Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hij word vanavond om 21u herhaald op BBC First (moest het opzoeken voor mijn moeke) dus je moet wel kijken Paul_, ik ben benieuwd wat je van de aflevering vind!

Luther is ook gaaf he, ik houd van detectives met een donkere kant en de Britten kunnen dat goed.




Ja sowieso. Staat ingepland! 🙂 Ik laat 't morgen weten.

Luther is inderdaad gaaf. Lekker sinister. Idris Elba is goed.
Reputatie 4
Badge +3
Hij word vanavond om 21u herhaald op BBC First (moest het opzoeken voor mijn moeke) dus je moet wel kijken Paul_, ik ben benieuwd wat je van de aflevering vind!

Luther is ook gaaf he, ik houd van detectives met een donkere kant en de Britten kunnen dat goed.




Ja sowieso. Staat ingepland! 🙂 Ik laat 't morgen weten.

Luther is inderdaad gaaf. Lekker sinister. Idris Elba is goed.


Idris is gaaf ja en Ruth Wilson als Alice is fenomenaal, ik houd van psychotisch.



Heb je Hannibal al geprobeerd? De 'nieuwe" versie met Mads Mikkelsen en Hugh Dancy? Staat ook op Netflix, echt een aanrader.
Reputatie 7
Badge +25
Ruth Wilson kende ik voor Luther niet. Psychotisch is het juiste woord 😛 Én ze speelt in The affair die dankzij Giant nu op mijn lijstje staat.



Hannibal pakte me niet echt om de één of andere reden. Toen het voor het eerst uitkwam heb ik de eerste paar afleveringen gezien. Misschien nog een kans geven.
Reputatie 7
Badge +24
Sinds vorige week staat het derde seizoen van The Blacklist op Netflix. Erg spannende serie en wat mij betreft echt een aanrader :)





Ik heb 'm gisteravond ook aangezet @Justin_. Begon weer spannend het derde seizoen, zit er weer helemaal in.
Reputatie 7
Badge +25
Oké, gisteren The affair gekeken. Echt gaaf. Bedankt Giant! Wel jammer dat er maar 1 seizoen op Netflix staat.



Daardoor is Sherlock wel uitgesteld 😛
Reputatie 4
Badge +1
usenet is al bij seizoen 3 van The Affair 😉 Tot nu toe zeker aardige serie.



The OA is ook echt een aanrader.



Een aantal andere die recent (en minder) recent zijn verschenen maar die ik zeker het vermelden waard vind:



- The Strain

- Under the Dome

- Goliath
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb de hele aflevering rechtop gezeten, hij was super, al heb ik hem gisteren weer gekeken, omdat ik het idee had dat ik dingen miste haha.

Mijn favoriet is Voyager, Star Trek is mij met de paplepel ingegoten door mijn Trekkie-vader. De reboot films vind ik ook mooi, al vinden andere Trekkies dat gek, Ik kan ze echter prima los zien van de originele series.


Ik neem Sherlock ook op, dus ik denk dat ik na zondag ze alle drie nog een keer kijk. Zien of me dan meer dingen opvallen als je eenmaal weet waar het heen gaat :)



Voyager was voor mij ook het echte begin van fan zijn. Ik kende daarvoor The Next Generation en een beetje classic Trek, maar Voyager werd op het goede moment op tv uitgezonden waardoor ik dat goed kon volgen. En toen was ik hooked. Inmiddels alle series en films in de kast staan op dvd of bluray.



De reboot vind ik ook leuk. Ik kan ze, zoals jij zegt, wel los zien van het origineel. Maar ik heb bij de eerste twee niet echt een Star Trek gevoel, dat kwam pas bij Beyond afgelopen jaar. Ik ben heel benieuwd hoe dit nu verder gaat. Ik denk dat films die geschreven worden door Simon Pegg een meer Star Trek feel zullen hebben. Maar ik meende te hebben begrepen dat hij nou juist niet film 4 schrijft. Nou ja, we zullen het zien. Ik ga hem toch sowieso wel in de bios zien, ook al is het slecht. Principe dingetje :D





Naar aanleiding van Cindy's aanrader de eerste aflevering van Victoria teruggekeken op NPO Gemist. Erg leuk! Jenna Coleman, die ik vooral ken van Doctor Who, weet zich goed neer te zetten. Gelijk een serieopname ingepland voor de rest . En dan kijk ik The Crown na afloop wel, soort van chronologie aanhouden.





