Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9987 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

358 reacties

@Giant2000 en @Nadia ik merk dat ik niet echt kan meepraten, heb net geen Netflix.



Maar bijvoorbeeld NCIS kijk ik af en toe, Lethal weapon.



Ennuh, Dennis en Fame, sttt niet zeggen Hulk Hogan of Macho Man (Randy Savage) worden anders boos.😉
Reputatie 7
Badge +22
Ennuh, Dennis en Fame, sttt niet zeggen Hulk Hogan of Macho Man (Randy Savage) worden anders boos.😉

🤣 Dat zal toch wel meevallen? 😜
Reputatie 7
BAM! 5 minuten seizoen 3 van Stranger Things aan het kijken, zit ik er weer helemaal in na anderhalf jaar 😅



Reputatie 7
Badge +25
BAM! 5 minuten seizoen 3 van Stranger Things aan het kijken, zit ik er weer helemaal in na anderhalf jaar 😅

Helemaal mee eens. Gisteren de eerste afl. gekeken, en zit er ook weer helemaal in. Die 80's vibe bevalt me wel.
Reputatie 7
Eens 😜
Reputatie 7
Badge +25
Ook een aanrader op Netflix is The Affair



In The Affair volgt men Noah Solloway en Alison Bailey en de emotionele impact van hun buitenhuwelijkse relatie. De twee ontmoeten elkaar in het stranddorpje Montauk, New York op Long Island. Hij is een leerkracht die na het schrijven van een debuutroman moeite heeft een vervolg rond te krijgen. Noah is getrouwd en vader van vier kinderen. Alison is een jonge serveerster die haar leven en haar huwelijk terug op de sporen probeert te krijgen nadat haar kind overleed.


@Giant2000; heb je deze serie trouwens nog gevolgd? Er komt nog 1 laatste seizoen van dacht ik.
Reputatie 7
Badge +16


Ook een aanrader op Netflix is The Affair



In The Affair volgt men Noah Solloway en Alison Bailey en de emotionele impact van hun buitenhuwelijkse relatie. De twee ontmoeten elkaar in het stranddorpje Montauk, New York op Long Island. Hij is een leerkracht die na het schrijven van een debuutroman moeite heeft een vervolg rond te krijgen. Noah is getrouwd en vader van vier kinderen. Alison is een jonge serveerster die haar leven en haar huwelijk terug op de sporen probeert te krijgen nadat haar kind overleed.
@Giant2000; heb je deze serie trouwens nog gevolgd? Er komt nog 1 laatste seizoen van dacht ik.


jazeker! Ik kijk uit naar het laatste seizoen
Reputatie 7
Ik heb ook weer een leuke 'ontdekt' op Netflix die ik met jullie moet delen.



Quicksand (Störst av allt)- Zweedse drama serie. Op een school in een rijke buurt in de Zweedse hoofdstad Stockholm vindt er een schietpartij plaats. De normale studente Maja Norberg wordt op de plaats delict opgepakt, duidelijk is dat zij hier 'schuldig' aan is. Ze wordt in de gevangenis en ondervraagd. Maja ontkent dat ze de misdaad heeft gepleegd. Door de afleveringen heen zijn er flashbacks van Maja die het gehele verhaal blootleggen.



Het scenario is geschreven door Camilla Ahlgren (The Bridge) als verfilming van Malin Persson Giolito's roman.





Ik denk ook wel iets voor @Giant2000!
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb ook weer een leuke 'ontdekt' op Netflix die ik met jullie moet delen.



Quicksand (Störst av allt)- Zweedse drama serie. Op een school in een rijke buurt in de Zweedse hoofdstad Stockholm vindt er een schietpartij plaats. De normale studente Maja Norberg wordt op de plaats delict opgepakt, duidelijk is dat zij hier 'schuldig' aan is. Ze wordt in de gevangenis en ondervraagd. Maja ontkent dat ze de misdaad heeft gepleegd. Door de afleveringen heen zijn er flashbacks van Maja die het gehele verhaal blootleggen.



Het scenario is geschreven door Camilla Ahlgren (The Bridge) als verfilming van Malin Persson Giolito's roman.



Ik denk ook wel iets voor @Giant2000!


Heb ik gezien! 👦🏾
Reputatie 7
Badge +28
Morgenavond om 20.25 begint het nieuwe seizoen van mijn favoriete serie:



Hunted!



De afgelopen drie jaar zat ik wekelijks vol spanning achter de buis. Wat gaat het nieuwe seizoen opleveren?



De deelnemers van dit jaar



Trailer
Reputatie 7
Badge +28
Yess! Die kijk ik ook elk jaar trouw. @Marcia_ ook geloof ik 🙂 Ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +30
Ja! Al vind ik het wel steeds minder leuk, omdat het de gezochten (is dit een woord?) wel heel moeilijk wordt gemaakt door gezamenlijke puzzelstukjes. Als één team/persoon faalt, dan is dat van invloed op de anderen. Vind ik jammer!
Reputatie 7

Vers op Netflix: The Spy

Mini serie over het waargebeurde verhaal van de Israëlische geheim agent Elijahu ben Shaul Cohen (Eli Cohen).

De maker van The Spy is Gideon Raff, de man achter Homeland (ook persoonlijk favoriet), de thriller die weer is gebaseerd op zijn Israëlische serie Prisoners of War.
Sacha Baron Cohen speelt de Mossad-agent die weet te infiltreren in de hogere echelons van de Syrische overheid, en met zijn acties een sleutelrol speelde in de Zesdaagse Oorlog. Eli Cohen wordt in 1965 gearresteerd door de Syriërs, en publiekelijk geëxecuteerd. Maar de door hem verkregen informatie was cruciaal voor de overwinning van de Israëliërs in 1967.

