Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9987 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

358 reacties

Ik heb net een week geleden Ziggo de deur uitgezet tbv KPN. Maar geduld heb ik wel

Reputatie 7
Badge +17

Telt de reeks X-men films als een serie? 😇 Ben ze opnieuw aan het kijken omdat ze op Disney+ staan. 

Films hoeven niet goed te zijn om leuk te zijn. En X-men is daar wat mij betreft een goed voorbeeld van. 

P.s. Ik ben compleet omgeslagen wat betreft James Marsden. Geen idee waarom maar ik zag hem niet graag in films en series. Dat is volledig omgedraaid de laatste jaren. Ondanks Sonic. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb de afgelopen week alle opgenomen afleveringen van serie Arcadia gekeken. Deze serie gaat over een controlemaatschappij in de toekomst. Ik vond het een interessante en vermakelijke serie.

Mooi om te zien hoe beelden van bijv Radio Kootwijk zó zijn bewerkt dat het er lekker futuristisch uitziet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arcadia_(televisieserie)

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb de afgelopen week alle opgenomen afleveringen van serie Arcadia gekeken. Deze serie gaat over een controlemaatschappij in de toekomst. Ik vond het een interessante en vermakelijke serie.

Mooi om te zien hoe beelden van bijv Radio Kootwijk zó zijn bewerkt dat het er lekker futuristisch uitziet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Arcadia_(televisieserie)

Ik kijk niet zo snel nieuwe series maar you had me at ‘Radio Kootwijk’. Man wat is die veranderd in de serie wel! Mooi dat de watertoren op de achtergrond nog wel zichtbaar is, eveneens de zendmast die naast de Kathedraal waarvan ik het idee krijg dat deze zelfs hoger gemaakt is voor de serie maar dat kan ook schijn zijn, ben al een paar jaar niet meer in Radio Kootwijk geweest. Misschien toch maar weer eens langs gaan binnenkort! Sowieso wel tof dat ze de zendmast gewoon laten staan, ondanks de grote hoeveelheid CGI aan het pand zelf.

Reputatie 3
Badge +1

Ik kijk veel series op de gebruikelijke streamingdiensten maar heb sinds kort ontdekt wat voor geweldige True Crime schatkist You Tube eigenlijk is. Sinds ik enkele goeie True Crime kanalen op You Tube heb ontdekt kijk ik opvallend minder naar dat soort series op Netflix en HBO Max etc. Het is wel even goed zoeken op You Tube maar als je van goeie True Crime houdt zitten er spannende pareltjes tussen die echt professioneel zijn gemaakt. Wat ik heel erg fascinerend vindt aan dat soort series is dat je als kijker op veilige afstand met je eigen ogen kan zien hoeveel gevaarlijke misdaad gekte bestaat. Ik heb af en toe met open mond naar bepaalde afleveringen gekeken. Kortom..echt een aanrader om eens op You Tube in de True Crime kanalen te grasduinen. Via de You Tube app in KPN TV+ is dat tegenwoordig een makkie. Veel van die afleveringen hebben ondertiteling, maar als je engels beheerst ook zonder ondertitels goed te volgen. Als voorzet doe ik hierbij enkele suggesties die ik goed en spraakmakend vond. Doe er je voordeel mee, stel op You Tube je eigen True Crime serie samen en geniet. 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ziet er inderdaad goed uit, @HansBakker! Wat mij vaak weerhoudt bij YouTube zijn de vele reclames. Heb jij wel engelengeduld of maak je gebruik van YouTube Premium?

Reputatie 7
Badge +7

Vandaag begonnen met het kijken van de documentaire-serie https://www.avrotros.nl/nick-simon-kees/the-beatles/

Da's toch genieten van de muziek en van de historie. 😀

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben nu op Netflix aan het kijken naar: 

en ik kijk naar de: 

Seizoen 9 op Netflix, 1 ding is apart. Seizoen 10 staat op Videoland! 😂

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben een gouwe ouwe aan het kijken op SkyShowtime: (seizoen 1 & 2)

 

Reputatie 7
Badge +30

Deze serie ben ik aan het kijken op Netflix. Het gaat over de werking van het menselijk lichaam. Wetenschappelijke mensen aan het woord in combinatie met de alledaagse praktijk. Heel interessant!