Oké, gisteren The affair gekeken. Echt gaaf. Bedankt Giant! Wel jammer dat er maar 1 seizoen op Netflix staat.



Daardoor is Sherlock wel uitgesteld :P






Een aantal andere die recent (en minder) recent zijn verschenen maar die ik zeker het vermelden waard vind:



- The Strain

- Under the Dome

- Goliath
Under the Dome heb ik nog op mijn lijstje staan!
Reputatie 7
Badge +25
usenet is al bij seizoen 3 van The Affair 😉 Tot nu toe zeker aardige serie.



The OA is ook echt een aanrader.



Een aantal andere die recent (en minder) recent zijn verschenen maar die ik zeker het vermelden waard vind:



- The Strain

- Under the Dome

- Goliath


Ik vind vast wel een manier om The Affair verder te kijken ;)

Ja, The OA! Ik vond het echt heel gaaf maar die serie is niet voor iedereen denk ik 😛 Een beetje "out there".

Sense8 past ook een beetje in dat straatje.



The Strain staat nog op m'n lijstje en Under the dome vond ik in seizoen 2 tegenvallen en ben toen afgehaakt.
Als het me meezit:8 krijg ik straks als serie een piepklein rood blokje of een tekstje te zien met dat iets niet goed gaat. Ja mensen, ik heb zo'n soepbord aan de gevel hangen en als die vol zit met sneeuw, dan krijg ik een wel heul errug leuke;) serie te zien. :D:P:D



Of het wordt vervolgd, dat.kan.tuurluk.ook.nog.:P
Reputatie 4
Badge +3
@Erik_ Bij mij begon het met "The motion picture" en de herhalingen van de originele serie (Papa dus)

IK was 11 toen The next generation uitkwam en die kwamen op de BBC toen.

Dus ik heb alles zo'n beetje gevolgd in de tijd dat ze uit kwamen.



Paul_ Ben je al bij? Vanavond de laatste Sherlock he, ik heb m'n snaaivoorraad al in huis voor vanavond!
Reputatie 7
Badge +25
Paul_ Ben je al bij? Vanavond de laatste Sherlock he, ik heb m'n snaaivoorraad al in huis voor vanavond!



Ik ben bij! Die van gisteravond nog niet gezien maar de eerste 2 wel. Het blijft me toch verrassen. Dat is het leuke eraan vind ik. Bij de meeste series/films kan je het voorspellen maar bij Sherlock niet echt. Hoe was de laatste? (zonder spoilers) ;)



Trouwens, Planet Earth S2 is ook elke zondag op de NPO. Super mooi!
Reputatie 4
Badge +3
Paul_ Ben je al bij? Vanavond de laatste Sherlock he, ik heb m'n snaaivoorraad al in huis voor vanavond!



Ik ben bij! Die van gisteravond nog niet gezien maar de eerste 2 wel. Het blijft me toch verrassen. Dat is het leuke eraan vind ik. Bij de meeste series/films kan je het voorspellen maar bij Sherlock niet echt. Hoe was de laatste? (zonder spoilers) ;)



Trouwens, Planet Earth S2 is ook elke zondag op de NPO. Super mooi!


Ik zat te stuiteren na afloop, duurde even voor ik kon slapen haha!
Reputatie 7
Badge +30
Sherlock
Oooh, ik kijk er naar uit! Had geen tijd gisteravond, en ga vanavond naar de bios, dus ik kan morgen pas kijken!
Reputatie 4
Badge +3
Sherlock
Oooh, ik kijk er naar uit! Had geen tijd gisteravond, en ga vanavond naar de bios, dus ik kan morgen pas kijken!




