Beantwoord

Wie is de Mol? 2017

• 3 januari 2017
  • 59 reacties
  • 24664 keer bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De bizarre opmerking van Sanne om ieders favo drankje uit te beelden op het strand... (die is niet goed ;)

Thomas en Diederik die perfect konden mollen in de estafette opdracht...
Reputatie 7
Wie de Mol is? Donald Trump:@
Reputatie 7
Badge +28
Die opdracht met de kermis, dat lijkt me zo leuk om te doen :D

Dit keer volle punten! Helaas nog steeds 2-na-laatste in de poule.
Reputatie 7
Badge +28
Zitten jullie klaar? Ik wel! Ik heb m'n punten gespreid over 5 kandidaten 😳. Ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +28
Aiiii! Maar ik ben ook al heel goed bezig (ook Vincent 😞 )
Reputatie 7
Badge +28
Ik weet nog steeds niet helemaal wat er gisteren gebeurde.. Mijn man gaat de aflevering vandaag pas kijken en ik kijk dus gewoon nog een keer mee..

Wat gebeurde er?
De kandidaten gingen naar een oude papierfabriek waar zij in duo's (en 1 trio) opdrachten moesten maken. Tijdens het maken van de opdrachten verdwenen Roos, Jeroen en Diederik spoorloos.

De overige kandidaten moesten daarna in het donker naar een kermis. Zij moesten om en om naar attracties rennen zonder door 'snipers' met een lasergun gepakt te worden. Als ze de attractie hadden bereden en heelhuids weer terugkwamen, hadden ze de 'geldwaarde' van die attractie gewonnen.

Aan het einde van de aflevering vertelden Roos, Jeroen en Diederik in een rechtszaal waar zij die 24 uur geweest waren. De andere kandidaten moesten dan bepalen wie de waarheid sprak. Diederik loog, maar werd niet ontmaskerd. Daardoor won hij een vrijstelling.

Yvonne maakte de test het minst goed en moest naar huis.

Wat viel op?
Bij de opdracht van Diederik en Jeroen met de papiertjes, zag je in één close up de papiertjes 'Imanuelle' en 'mol' bij elkaar.

Diederik had een shirt aan met 'stop following me', terwijl de titel van de aflevering 'meegaand' was. Zegt dat iets?

Wat viel jou verder op?
Reputatie 7
Badge +28
Ik bungel zo ver onderaan dat ik niet meer op het plaatje pas! Maar jullie zijn allemaal al heel goed bezig 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Beter een tunnelvisie dan steeds stemmen op degene die eruit gaat, zeg ik maar 😉. Wel verstandig dat je gaat spreiden, Sjors!
Reputatie 7
Badge +28
Wat gebeurde er?
In de eerste opdracht van aflevering 3 moesten de kandidaten door de duinen rennen. Zij moesten zoveel mogelijk geld verzamelen. Er waren echter ook halve biljetten en die werden omgezet in 'mingeld'. De mol heeft hier goed z'n best gedaan: de kandidaten haalden €1130 op én een half biljet van €1000. Al met al bleef er dus maar €130 over.

Daarna moesten de deelnemers afbeeldingen in het zand tekenen. Sigrid en Imanuelle moesten dan raden welke afbeelding welk persoon uitbeeldde. Dat ging heel goed en leverde flink wat geld op!

Als laatste opdracht werden er 4 duo's gemaakt. Zij moesten in 4 auto's rijden en aan elkaar uitleggen welke zinnen er op de buitenkant van de auto's stonden. Alle zinnen bij elkaar waren samen een routebeschrijving. Ergens ging het hier goed mis, want het leverde helemaal niets op! Je kunt dus wel zeggen dat dit een geslaagde aflevering voor de Mol was.

Wat viel op?
Op het shirt van Diederik staat een spruitje. Oud-Mol Margriet heeft als bijnaam spruitje. Is dit een hint dat Diederik de Mol is?

De titel van de aflevering is 'einde verhaal'. Jochem en Imanuelle zaten in de auto met het laatste deel van de routebeschrijving. Is een van hen misschien de Mol?

Wat viel jou op? Zit je al op één Mol of twijfel je nog?
Reputatie 7
Badge +28
Ohja, punten! Niet vergeten inderdaad.. Doet deze cowboy ook mee?!
Reputatie 7
Badge +28
Robin, wat jammer! Ik was ook weer ontzettend goed bezig, net als jij, Sjors 😉.. Samenvatting van de aflevering!