Reputatie 4
Badge +1

Severance

 

Reputatie 7
Badge +25

1 van de beste series die op dit moment loopt. 👌🏽

Reputatie 4
Badge +1

Loopt...tjah….maar wachten op seizoen 2.
Het einde van seizoen 1 was echt zo gaaf dat het gewoon heel *&^&(%*( is dat je weer een hele tijd moet wachten haha

Reputatie 7
Badge +25

Loopt...tjah….maar wachten op seizoen 2.
Het einde van seizoen 1 was echt zo gaaf dat het gewoon heel *&^&(%*( is dat je weer een hele tijd moet wachten haha

Inderdaad! En nu met de writers strike zal het allemaal langer duren. 

Als je van die breinbreker-achtige series houdt, dan kan ik The Leftovers nog adviseren (op HBO Max). S1 is vooral drama, en vanaf S2 gaat het echt los.

Reputatie 7
Badge +28

Yeah, vanavond om 20.22 is het zover. Mijn favoriete serie Hunted gaat van start. Seizoen acht alweer. Spannend ! 

 

 

 

Ophet moment kijkiknaar An other life.

Into the night was goed, helaas geen vervolg opgekomen

Beide op Netflix

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk nu naar: (HBO MAX)

 

Reputatie 7
Badge +22

Verder kijk ik nog naar SkyShowtime: 

Knight Rider:

The A team:

Magnum P.I.

Chicago Fire:

Chicago Med:

Twin Peaks:

Dat was het dan weer even, maar kijk nog veel meer! 😁

Reputatie 7
Badge +30

Hoewel The A-team van voor mijn tijd is, mocht ik als kind de herhalingen altijd zien op zaterdagmiddag/-avond. Wat vond ik het spannend!😂 

 

The Mentalist is een zeer vermakelijke serie, al vind ik wel dat als je er teveel achter elkaar kijkt, dat hetzelfde ‘riedeltje’ een beetje eentonig wordt.

 

Zelf kijk ik graag naar Ghosts op Comedy Central. Een man en vrouw erven een ‘spookhuis’, de vrouw blijkt met de geesten te kunnen praten en ze te kunnen zien. Lekker wegkijken!

 

Reputatie 7

Ik ga deze klassieke serie deze week weer opnieuw bekijken, alleen de intromuziek geeft me nu al kippenvel 😁

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ga deze klassieke serie deze week weer opnieuw bekijken, alleen de intromuziek geeft me nu al kippenvel 😁

 

Cool! Leuke serie vooral die met de krokodillen…

 

Zelf heb ik de laatste aflevering van Sleepers (Videoland) gekeken. Ook een aanrader. Ook als je tegen bloed kan 🔪

Reputatie 7
Badge +16

Oooh, helemaal mee eens @driemaster!!!
Tijdens het kijken van het eerste seizoen wist ik het nog niet helemaal maar “moest” ik toch blijven kijken en in seizoen 2 gaat het keihard los 😍

Ik kijk uit naar het 3e seizoen! 

Reputatie 7
Badge +7

Oooh, helemaal mee eens @driemaster!!!
Tijdens het kijken van het eerste seizoen wist ik het nog niet helemaal maar “moest” ik toch blijven kijken en in seizoen 2 gaat het keihard los 😍

Ik kijk uit naar het 3e seizoen! 

We hebben nog even te wachten, in 2025 komt seizoen 3, onbekend wanneer exact

Reputatie 7
Badge +12

Momenteel druk met 'Succession' en ik kan dit iedereen aanraden. Gaat over een mediabedrijf dat gerund wordt door een familie en eigenlijk zijn alle karakters onsympathiek. En toch vind ik het geweldig om naar te kijken :) 

Reputatie 7
Badge +16

@Noordzee 


Kijk je? 🦌🌳⛺️🕵🏼‍♂️

Reageer