Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Helaas is HBO gestopt in Nederland, geen idee of Big Little Lies bij Z**** te zien is nu.
Z****? Je bedoelt VZ?
Reputatie 7
Badge +16
Z****? Je bedoelt VZ?

🆒 ja die. Op één of andere manier weigert mijn toetsenbord de juiste naam neer te zetten. Staat zeker in de wachtwoord modus.
Reputatie 7
Badge +16
Gisteren parallel ook maar begonnen met de 6e reeks Homeland. Uitgezonden door BNN op NPO3.

Z****? Je bedoelt VZ?

🆒 ja die. Op één of andere manier weigert mijn toetsenbord de juiste naam neer te zetten. Staat zeker in de wachtwoord modus.


Staat er dan bij de suggesties geen >?
Reputatie 7
Badge +16
Fabrik der Offiziere (De Officierenfabriek)



West-Duitsland / Tsjechoslowakije

Oorlog

360 minuten (miniserie, 4 delen)



geregisseerd door Wolff Vollmar

met Manfred Zapatka, Kalr Walter Diess en Thomas Holtzmann



Dit is het verhaal van luitenant Karl Krafft in het jaar 1944, toen de oorlog al was verloren. Hij werd gestationeerd op de Officieren Fabriek. Een trainingsschool waar de fine fleur van de Duitse jeugd werd klaargestoomd om als soldaten te vechten voor het vaderland. Op het moment van zijn aankomst is er op deze militaire academie een moord gepleegd, die in de doofpot is gestopt. Een misdaad met politieke achtergronden, die in de loop van de officiersopleiding moet worden opgelost door luitenant Krafft.



Vanaf zondag 7 mei elke zondag op ONS (174)
Reputatie 7
Badge +16
Riphagen (2016)



Riphagen is een WOII-misdaadthriller gebaseerd op het leven van Andries ‘Al Capone’ Riphagen. Riphagen (Jeroen van Koningsbrugge) is niet alleen een bokser, zwarthandelaar en souteneur, maar vooral een fervent Jodenjager. Riphagen wordt onmetelijk rijk met het opsporen, afpersen en verraden van Joodse onderduikers en waant zich hierbij onaantastbaar. Maar als hij een belangrijke verzetsgroep verraadt, opent de jonge politieagent en verzetsstrijder Jan van Liempd (Kay Greidanus) de jacht op hem.



Riphagen is een film van regisseur Pieter Kuijpers. De film is geproduceerd door Pupkin in coproductie met VPRO. In januari werd Riphagen als driedelige serie uitgezonden. Alle afleveringen zijn voor onbeperkte tijd hier te bekijken. Scroll daarvoor naar onderen.



Riphagen wordt op donderdag 4 mei als marathon uitgezonden vanaf 20.30 uur op NPO 3.
Lekker bezig, Giant2000 😃 Rustig op het werk?



Riphagen staat hier al ingesteld. 🙂
Reputatie 5
Ik ben begonnen aan het 3de seizoen van "Better call Saul" op Netflix, een toffe spin-off van "Breaking Bad". Nu in seizoen 3 zie je echt dat de opname techniek weer een stuk beter is, het beeld is in 4K werkelijk ragscherp,
Badge
- The 100 (netflix) Alles gezien. Nu wachten op seizoen 5. Waarschijnlijk begin 2018, ALS netflix en the CW de deal blijven houden...

- Touch (netflix)

- The originals (netflix) Kijkt vooral mijn vrouw, ik af entoe...

- Stranger things (mijn vrouw)
Reputatie 7
Badge +25
- The 100 (netflix) Alles gezien. Nu wachten op seizoen 5. Waarschijnlijk begin 2018, ALS netflix en the CW de deal blijven houden...

- Touch (netflix)

- The originals (netflix) Kijkt vooral mijn vrouw, ik af entoe...

- Stranger things (mijn vrouw)




The 100 heb ik ook grotendeels gezien. Was leuker dan ik had verwacht!

Touch was toch al snel gecancelled? Vaak begin ik er dan niet aan omdat er dan geen mooi eind aan zit. :P

The originals ben ik bij afgehaakt na 2 seizoenen maar Stranger Things is echt geweldig. ;)



Ik kijk nu Into the badlands. Die serie is niet voor iedereen maar echt iets voor mij. :)

Reputatie 7
Badge +16
Heeft iemand het nieuwe seizoen van House of Cards al gezien? Ik wil geen spoiler plaatsen, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vonden. Ik vind het te langdradig en te onwerkelijk worden.
Reputatie 7
Badge +25
Heeft iemand het nieuwe seizoen van House of Cards al gezien? Ik wil geen spoiler plaatsen, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vonden. Ik vind het te langdradig en te onwerkelijk worden.