Wat gebeurde er?
We gingen naar het wilde westen! Waar ik met open mond naar keek was het bieden op de jokers. Jeroen als penningmeester mocht vooraf een bedrag verzekeren. De kandidaten gingen daarna bieden op 3 jokers. Ze mochten tot 1300 euro bieden en alles daarboven werd uit de pot gehaald. Ideaal voor de Mol om hier wat mee te doen. Jeroen verzekerde maar zo'n klein bedrag dat aan het einde van de aflevering bijna de hele pot leeg was. Missie van de Mol geslaagd! Verder moesten de deelnemers geld zoeken in een hooiberg en een cowgirl/-boy ontwijken in een veld met hooibalen. Dit leverde ook niet heel veel geld op. Na aflevering 4 zit er nog maar 1280 euro in de pot.
Jochem sloot een bondje met Imanuelle, terwijl hij ook met Sigrid in een bondje zat. Dat leverde heel veel verwarring op en Sigrid moest naar huis.

Wat viel op?
De titel 'meer dan normaal' wijst dat misschien naar het feit dat Jochem ineens twee bondjes had? Of zegt het iets over Imanuelle die Jochem drie handtekeningen liet zetten?
De jokers met het Mol logo hingen aan een stier. Thomas heeft als sterrenbeeld stier.

Wat viel jullie verder op?
Reputatie 7
Badge +28
We verwelkomen een nieuwe kandidaat in de Wie is de Mol app: @Mole buster. Heel erg leuk dat je ook mee doet met onze poule!
Reputatie 7
Badge +28
Was ik maar vergeten om mijn punten in te zetten, dan had ik er nog een paar gehad! Ik ben er vol ingetuind 😞
Reputatie 7
Badge +28
Daar sluit ik me bij aan :P

Deze aflevering werd weer veel geld verzameld, maar er ging niemand naar huis!

Wat gebeurde er?
De kandidaten zijn nog steeds in het wilde westen. Ze beginnen in het stadje Pendleton. Wat ze laten zien van de omgeving ziet er schitterend uit. Echt 'oud' en het doet je denken aan de westernfilms.
Voor de eerste opdracht gaan Sanne en Thomas ondergronds. In een heel stelsel van tunnels gaan zij op zoek naar geld. Daarna gaan de andere kandidaten in het donker met hun aanwijzingen ook op zoek. Het levert ze een gemiddelde 400 euro op.
Vervolgens gaan Imanuelle, Thomas en Jochem op hele grote, rode maaiers zitten. Zij moeten een woord naar keuze 'maaien' en vervolgens moeten Sanne en Diederik raden wat ze gemaaid hebben. Het woord 'molboekjes' levert 2000 euro op voor de pot!
De laatste opdracht heeft een persoonlijke twist. De deelnemers moeten op een drukbezochte rodeo op zoek naar mensen met een Wie is de Mol button. Deze mensen hebben een portofoon bij zich, die geld oplevert. Het bedrag roepen de kandidaten door aan Art en wie het meeste geld heeft doorgebeld, wint. Imanuelle wint en zij krijgt haar scherm niet te zien bij de eliminatie. Daarnaast mag ze twee anderen kiezen, waarvoor dit ook geldt. Zij kiest de persoon met wie ze een bondje heeft, namelijk Jochem en de persoon die zij verdenkt, Diederik. Uiteindelijk krijgen Sanne en Thomas een groen scherm te zien en zij hoeven dus niet naar huis.

Wat viel op?
Mij viel niet het volgende op:
Jochem zegt in het begin van de aflevering: ‘Als je de waarheid zegt hoef je nooit iets te onthouden. Ik moet momenteel heel veel onthouden’.

De mensen op het internet viel natuurlijk nog meer op! Namelijk het volgende:

Thomas zegt tegen een dame op de rodeo: heb ik jou eerder gezien? De mol krijgt van tevoren te horen wie een badge heeft. Heeft hij deze voorkennis?

We zien ondergronds een kaart met de harten twee. Verwijst deze twee weer naar 'tweelingen' en dus naar Thomas?

Wat viel jou nog meer op?
Reputatie 7
Badge +28
Kijkt iedereen nog trouw elke week? Ik vind het nog steeds zo spannend, ondanks dat ik al m'n punten al kwijt ben.. Al weet ik het nu écht niet meer. Is het Diederik? Is het Thomas? Of toch iemand anders? We zullen nog even af moeten wachten.

