Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Wie is de Mol? 2017

Reputatie 6
Badge +16
In mijn Molboekje staat al heel veel geschreven: het zeventiende seizoen van Wie is de Mol begint op 7 januari 2017 om 20:30 uur op NPO 1. We hebben hier de app al ingevuld, bespreken complottheorieën en speuren in alle informatie naar hints en tips. Ben jij er ook klaar voor?!

Wat is Wie is de Mol?
Bij mij staat 7 januari al weken rood omcirkeld in de agenda, maar ik kan me voorstellen dat je denkt: wat is dit eigenlijk? In Wie is de Mol gaan 10 kandidaten op zoek naar 'de Mol'. Zij doen dat dit jaar in de staat Oregon in de Verenigde Staten. De deelnemers moeten elke aflevering opdrachten uitvoeren om zoveel mogelijk geld in te zamelen. De winst in deze 'pot' gaat naar de winnaar van het seizoen. Één van de deelnemers is de Mol. De Mol saboteert opdrachten, geeft verkeerde informatie en zorgt dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Elke week beantwoorden de kandidaten een aantal vragen over de Mol en degene die het minst weet, moet naar huis. In de finale, de laatste aflevering van het seizoen, volgt dan de ontknoping: wie is de Mol, wie is de verliezende finalist en wie is de winnaar?

Wie zijn de kandidaten?
Dit jaar doen mee: Thomas Cammaert, Jochem van Gelder, Sanne Wallis de Vries, Vincent Vianen, Diederik Jekel, Yvonne Coldeweijer, Jeroen Kijk in de Vegte, Sigrid ten Napel, Roos Schlikker en Imanuelle Grives. Ook dit jaar is de presentatie in handen van Art Rooijakkers. Ken jij ze allemaal?

De locatie
Dit jaar gaan we naar de Verenigde Staten! De deelnemers zijn naar de staat Oregon gevlogen om daar het spel te spelen. Vooral in de stad Portland zal de Mol flink actief zijn. Ik verheug me elk jaar weer over de prachtige beelden van de omgeving en daar kunnen we dit jaar volgens mij weer van genieten.

Speel mee in de app
Ook dit jaar is er weer een Wie is de Mol app. Je kunt een account aanmaken en meedoen in poules. Het leuke is: wij hebben ook een forumpoule! Maak een account aan en laat je gebruikersnaam hieronder achter of stuur mij een privébericht, dan voeg ik je toe. Je kunt de app downloaden voor iPhone en Android in de app- of playstore. Na elke aflevering kan je in de app zien hoe je ervoor staat. Wij delen de uitkomst natuurlijk ook in dit topic!

Moltalk
Kan je maar geen genoeg krijgen van Wie is de Mol? Dan kan je na elke aflevering kijken naar MolTalk. Oud-Mol Margriet van der Linden en oud-kandidaat Chris Zegers presenteren dit programma live op NPO 3 na elke aflevering van Wie is de Mol. Er wordt gediscussieerd, er worden tweets besproken en gezocht naar de Mol!
Het begint op donderdag 5 januari, je kijkt dan om 20.30 uur naar Moltalk, de Kick Off.

Afleveringen
...zo gedaan
meegaand
einde verhaal
meer dan normaal
teugels in handen
wijzer worden
verblinden

Wie verdenk jij en waarom? Laat in de reacties weten wie jouw Mol is of wat je is opgevallen. Let op: lees de reacties dus niet als je de laatste aflevering nog niet gezien hebt.

51 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Ah leuk! Ik ga even een account aanmaken :P
Reputatie 6
Badge +16
Leuk Sjors!
Reputatie 5
Wat wel handig is......ik heb een paar mollenklemmen. Owhnee, je hebt een account nodig, dacht aan een ander soort mol. ;)
Reputatie 6
Badge +16
Iedereen MolTalk gezien? Anders even terugkijken! Ik vind het nu al spannend :$
Reputatie 6
Badge +16
Zitten jullie klaar? Ik wel! Ik heb m'n punten gespreid over 5 kandidaten :$. Ben benieuwd!
Reputatie 6
Badge +16
Nét voor de deadline switchen naar Vincent. Niet mijn meest trotse moment.

Reputatie 6
Badge +16
Aiiii! Maar ik ben ook al heel goed bezig (ook Vincent :( )
Reputatie 6
Badge +11
Ik was juist van Vincent af geswitched door de aflevering, hij was een tikje te... Verdacht :8

Persoonlijk zit ik voornamelijk op Roos, maar dat komt meer door de stille hints die er zijn tijdens de introductie (Direct na Moltown komt ze... Gigantisch Logo met "De mol" en de tekst van art met "Mag ik je even voorstellen" direct erna :P Komt een tikje verdacht over :8
Reputatie 6
Badge +17
Ik had best veel punten op Vincent ingezet maar volgensmij doe ik het nog best goed.
Reputatie 6
Badge +11
Valt best mee hoor :P Je had er maar 15 punten op ingezet ;)
Reputatie 6
Badge +17
SjorsK schreef:

Valt best mee hoor :P Je had er maar 15 punten op ingezet ;)

Maar nu sta ik niet boven Allart
Reputatie 6
Badge +12
Hahahah, sorry Robin, ik zal slechter gaan spelen! ;) Ik zat tijdens de aflevering steeds meer op Vincent, dus het was ook wel even opkijken toen hij opeens weg moest. Sanne en Roos zijn echt de meest duidelijke mollen voor mij momenteel (of loop ik nou te mollen)........ ;)
Reputatie 6
Badge +16
Joran schreef:

Nét voor de deadline switchen naar Vincent. Niet mijn meest trotse moment.

