor, dat gevoel had ik een beetje met The Hobbit trilogie, leuk gedaan en het klopt wel maar door bepaalde keuzes vind ik het nét niet waardoor ik er veel minder plezier uit haal. Zelfde heb ik met alles Batman-gerelateerd na de Dark Knight trilogie. Voor mij is dat gewoon dé Batman en alles daarna voelt toch minder.

Reputatie 7
Badge +17

@NHendriks wanneer is de eerste KPN forum Halo 3 multiplayer sessie? 😬

Reputatie 7
Badge +16

Nieuwe fan favo, 😋

(het bewijs dat een week wachten wél enorm lang kan duren,....) 


Ik ben aan deze serie (The last of us) begonnen, nog maar bij aflevering 2: vind het nu al tof!

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks wanneer is de eerste KPN forum Halo 3 multiplayer sessie? 😬

Oh shit, deze helemaal gemist. Ik ben voor! Probably heel erg slecht maar wel voor!

Reputatie 7
Badge +19

Tipje: 

THe night Manager 

 

 

Ik heb in één keer, “ The Beauty Queen of Jerusalem” uitgekeken. Ik zie erg uit naar seizoen 2 op Netflix. Heb ook “Outlander“, gekeken zover het was op,Netflix. Het schijnt ergens anders te zien waar het nog verder gaat. Maar ik weet niet waar

Helaas voor iedereen die niet Ziggo heeft zijn de rechten voor Nederland voor seizoen 7 van Outlander nog tot zomer 2024 exclusief bij Ziggo movies & series.  @Scotscloggie .

Daarna mag Netflix ze ook brengen. Dus nog ruim een jaar geduld. 

https://www.netflix-nederland.nl/wanneer-komt-outlander-seizoen-7-op-netflix/

Reageer