Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Badge
Hoi @JoramL, wat leuk om je hier op het forum te zien!









The 100 hoor ik goede verhalen over, wil ik ook zeker nog gaan kijken! Heb je alle afleveringen ervan gezien?


dank je wel. :D



Ik ben nu bijna klaar met Seizoen 3. Dus kan straks direct mooi door naar Seizoen 4. Aan het begin lopen de verhaallijnen door elkaar, maar het is een mooie meeslepende serie.
Reputatie 7
Badge +30
Victoria is op zaterdagavond op NPO 3.NPO 2!



Oeps! Dank voor de correctie 😃 Ik heb een opname ingepland en daarna niet meer zo gelet op de zendernaam.



The 100 staat op mijn lijst. Ik heb vorig jaar het eerste boek gelezen. Die vond ik iets tegenvallen, maar ik hoorde van vrienden al dat de serie beter is. Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +25
The 100 is wel tof inderdaad. 2,5 seizoen gekeken ongeveer. :)



The Affair heb ik nu helemaal gezien (3 seizoenen). Toppertje.



Ik ben benieuwd naar Legion trouwens. Begint a.s. donderdag. Moet wel je ding zijn. 😛 Is niet voor iedereen vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +16
The Missing



Prachtige psychologisch dramaserie. 2e reeks onlangs uitgezonden door de BBC en nu nog bij de VRT, maar wie het hebben gemist: beide seizoenen staan op Netflix.
Reputatie 7
Badge +25
Ik zag 'm al staan inderdaad maar had er nog niet van gehoord. Aangezien The Affair een succes was geef ik deze ook een kans. 😉
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb van de week de eerste aflevering van Legion gezien (Fox, donderdag 22;00). Ik denk dat 'beetje vreemd, maar wel lekker' om eens een slogan te stelen, een goede omschrijving is. Het idee is interessant en de uitvoering trok me wel. Het is een beetje weird, maar ik denk dat ik het leuk vindt. Vanavond de tweede aflevering kijken (lang leve serieopname).
Reputatie 7
Badge +24
The Missing



Prachtige psychologisch dramaserie. 2e reeks onlangs uitgezonden door de BBC en nu nog bij de VRT, maar wie het hebben gemist: beide seizoenen staan op Netflix.




Ik heb hier het 1e seizoen van gezien! Vond ik erg spannend en ik zag inderdaad ook dat het 2e seizoen erop staat! Ik weet wat ik vrijdag na werktijd ga doen 😉.
Reputatie 7
Badge +16
Liefhebber van James Nesbitt, Cindy? Helaas officieel niet in Nederland te zien, maar deze serie is ook wel heul erg goed, serie 2 is net begonnen op Sky:

Reputatie 5
Badge +4
Hoi,



Heb mij gisteren al voorgesteld en mij werd gevraagd of ik hier ook eens wilde delen wat mijn favo's zijn. Ik had namelijk aangegeven dat series kijken één van m'n hobby's is.

PS. Netflix is ideaal, dus hieronder een kleine selectie :)



Reeds gekeken;

- The bridge

- The killing (Scandinavische versie)

- Penny Dreadfull

- Scream the series



Op dit moment kijk ik;

- Sleepy Hollow

- The 100

- Riverdale



Still to watch;

- The Missing



En ik ben erg benieuwd naar deze Netflix original. Is alleen geen series volgens mij ;)

Reputatie 7
Badge +24
Leuk je hier te zien @Ray_mond! Netflix vind ik ook ideaal 😉. Penny Dreadfull ken ik niet! Zal er binnenkort eens naar kijken wat het precies is, wel benieuwd naar.
Reputatie 7
Badge +25
Penny Dreadfull kon ik niet echt volhouden eerlijk gezegd. Maar ik vind Josh Hartnett wel tof(Lucky number Slevin op Netflix!).



The 100 is tof inderdaad. Ik ben nu bezig met Suits, Black Sails en Legion. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Gisteren mee begonnen, te zien op NETFLIX. Zweeds/Duits/Vlaamse detectiveserie met een goede cast:

Reputatie 7
Badge +24
De linker speelde ook in Borgen, daar vond ik hem erg goed @Giant2000. Hoe ver ben je en wat vind je er tot dusver van?
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb één aflevering gezien, boeiend!
Ik kijk graag naar series als, NcisLA en Ncis.