Wat gebeurde er?
Omdat werkelijk ie-de-reen zo gek was op de 'ethorrrrdiscipline' van Ellie Lust, hebben ze hem er weer ingegooid! Iedereen kreeg een portofoon om in te spreken en eentje om te luisteren. Ze hadden elk een aantal vragen over de anderen die ze moesten beantwoorden. Na een flink aantal minuten kwamen de kandidaten erachter dat steeds maar één iemand de ander kon horen en weer een ander iemand tegen de ander kon spreken. In een cirkel moesten ze dus proberen om de vraag te stellen en antwoorden te geven.

Na deze opdracht kwam Art vragen wie er in een cabrio wilde rijden. Iedereen was heel enthousiast en na even bekvechten, kwamen Thomas, Sanne en Jochem als 'winnaars' uit de bus. Wat bleek: zij mochten in een toffe cabrio rijden, maar Diederik en Imanuelle mochten in een heteluchtballon! Onder de ballonnen stonden cijfers die samen een telefoonnummer werden. Door deze te bellen, kregen de autorijders een bestemming door. Daar wachtte Art met 1500 euro voor de pot.

Voor de laatste opdracht moesten de deelnemers allemaal paardrijden. Zij moesten een parcours afleggen en werden getimed. Nadat iedereen dit gedaan had, werd de werkelijke opdracht duidelijk: binnen de getimede tijd, moesten zij ter paard ballonnen kapot schieten. Elke ballon leverde 100 euro op: 1100 euro voor de pot. Dit was een geslaagde aflevering!

Wat viel op?
Er waren twee bergen, twee luchtballonnen, twee cowboys en twee portofoons. Wijst dit weer naar de 'tweelingtheorie'? Is Thomas toch de Mol?

De titel is 'verblinden'. Thomas en Jochem werden in de auto verblind door de zon.

Wat viel jou op?
Reputatie 7
Badge +28
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, maar zaterdag was het dan eindelijk zo ver: Thomas stond op en maakte zichzelf als de Mol bekend.

Eerlijk is eerlijk: ik wist niet zo goed wat ik er van moest vinden. Hij had het zó goed gedaan en Sanne was uiteindelijk de enige die hem wist te ontmaskeren. Maar ik zag alle hints en verstopte opmerkingen dus écht niet!

Ik heb de afgelopen weken flink wat theorieën en hints gelezen. Deze wezen vaak naar Thomas, maar die zagen we niet terug in de laatste aflevering. Al met al vond ik het een geweldig seizoen!

Hoe staat het er eigenlijk voor met onze poule? Nou, de @ mentions zijn op tijd live gekomen, want ik mag @Allart feliciteren met de winst! Wat een topper ben je 😃. Fijn dat je niet naar mij luisterde en het dus steeds bij het rechte eind had. Een eervolle vermelding voor @Cindy_ en @Joran, die tweede en derde zijn geworden in de poule.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedoen! Ik ga nu ondergronds en bereid me vast voor op Wie is de Mol 2018. Tot volgend jaar!
Reputatie 7
Badge +24
Leuk Sjors!
Reputatie 7
Badge +24
Nét voor de deadline switchen naar Vincent. Niet mijn meest trotse moment.

Ik dacht eerst ook Vincent! :?
Reputatie 7
Badge +24
Ik spreid ook nog steeds hoor 😉. Moet mijn punten nog inzetten voor morgen, denk er nog even goed over na.

De eerste minuut van aflevering 3 is te zien. Hebben jullie al gekeken?

Reputatie 7
Badge +24
Wat was het weer spannend en de aflevering heeft bij mij voor verwarring gezorgd!

Nog een opvallen iets, het boek. Er staat een J op die er niet op thuishoort. Zou dat ook nog een aanwijzing zijn?

Reputatie 7
Badge +24
De bizarre opmerking van Sanne om ieders favo drankje uit te beelden op het strand... (die is niet goed ;)

Thomas en Diederik die perfect konden mollen in de estafette opdracht...

Haha ja dat drankje inderdaad, mijn mond viel open 😉.
Reputatie 7
Badge +24
M'n punten weer ingezet, ik ben heel benieuwd naar morgenavond! 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ik had best veel punten op Vincent ingezet maar volgensmij doe ik het nog best goed.
Reputatie 7
Badge +30
Valt best mee hoor 😛 Je had er maar 15 punten op ingezet ;)Maar nu sta ik niet boven Allart
Reputatie 7
Badge +15
Ik was juist van Vincent af geswitched door de aflevering, hij was een tikje te... Verdacht :8

Persoonlijk zit ik voornamelijk op Roos, maar dat komt meer door de stille hints die er zijn tijdens de introductie (Direct na Moltown komt ze... Gigantisch Logo met "De mol" en de tekst van art met "Mag ik je even voorstellen" direct erna 😛 Komt een tikje verdacht over :8

Reageer