Wel of niet taggen op het forum?

  • 28 January 2023
  • 23 reacties
  • 165 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, wij hebben hier 3 tv's dat betekent 3 kastjes met dat nieuwe abonnement? Wat zijn de kosten dan?

Voor elke kastje vijf euro extra. Dus de reguliere prijs plus € 10,00 het eerste kastje is inbegrepen.

 

Of er echt voor elke TV zo'n kastje noodzakelijk is dat ligt voor elke klant anders. Voor ons voldoet de itv app op een Firestick van Amazon prima op een tweede TV. Dat is ons die 5 euro extra niet waard.

Hoi @Galdor68 . KPN TV kost in het nieuwe abonnement € 12,50 met 1 ontvanger. Basispakket zonder opnemen.

 En voor de volledigheid extra ontvangers nog steeds € 5 per stuk per maand. Vanaf tweede opnemen er gratis bij.

Dat weet ik, allemaal waarom net als JanD die nodeloze tag.

 

Is wat ik schreef dan echt zo onduidelijk?  Met drie ontvangers veranderd er niks aan hoe het was, het gaat € 10,00 extra kosten dus € 22,50 voor drie ontvangers. Die extra 2,50 valt bij sommige abbonementen weg door de iets lagere internet kosten maar per saldo maakt het weinig verschil.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt. Afgesplitst wegens off topic. 


23 reacties

Galdor68 schreef:

Dat weet ik, allemaal waarom net als JanD die nodeloze tag.

Als er meerdere deelnemers zijn in een lang topic gebruik altijd de mention (@). Dat bedoel je denk ik.

Als iemand op mij reageert in een lang topic is de mention heel fijn. Vind ik.

Is wat ik schreef dan echt zo onduidelijk?

Kennelijk was wat je schreef inderdaad niet duidelijk 😁😉. Als ik het anders had begrepen had ik de opmerking helemaal niet gemaakt, hè.

Reputatie 7

PeterG schreef:

Als iemand op mij reageert in een lang topic is de mention heel fijn. Vind ik.

Wat is het voordeel van dat je een mailtje krijgt dat iemand je genoemd heeft i.p.v. dat iemand een nieuwe reactie geplaatst heeft?

PeterG schreef:

Als iemand op mij reageert in een lang topic is de mention heel fijn. Vind ik.

Wat is het voordeel van dat je een mailtje krijgt dat iemand je genoemd heeft i.p.v. dat iemand een nieuwe reactie geplaatst heeft?

Die emailtjes staan al uit hier juist door zeer veel nutteloze mentions. Als een tag nut heeft prima, maar zowel het bericht van JanD en PeterG aan mij gericht zijn nutteloos tag dan de vraag steller zelf. Beide heren kunnen weten dat ik prima op de hoogte ben van de nieuwe propositie.

PeterG schreef:

Als iemand op mij reageert in een lang topic is de mention heel fijn. Vind ik.

Wat is het voordeel van dat je een mailtje krijgt dat iemand je genoemd heeft i.p.v. dat iemand een nieuwe reactie geplaatst heeft?

Als er na een reactie op mij al weer tig reacties zijn geweest heb ik die al vaak gemist.

Ik kom er dan, soms dagen later, op terecht als ik iets terugzoek. 

Als iemand op je reageert wil je dat toch weten? @wjb    (dode mention 😎)

Reputatie 7

Off-topic:

Als iemand op je reageert wil je dat toch weten? @wjb    (dode mention 😎)

Maar dat weet ik dan toch al omdat ik een mailtje krijg dat iemand gereageerd heeft in het topic. Meer hoef ik echt niet te weten. Ik vind het storend als er klakkeloos mentions gebruikt worden om aan te geven dat er gereageerd is. Een mention is wat mij betreft alleen zinvol als je iemand wilt oproepen om deel te nemen aan het topic omdat zijn/haar expertise wellicht zou kunnen helpen.

Ja, dat is prima, wjb. Jouw mention ik dan ook niet meer (tenzij je nog niet actief bent in een topic en je expertise daar handig is). Omdat ik dat nu van je weet. 

En van Galdor68 weet ik het nu ook. 😀

Anderen blijf ik mentionen tenzij anders aangegeven. 😉

Reputatie 7

Off-topic:

Anderen blijf ik mentionen tenzij anders aangegeven. 😉

Jammer, mentions zijn mijns inziens niet bedoeld om aan te geven dat je gereageerd hebt.

Ik hoop overigens dat een moderator deze off-topic discussie zal afsplitsen van dit topic.

Reputatie 7
Badge +7

Off topic:
Persoonlijk vind ik die mentions, net als Peter, ook handig. Waarom? Omdat ik dan weet dat er iemand specifiek op een post van mij heeft gereageerd. Het betekent voor mij “extra aandacht".

Zo zien we maar weer: zoveel mensen, zoveel meningen.

Off topic:
Persoonlijk vind ik die mentions, net als Peter, ook handig. Waarom? Omdat ik dan weet dat er iemand specifiek op een post van mij heeft gereageerd. Het betekent voor mij “extra aandacht".

Zo zien we maar weer: zoveel mensen, zoveel meningen.