Ik ben benieuwd naar wat je er van vind, zoals Paul al zegt, blijven ze verrassen en deze zit ook weer vol "easter eggs" dus voor de echte nerd: Happy hunting haha.
De slimste mens, Victoria, Vera, Flikken Maastricht, Moordvrouw. Maar ik luister vooral 's avonds later meestal naar de radio (NPO Radio 5). TV-kijken wordt langzamerhand minder. Daarom ook geen Netflix: films duren me meestal te lang, daar kan ik het geduld vaak niet meer voor opbrengen. Daarom neem ik genoemde series ook altijd op, zodat ik (- als ik voortijdig afhaak - het laatste stuk) later kan kijken.
Reputatie 7
Badge +25



The Blacklist krijgt een spin-off met "onze" Famke Janssen: The Blacklist: Redemption.

De trailer ziet er tof uit: Trailer van The Blacklist: Redemption.



@Giant: Ik zit echt helemaal in The affair trouwens. Nu ergens in seizoen 2. Echt een aanrader.
Reputatie 7
Badge +30
Sherlock
Oooh, ik kijk er naar uit! Had geen tijd gisteravond, en ga vanavond naar de bios, dus ik kan morgen pas kijken!




Ik ben benieuwd naar wat je er van vind, zoals Paul al zegt, blijven ze verrassen en deze zit ook weer vol "easter eggs" dus voor de echte nerd: Happy hunting haha.


Ik was een beetje teleurgesteld wel, uiteindelijk, in Sherlock. Het was een wild ride en spannend enzo, maar uiteindelijk naar mijn idee iets te veel truukjes en gedoe.



Ondertussen ben ik, na op BBC First een paar seizoen 5 afleveringen te hebben gezien, vanaf het begin Call the Midwife gaan kijken. Eerste seizoen afgemaakt gisteren en ook hier ben ik fan van. Hartverwarmend is echt bij uitstek het woord voor deze serie 🙂
Ik kan je de nieuwe serie: "Freddy" aanraden. Wordt gespeeld door o.a. Thom Hofman en Anna Drijver. Gaat over de Heineken ontvoering, maar vooral ook alle zaken eromheen. Denk dat dit wel een succes gaat worden:) Aanrader dus:D
Reputatie 7
Badge +24
De 1e aflevering van seizoen 6 Homeland is begonnen. Heeft iemand gekeken? Ik ga het nog terug kijken! Dat kan heel makkelijk via de app van de NPO 🙂.



Leuk hoor. Dat hier al die series genoemd worden. Jammer alleen dat men er niet bij vermeldt welke zender, welke dag, welke tijd. :(

En of het via Videolandpakket of Netflix (heb ik niet) is te zien.

Er komen hier leuke tips voorbij. Ik hou van series maar om me nou te pletter gaan zoeken. . .
Reputatie 7
Badge +30
Goed punt, Peter! Het is inderdaad wel zo leuk om dat er bij te zeggen.



Voor de series die ik genoemd heb:

Het nieuwe seizoen Sherlock wordt regelmatig uitgezonden op BBC First.

Call the Midwife is ook BBC First (seizoen 5) en Netflix (alle seizoenen).

Victoria is op zaterdagavond op NPO 3.

Alle Star Trek is nu te zien op Netflix.

Shadowhunters is eveneens Netflix.
Victoria is op zaterdagavond op NPO 3.NPO 2!
Badge
Voor mij is Criminal Minds (behalve het laatste seizoen, die valt tegen) absoluut de beste serie. Verder kijk ik The blacklist / Flikken Maastricht / The 100.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @JoramL, wat leuk om je hier op het forum te zien!









The 100 hoor ik goede verhalen over, wil ik ook zeker nog gaan kijken! Heb je alle afleveringen ervan gezien?
Reputatie 7
Badge +12
Kijkt iemand al Designated Survivor? Ook zeker een aanrader! Gaat over de aangewezen persoon die de president opvolgt in het onwaarschijnlijke geval dat de complete regering tegelijkertijd omkomt. En laat dat nou net gebeuren 😉

Reageer