Hawaii Five-.O.

The big bang theory.

Gordon Ramsay, oorlog in de keuken. Niet echt een serie, wel interessant omdat ik vroeger in de keuken heb gewerkt.

Scorpion.
Reputatie 7
Badge +16
De linker speelde ook in Borgen, daar vond ik hem erg goed @Giant2000. Hoe ver ben je en wat vind je er tot dusver van?

Heb The Team dit weekend afgekeken. Wat ik wel vaker heb met internationale producties is dat het wisselen van talen mij wat stoort. Natuurlijk is het realistisch dat een Deen Deens spreekt, een Duitser Duits, een Vlaming Nederlands en een Waal Frans. Onderling wordt er dan voor het gemak Engels gesproken en zijn er ook een handvol Russen en andere Oostbloklanders in de serie, ieder met hun eigen taal. Dan heb je dus in 1 serie 7 talen door elkaar, gecombineerd met veel namen en ingewikkelde crimes en dat is best vermoeiend!

Hetzelfde had ik ook deels bij de KPN serie Brussel en zo'n serie in 1 weekend af kijken is er voor mij niet bij dan. Na een aflevering heb ik gewoon even mijn rust nodig.

Maar al met al vond de serie heel spannend en het kijken waard, al was het plot dan weer wat voorspelbaar. Ik zou hem een 7/10 geven.
Reputatie 7
Badge +30
Ik kijk graag naar series als, NcisLA en Ncis.

Hawaii Five-.O.

The big bang theory.

Gordon Ramsay, oorlog in de keuken. Niet echt een serie, wel interessant omdat ik vroeger in de keuken heb gewerkt.

Scorpion.




Alle NCIS'en mag ik ook graag zien. Inmiddels heb ik door de jaren heen van de originele NCIS bijna alles al gezien. Met Los Angeles & New Orleans kijk ik nu via de commerciëlen (Net5 geloof ik?) naar de nieuwe seizoenen. Het nieuwste seizoen van het origineel kan me iets minder boeien, ik ben minder te spreken over de nieuw agents.



Big Bang Theory realiseerde ik me vorige week ineens dat dit ervoor was (Veronica). Ik was halverwege seizoen 8 blijven steken dus dat kon ik toen mooi afkijken (Terugkijken via de gids FTW). Seizoen 9 heb ik nu een opname voor staan. En seizoen 10 eveneens, ondanks dat ik daar dan de eerste paar afleveringen van heb gemist. Maar dat komt nog wel weer.
Reputatie 7
Badge +16
Gisteren The Kettering Incident afgekeken, prachtige serie, helaas nog niet bij de Nederlandse aanbieders gezien.

http://www.imdb.com/title/tt4228802/

Reputatie 7
Badge +16
Ik ben net klaar met de Davinci demons (S3) leuk seizoen 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Gisteren begonnen aan Ennemi Public, een Waalse misdaadserie geïnspireerd op de zaak Marc Dutroux. De afgelopen weken was deze serie te zien op Canvas.

Reputatie 7
Badge +16
Nadat ik The Crown in 1 keer heb uitgekeken,

Ik ben gisteren begonnen met The Crown. Wat een prachtige serie.
Reputatie 7
Badge +25
Ik ben nu bezig in Designated survivor.



Ik kijk nu prison break
Reputatie 7
Badge +16
Begonnen aan de HBO serie Big Little Lies, geweldig acteerwerk!

Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk nu prison breakIk ben ook geneigd om daar weer in te duiken i.v.m. de nieuwe afleveringen.

Begonnen aan de HBO serie Big Little Lies, geweldig acteerwerk! Deze lijkt mij ook wel wat. Ik vind het mooi om te zien dat die "grote" acteurs/actrices tv-series doen. Kwaliteit wordt steeds beter.



Ik ben nu begonnen aan "13 Reasons Why" op Netflix. Een beetje teenage-ish maar ik vind het goed.

Reageer