Ik dacht eerst ook Vincent! :?
Reputatie 6
Badge +16
Lief Dagboek...

Reputatie 6
Badge +16
Goed.. Ik was dus zó enthousiast over alles, dat ik m´n punten niet heb ingezet voor de eerste aflevering. Als dat geen facepalm waard is..:(

Via pb kreeg ik nog twee aanmeldingen: welkom @su0229 en @Veenendaal6. Hopelijk doen jullie het beter dan ik!
Reputatie 6
Badge +16
...zo gedaan.

De titel van de eerste aflevering! Ik keek alweer naar de omgeving, naar de nummers op de bruggen en naar teksten op gebouwen. Elk jaar doe ik weer dappere pogingen, maar ik snap de 'hints' nooit.

Wat gebeurde er?

Jeroen, Vincent, Roos en Thomas vonden een enveloppe in het bos. Zij mochten met de helikopter, terwijl de rest over 2 busjes verdeeld werden. De kandidaten in de busjes moesten enveloppen met geld zoeken. In één van de enveloppen zat een vraagteken. Vanuit de helikopter ging het naar de Hawtorne brug, alwaar 4 vrijstellingen werden gevonden.

Vervolgens werden de kandidaten in een bioscoop gezet, waar ze zagen hoe aan Jeroen, Vincent, Roos en Thomas werd gevraagd of zij hun vrijstelling in wilden leveren. Als zij dit alle vier zouden doen, kregen ze groepsimmuniteit: niemand zou dan naar huis hoeven. Vincent riep het hardste dat hij dit niet wilde en de groep besloot dat hij zijn vrijstelling in moest leveren. Dat konden ze bepalen, doordat ze eerder het 'vraagteken' gevonden hadden.

Bij het maken van de test, leverde niet iedereen zijn vrijstelling in. Vincent deed dit wel. De groep kreeg hierdoor geen immuniteit en aan het einde moest Vincent naar huis.

Wat viel op?

Toen de kandidaten in de helikopter stapten, zei de piloot: 'bedankt dat u met Mol airlines vloog'. Is één van hen de Mol?

Op het shirt van Diederik staat 6,02×10^23.: de constante van Avogadro. Het geeft de verhouding tussen het aantal deeltjes en hoeveelheid stof weer. Het is gedefinieerd als het aantal deeltjes per mol.

Je zag heel vaak rozen in deze aflevering. Verwijst dit naar Roos?

Wat viel jullie nog meer op?
Reputatie 6
Badge +11
De intro met "Moltown"... Vervolgens kwam Roos in beeld :P
De intro met een logo met de tekst: "De mol" en dan "mag ik je even voorstellen" waarna ook Roos in beeld is.

Roos ga ik dus goed in de gaten houden :P
Reputatie 6
Badge +12
Dat Jeroen als enige De Mol op zijn koptelefoon had staan in de heli....
Reputatie 6
Badge +16
Wat was het weer spannend! Ik snap er niets meer van en bungel dan ook onderaan in de poule :-(. Morgen weer een samenvatting van de aflevering!
Reputatie 6
Badge +16
Ik weet nog steeds niet helemaal wat er gisteren gebeurde.. Mijn man gaat de aflevering vandaag pas kijken en ik kijk dus gewoon nog een keer mee..

Wat gebeurde er?
De kandidaten gingen naar een oude papierfabriek waar zij in duo's (en 1 trio) opdrachten moesten maken. Tijdens het maken van de opdrachten verdwenen Roos, Jeroen en Diederik spoorloos.

De overige kandidaten moesten daarna in het donker naar een kermis. Zij moesten om en om naar attracties rennen zonder door 'snipers' met een lasergun gepakt te worden. Als ze de attractie hadden bereden en heelhuids weer terugkwamen, hadden ze de 'geldwaarde' van die attractie gewonnen.

Aan het einde van de aflevering vertelden Roos, Jeroen en Diederik in een rechtszaal waar zij die 24 uur geweest waren. De andere kandidaten moesten dan bepalen wie de waarheid sprak. Diederik loog, maar werd niet ontmaskerd. Daardoor won hij een vrijstelling.

Yvonne maakte de test het minst goed en moest naar huis.

Wat viel op?
Bij de opdracht van Diederik en Jeroen met de papiertjes, zag je in één close up de papiertjes 'Imanuelle' en 'mol' bij elkaar.

Diederik had een shirt aan met 'stop following me', terwijl de titel van de aflevering 'meegaand' was. Zegt dat iets?

Wat viel jou verder op?
Reputatie 6
Badge +16
Die opdracht met de kermis, dat lijkt me zo leuk om te doen :D

Dit keer volle punten! Helaas nog steeds 2-na-laatste in de poule.
Reputatie 6
Badge +12
Wat een gave opdracht was dat heh, Joran!! Als jij de kermis regelt, dan regel ik de deelnemers ;)
Reputatie 6
Badge +16
Ik bungel zo ver onderaan dat ik niet meer op het plaatje pas! Maar jullie zijn allemaal al heel goed bezig :-)
Reputatie 6
Badge +11
Mij viel op dat op die plaatjes "Mol" "Clue" en "Roos" in volgorde in beeld kwam.... Beste mensen, het is officieel: Ik heb een tunnelvisie op roos :P Toch ga ik maar spreiden :8
Reputatie 6
Badge +16
Beter een tunnelvisie dan steeds stemmen op degene die eruit gaat, zeg ik maar ;-). Wel verstandig dat je gaat spreiden, Sjors!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)