De vooravond van Cohens ophanging is het startpunt van deze mini serie. In de openingsscène wordt een rabbi halsoverkop door Syrische militairen in Damascus een dodencel ingeleid, waar hij enkele laatste woorden mag wisselen met Cohen. De geheim agent is zichtbaar gemarteld, gezien zijn bloederige vingers waarin de nagels ontbreken. Dan wordt er geschakeld naar een aantal jaren eerder, toen Cohen werd gerekruteerd door de Israëlische geheime inlichtingendienst. Na een zeer intense training vertrekt hij naar Buenos Aires. Dat was destijds het epicentrum van Arabische expats; de plek waar hij zich zal voordoen als Syrische zakenman die graag als 'patriot' terugkeert naar zijn land: Syrië om daar te dienen.

Super spannende mini-serie. Ik ben nu bij de derde aflevering en ondanks dat de (onheilspellende) uitkomst over het lot van Eli bekend is, kan ik niet wachten om verder te kijken. Aanrader!

@Joran,@Paul_ ,@Giant2000,@Bart_ @Alex_P, @Erwin_ , @Erik_    

Reputatie 7
Badge +28

Zometeen om 20.25. Deel 2 van Hunted! 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Zometeen om 20.25. De finale van Hunted 2019 ! 

 

https://www.avrotros.nl/hunted/gemist/detail/item/hunted-s4-afl-8-25-11-2019/

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Sherlock (Benedict :heart_eyes:) gebingewatched tot ik er moe van werd :sweat_smile:

Outlander (boeken allemaal gelezen)

En een bijzonder aangrijpende serie vond ik Seven Seconds :cry:

En natuurlijk alles verslonden van🖖 💝 

Reputatie 7
Badge +28

JAAAAAA, vanavond vanaf 20.25 (NPO 3) begint het nieuwe seizoen van Hunted !

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Away op Netflix is een mooie serie! Helaas nog maar 1 seizoen, maar zeker de moeite waard.

Op Instagram volg ik astronauten die in ISS zitten. Zo bijzonder! Live spacewalks gewoon op je scherm thuis. 

Nog meer bijzonder is dat ik een aantal keer in het Johnson Space Center te Houston TX ben geweest, geweldig vond ik dat! 

Reputatie 7
Badge +28

Wat was het spannend. Op 25 januari 2021 gaat het verder met Hunted! Vips. Ik ben benieuwd. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben na enkele afleveringen behoorlijk onder de indruk van de Franse serie Zone Blanche, een kneiterspannende serie die je op Netflix kunt vinden. Het is een soort van kruising tussen The Bridge en Twin Peaks. Je komt terecht in een afgelegen dorpje in de Vogezen, waar een ietwat getraumatiseerde politieagente een reeks lugubere misdaden probeert op te lossen.  Het dorpje wordt omringt door een mooi, maar bijzonder griezelig bos waar je geen mobiel bereik hebt en waar nog veel meer nare dingen gebeuren. Dikke tip! 

 

Reputatie 7
Badge +28

JAAAAAA, maandag gaat Hunted weer beginnen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Je bent nogal fan van Hunted, zie ik @Noordzee  ;-)   

Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar ik ontdekte wel een nieuwe, erg vermakelijke serie op Netflix. Vijf afleveringen maar, je bent er zo doorheen.  

Lupin is een Franse serie, die gaat over een man die zijn valselijk beschuldigde vader wil wreken. Hij groeit uit tot een meesterinbreker, die met veel vermommingen en misleiding zijn vijanden te lijf gaat. Een beetje de Franse tegenhanger van Sherlock, maar in plaats van naar een antisociale privédetective kijk je nu naar een bijzonder sociale en vriendelijke ‘crimineel'. 

De hoofdrol wordt gespeeld door Omar Sy, die je kent van de prachtige film Intouchables. 


 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik zal deze topic eens uit het stof halen, ik kijk op dit moment naar The Blacklist: (Netflix, seizoen 1 t/m 7) Hopelijk komt Netflix ook nog met seizoen 8 & 9. 

En ver kijk ik nog naar Homeland: (seizoen 1 t/m 8, Netflix)

Bijde spannende series waar ik naar kijk, ben met The Blacklist bij seizoen 4, afl. 3, en bij Homeland seizoen 1, afl. 2. Met Homeland ben ik pas begonnen. 😁 

Hebben jullie nog favorieten series of films die je met ons wilt delen? 😉

Reputatie 7
Badge +25

Dat zijn goede series Dennis. Ik zit op dit moment meer in de wat “lichtere” series. 

Bijvoorbeeld Atypical. Netflix serie die grappig, licht en makkelijk verteerbaar is. 

 

Reputatie 7

Poosje geleden 2 seizoenen van Scream uitgebinged (helaas is de 3e niet online) eindelijk Suits af kunnen sluiten. Aan het mee-kijken met Virgin River, morgen komt Outer Banks seizoen 2 erop. Een wat oudere 'tienerserie' Dawson's Creek is ook wel leuk (ivm burn out herstel mag ik eigenlijk niet echt spannende series kijken :nerd: ​​​​​​Scream was alweer beetje teveel van het goeie,.. ) wordt ook echt weer hoog tijd voor You en The Stranger,.. Riverdale eindelijk weer in augustus, Locke & Key komt in oktober. Cobra Kai mag ook wel weer komen. Better call soul moet nog verder gekeken worden. Ozark, Stranger Things. How to get away with murder. Lucifer En Blacklist loop ik ook mee achter. Kan wel door blijven gaan. Maar momenteel beetje een softie :joy:

Ben vooral benieuwd wat Viaplay ons brengt. Dat lijkt me ook erg leuk. 

Reageer