 

Het gaat mij er meer om hoe deze mention optie wordt gebruikt. Dat is nog al eens overmatig en overbodig.

 

Reputatie 7
Badge +20

Off topic.

Zie hier.

Misschien hier verder gaan i.v.m. reageren, mention, etc.

Off topic

 

En misschien ook zie hier, i.v.m. respect.😉

Dat weet ik, allemaal waarom net als JanD die nodeloze tag.

Hallo @Galdor68 wat doe ik verkeerd en wat is ‘taggen’?

 

Het is gebruik van de mention ofwel @ met de naam. 

Het is gebruik van de mention ofwel @ met de naam. 

Dan doe ik dat gewoon niet meer op deze blijkbaar ‘foute’ manier. Ik heb bij mijn instellingen gelukkig ook alles uit gevinkt, anders zou ik gek worden van al die mails. Ik kijk zelf gewoon regelmatig op het forum.

@  PeterG

Dat weet ik, allemaal waarom net als JanD die nodeloze tag.

Hallo @Galdor68 wat doe ik verkeerd en wat is ‘taggen’?

 

Als het bericht zelf wordt gequote heeft de @ mention geen meerwaarde dus is deze overbodig dan weet de schrijver al dat het om zijn of haar bericht gaat. Het is niet perse 'verkeerd' maar nodeloos en eerlijk gezegd irritant als je de optie van emailtjes bij een mention aan hebt staan. Ik heb dat zoals eerder gemeld bewust uit staan anders heb ik een aparte mailbox of map nodig voor alle mention spam berichten die mijn gewone mail overspoelen.

 

Als een gebruiker langere tijd niet actief is in een topic kan een mention wel meerwaarde hebben. 

De twee specifieke berichten in het topic over TV+ met een mention hoe goed deze ook zijn bedoeld maken het enigzins persoonlijk gericht. Dat kan verkeerd overkomen, daarom gebruik een mention alleen als dit nuttig of noodzakelijk is.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

 

Als je Qoute gebruikt, haal dan zoveel mogelijk eruit, anders wordt een topic veel en veel te lang.

 

En met de mention @ kan je ook perfect verwijzen.

 

Ik gebruik beide. 😉😊

Afhankelijk van de soort vraag of reactie. 

Reputatie 7

Het zijn hier soms net de ouderensoos, alsof je tegen dovemansoren kletst of er wordt niet goed gelezen,… Dan wordt er in een topic al snel achterelkaar 'meegekletst' over hetzelfde en krijg soms wel heel bijzondere onbegrijpbare reacties onder elkaar 🤣

En dat onnodige gemention er dan bij,.. . Too much,... Geeft veel onnodige prikkels. Ik lees alleen maar wat ik wil lezen, mij taggen heeft totaal geen zin. Er komt via geen enkel kanaal bij mij dan iets binnen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Nou, nou… Is niet nodig deze reactie, vind ik. Er is gewoon een gesprek/discussie gaande. Meer niet.

Toch geeft de reactie van JB22 precies de gedachte weer die ik ook heb.

JanD had mij al aangevuld/verbeterd met een quote en een mention daarna PeterG ook nog eens exact dezelfde aanvulling/verbetering ook een quote en een mention.

Aanvullen is prima maar richt het antwoord dan naar de vraagsteller en voor je klakkeloos de mention of een quote gebruikt lees de laatste reacties door zo worden onnodige dubbele reacties voorkomen.

 

Ik heb soms ook de indruk dat er gereageerd wordt om het reageren, dan is er al een passend antwoord geplaatst en een ander plaatst kort daarna een soortgelijk antwoord, ik maak me daar, per abuis, soms ook wel eens schuldig aan.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik vindt de @mentions ontzettend handig, ik heb al mijn mailtjes uit staan behalve de @tags. Wordt zo nu en dan nog wel eens getagd door een moderator of iemand anders die monteurskennis wilt. Krijg dan direct een melding op me horloge, als ik dan tijd heb wil ik met alle liefde meekijken/denken. 

Het kan zeker handig zijn maar een aantal mede forum bezoekers gebruiken deze functie onbewust nutteloos.

Voor mij persoonlijk net zo storend als een ongevraagde privebericht.

Reputatie 7

Wordt zo nu en dan nog wel eens getagd door een moderator of iemand anders die monteurskennis wilt.

En dat is mijns inziens dus precies waar die mentions voor bedoeld zijn, iemand bij een topic betrekken omdat zijn/haar expertise gewenst is en niet, ik herhaal niet, om aan te geven dat je gereageerd hebt in een topic.

Reputatie 7
Badge +10

Mentions prima, want ik ga er vanuit dat ik dan ook word aangesproken als in dat de @Anneke-Anna  ook voor mij is bedoeld om mij iets te vertellen o.i.d. Als mijn naam wordt genoemd dan luister ik.  

Veel staat ook uitgevinkt, dus een @ niks mis mee vind ik. Een CC vind ik wel suf staan onder het motto, overdrijven is ook een vak, gooi dan ‘gewoon’ de @ er bij achteraan in het bericht. 

Reageer