Vraag

Whatsapp met Facebook

• 25 augustus 2016
  • 21 reacties
  • 437 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik heb geen Facebookaccount, ik had gelezen dat Whatsapp dingen met Facebook wil delen. Als ik dat niet zou willen, kon ik dat in mijn account uitzetten. Maar nogmaals, ik heb geen Facebook, geldt dat dan ook voor mij?

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Whatsapp is van Facebook, facebook staat er om bekend om "schaduwprofielen" aan te maken van niet bestaande gebruikers.
Reputatie 6
Badge +13
Hoe doe ik dat uitzetten? Ik heb echt geen Facebook.
Dit staat bij FAQ WhatsApp
https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/26000016

Het gaat er dus om of je de nieuwe voorwaarden accepteert m.b.t. het delen met Facebook. Dit gaan ze dus niet, zo te zeggen, ieder afzonderlijk vragen maar het is zo opgesteld in de nieuwe update voorwaarden dat ieder persoonlijk dat kan aangeven.

Aan advertenties wordt verdiend. Gegevens van anderen, jouw en mij zijn big business, zijn geld waard. Alleen de zon gaat voor niets op.

WhatsApp wijzigt de voorwaarden, ga jij wel of niet akkoord?
Dat is in essentie waar het om gaat.
Reputatie 6
Badge +13
Nou, ik kan er niks over vinden, het enige wat ik kan vinden, is in wijzig mijn profiel, geen zin? Importeer uw profiel van Facebook. En dan tik ik daarop, en dan zegt ie: er is geen Facebookaccount ingesteld op uw telefoon. Kan dat nog kwaad als ik daar op tik en er niks gebeurd?
Reputatie 7
Badge +27
Zodra jij in Whatsapp de pop-up krijgt over de nieuwe voorwaarden klik je op de lees-optie. Scroll dan helemaal naar beneden en vink de optie om je gegevens te delen uit.

Als je de nieuwe voorwaarden pop-up al gezien hebt en hem toen hebt geaccepteerd ga je in Whatsapp naar Instellingen >> Account >> Deel mijn accountinformatie Geef daar aan dat je het niet wilt. Als je die optie niet hebt nu, dan heb je de nieuwe voorwaarden pop-up nog niet gehad en moet je daar op wachten.
Dit is gisteren voor wat ik lees bekend gemaakt, dus het gaat nog in werking komen.
'Je bent al de kerst aan het vieren voor het er is'. 😉 een beetje geduld dus...
Extra info.

https://tweakers.net/nieuws/114995/whatsapp-gaat-data-delen-met-facebook.html

*edit
Info uit 1e link.
Toen ik het geplaatst had zag ik de reactie van Erik_
Je zult een optie zien onderin het scherm. Indien je jouw accountinformatie niet wilt delen met Facebook om jouw ervaring met advertenties en producten op Facebook te verbeteren, zorg er dan voor dat deze optie niet geselecteerd of aangevinkt is.
Reputatie 6
Badge +13
En waarom schaduwprofielen?

Screen shot als voorbeeld zojuist door mij geregeld. Laat ff weten of dit duidelijk is fame.
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor de duidelijkheid Erik!:)
Reputatie 6
Badge +13
Ja dat is duidelijk. Die heb ik nog niet gezien.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb een IPhone, is net even anders. Maar ik heb de optie om te delen niet aangevinkt. Dan is het in orde he.
Reputatie 6
Badge +13
Heb op lees getikt. En de optie om te delen uitgezet.
Helemaal correct gedaan fame wanneer je geen gegevens wilt delen tussen WhatsApp - Facebook.
Android-gebruiker....ik heb ook vinkje weggelaten en daarna akkoord geklikt.
Reputatie 6
Badge +13
Fijn zo!:D
Reputatie 6
Badge +13
Dat ik geen akkoord heb gegeven, betekent echt dat er niks van mij gedeeld wordt he.
Reputatie 6
Badge +13
Ik zag ook ergens op het forum in een blog over dit onderwerp, dat als ik geen voorwaarden voor een bepaalde datum zou accepteren, dat de app dan niet meer zou werken. Wat betekent dit?
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij heb ik hem al uitgezet volgens mij:

Ik zag ook ergens op het forum in een blog over dit onderwerp, dat als ik geen voorwaarden voor een bepaalde datum zou accepteren, dat de app dan niet meer zou werken. Wat betekent dit?
@fame29
Rechtstreeks gekopieerd van het blog...

Nieuwe WhatsApp voorwaarden
De nieuwe voorwaarden van WhatsApp gaan eind september in werking. Voor die datum krijg je een pop-up te zien welke je moet accepteren anders werkt de app na die datum niet meer.

Wanneer een waterpomp stopt met werken eind september, hoeveel water wordt er dan nog gepompt.?

🙂
Reputatie 6
Badge +13
Dat scherm heb ik ook ongeveer. Dank voor jullie reacties.
@fame29.

ff Ter double check.
Ik heb dus uitgeschakeld delen tussen WA en FB (vinkje / schuifje) en daarna akkoord geklikt.
Voorwaarden wijzigen - akkoord .

WA stopt niet !
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb ook op lees getikt, de voorwaarden gelezen en akkoord gegaan, en toen delen Whatsapp/Facebook uitgeschakeld. Maar ik twijfelde eraan of ik de voorwaarden wel gelezen had en akkoord gegaan was.

Reageer