Ik niet in ieder geval. Ik ben bij het begin van het vorige seizoen... Misschien @Cindy_ of @Justin_?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb 'm al wel gezien! De eerste 3 afleveringen kon ik er niet echt inkomen, daarna alles achter elkaar uitgekeken 😉. Ben wel benieuwd wat ze het volgende seizoen gaan doen. Ik vind het ook ietwat langdradig worden.
Reputatie 7
Badge +22
Heeft iemand het nieuwe seizoen van House of Cards al gezien? Ik wil geen spoiler plaatsen, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vonden. Ik vind het te langdradig en te onwerkelijk worden.Als je seizoen 5 bedoeld, die heb ik op Netflix (Ultra HD 4K) staan.

Alleen heb ik hem nog niet gezien.
Reputatie 7
Badge +22
Mijn serie is:

Orange Is The New Black deze wordt op Netflix in Ultra HD 4K weergegeven. 😳





En documentaire: Lock Up (Netflix)





Reality: Under Arrest (Netflix)



(Ik kijk veel naar Netflix)
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb 'm al wel gezien! De eerste 3 afleveringen kon ik er niet echt inkomen, daarna alles achter elkaar uitgekeken 😉. Ben wel benieuwd wat ze het volgende seizoen gaan doen. Ik vind het ook ietwat langdradig worden.

Ik had hetzelfde, in het begin niet door te komen... gisteren de laatste aflevering gezien, het werd er wel spannender op maar ook wel onwerkelijker, waarbij ik me afvraag of dit het Trump effect is geweest.
Badge
- The 100 (netflix) Alles gezien. Nu wachten op seizoen 5. Waarschijnlijk begin 2018, ALS netflix en the CW de deal blijven houden...

- Touch (netflix)

- The originals (netflix) Kijkt vooral mijn vrouw, ik af entoe...

- Stranger things (mijn vrouw)




The 100 heb ik ook grotendeels gezien. Was leuker dan ik had verwacht!

Touch was toch al snel gecancelled? Vaak begin ik er dan niet aan omdat er dan geen mooi eind aan zit. :P

The originals ben ik bij afgehaakt na 2 seizoenen maar Stranger Things is echt geweldig. ;)





Ja The 100 vinden wij ook gaaf

Touch gecancelled? Geen idee. Ik zal mij es inlezen...

Over geen mooi eind gesproken: DAT vind ik nou juist een groot nadeel van series. Meestal een open eind voor een nieuw seizoen. Ok.. dat is nou ook juist de kracht van series en het spannende eraan, maar toch 😃
Reputatie 7
Badge +25
@Giant2000Daar zijn de acteurs wel over geïnterviewd bij talkshows enzo. Volgens mij heeft het wel invloed gehad op de show..



@csjah2 Ja, 2 seizoenen dacht ik in totaal.



Ja, aan het eind van een seizoen is nog tot daar aan toe maar als een serie dan ineens wordt gecancelled dan zitten wij met de gebakken peren. 😛
Reputatie 7
Badge +16


Over geen mooi eind gesproken: DAT vind ik nou juist een groot nadeel van series. Meestal een open eind voor een nieuw seizoen. Ok.. dat is nou ook juist de kracht van series en het spannende eraan, maar toch :D


Ja dat vind ik ook wel. Een miniserie heeft daar geen last van.
Badge
jammer dat touch gecancelled is.... hopelijk heeft ie een redelijk mooi/goed einde...
Reputatie 7
Badge +25
Oud topic, maar eens even kijken of we er nieuw leven in kunnen blazen. Ik heb afgelopen weekend part 2 van The OA (Netflix) gekeken. Heel gaaf!



Synopsis Part 1:

"Having gone missing seven years ago, the previously blind Prairie returns home, now in her twenties with her sight restored. While many believe she is a miracle, others worry that she could be dangerous."



Reputatie 7
Badge +19
Tof!! Ik heb The OA seizoen 1 ook gekeken, maar dat is al zo'n tijd geleden dat ik niet precies meer weet hoe het eindigde. Vond de serie erg vaag😅maakte de serie ook wel weer interessant 🤓



Op het moment kijk ik via Netflix nieuwe afleveringen van Homeland en Suits en via Videoland Scandal. Zo te lezen moet ik daarna maar over naar The OA seizoen 2✌🏼
Reputatie 7
Badge +25
Er zit wel een kleine recap voor het nieuwe seizoen, maar het wordt echt wel weer vreemd dit seizoen. Ik hou er van. Veel vragen die beantwoord worden, maar ook een hele rits nieuwe vragen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik als Formule 1 fan heb een docu gezien van Netflix, wie van de formule 1 houdt is dit een leuke docu:

Reageer