Beantwoord

Wordt het niet eens tijd voor vaste klantenkorting?

  • 14 July 2022
  • 47 reacties
  • 739 keer bekeken

Reputatie 1

Het is weer raak deze week.

Al 4 keer door KPN gebeld om in aanmerking te komen voor een korting.

Tja elke keer weer vertellen dat ik GEEN mobiele telefoon heb en ook niet van plan ben er ooit een aan te schaffen.

De laatste keer wilde ik wel wat dieper op de zaak in gaan maar de verbinding werd verbroken (of het nu aan mij lag of de beller,  nadat ik zei dat ik nooit een mobiele telefoon zou aanschaffen laat ik in het midden)

Maar dat ik zo langzamerhand wel eens zou willen dat ik een vaste klantenkorting zou kunnen krijgen, en dat ze dat misschien eens bij “mijn status” zouden kunnen vermelden, hoeven ze me ook niet steeds lastig te vallen met aanbiedingen waar ik nooit iets aan zal hebben.

Heb al sinds 2001 een KPN abonnement (en daarvoor alleen telefoon) en ben nog nooit geswitcht .

Ik zeg elke keer dat ik door de KPN gebeld wordt dat ik wel eens vaste klantenkorting zou willen hebben, maar tot nu toe krijgen alleen switchers constant kortingen,  of je moet  meegaan met de digitale hype.  Maar trouwe klanten krijgen alleen een steeds hogere rekening,

 

Als antwoord krijg ik steeds , dat ik me bij het bel-me-niet-register moet melden, maar dan sta ik daar weer geregistreerd, en kan ik als ze bellen mijn wens niet doorgeven.

Ooit zou het kwartje toch eens moeten gaan vallen.

Hopeloos op de site van KPN naar een contact email adres van de KPN gezocht, maar helaas nergens te vinden…..regel je zaakjes via “mijn KPN”...Maar ook daar geen contact mogelijkheid.

Nou dan maar op het forum...

icon

Beste antwoord door Puh 19 July 2022, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Badge +19

Providers kennen inderdaad geen vaste klantenkorting maar eenmalig een welkomstcadeau.  U zou een keer kunnen bellen met de afdeling verkoop. Soms wordt er dan weleens iets gedaan.  

Reputatie 1

Het hoeft ook niet veel te zijn...gratis pluspakket of zo, na (meer dan) 20 jaar trouwe klant.

 

Nu stappen er elk jaar weer duizenden mensen over omdat de Ziggo weer een aanbod heeft (of welke provider dan ook), klanten ben je dan kwijt…...komen ze na 2 jaar weer terug en voilà weer 6 maanden een lage rekening.

En zo maar door…….

Gaat toch werkelijk nergens meer over.

Ik heb helemaal geen zin om aan dat circus mee te doen, maar betaal me wel blauw

 

 

“Eenmalig” welkomstcadeau kunnen ze beter” welkom-terug” cadeau noemen,

over 2 jaar weer???

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben sterk voorstander van het Hornbach concept, geen korting, nergens, nooit, maar een gegarandeerde vaste lage prijs. Korting is je klanten bedonderen, want die betalen al die kortingen. Stop daar gewoon mee en geef iedereen de Hornbach-aanpak, moet je eens kijken hoe druk het daar is 😉

Reputatie 1

Ja , Nederlanders hè, laten zich graag bedonderen door reclame.

 

1 + 1 gratis, weten ze niet dat ze buiten de reclame het dubbele betalen van wat het werkelijk waard is…(wat ik dus ook doe met mijn abonnement)

Doen ze in Duitsland niet aan.

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik heb helemaal geen zin om aan dat circus mee te doen, maar betaal me wel blauw

 

Hallo @Puh ,

Misschien toch even checken of je teveel betaalt….

Wat is nu de minimum prijs? 

Internet 44,00

TV 10,00

Vast Bellen 2,00 (los van gesprekskosten...) 

Totaal 56,00

Betaal je nu meer? Dan zou je over kunnen stappen naar KPN Hussel en betaal je vanaf dan 56,00 per maand. 

(Tijdelijke) kortingen en kadotjes worden eenmalig verstrekt.) 

 

Reputatie 1

Wat moet ik met KPN hussel als ik geen mobiele telefoon heb….?

En ik zei dus dat ik niet met dat  circus mee wil doen, en daar bedoel ik dus o.a. hussel mee

Of wat voor nieuws ze dan ook maar weer mogen bedenken.

 

TV met plus pakket, 1 extra aansluiting, telefoon en internet, gewoon de basis (behalve dan het pluspakket, maar we mogen graag naar discovery science kijken enzo.

Ben maandelijks meer dan 80 euro kwijt.

Reputatie 7
Badge +28

Je hebt dus ook KPN Hussel voor internet en TV-thuis. 
 

Zie het schema hieronder, de prijzen per 1 juli 2022 zijn verhoogd. Het begint nu bij 44,00: 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), ESPN, Viaplay, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de entertainmentpakketten!

Wat jij wil: 

Internet 44,00

TV 10,00

2-de Tv 5,00

Vast Bellen 2,00

Pluspakket 6,99

Totaal 67,99

En dat is minder dan de ruim 80 euro die je nu betaalt. 
Je kunt via Mijn KPN overstappen naar KPN Hussel. 

edit: 

aanvulling met dank aan @Doornekamp33 : opnemenpakket krijg je er gratis bij. 

@Noordzee  en dan vergeet je er nog 1 ding bij te vermelden, door het gebruik van 2x TV krijg je gratis de opnemen functie erbij, toch een beetje vaste(aansluiting) klanten korting.😉

Reputatie 7
Badge +28

Dankjewel @Doornekamp33 :

Ik heb het er nog even bijgezet. 👍

Reputatie 1

Ik heb het pluspakket, daar zit opnemen al bij, dus ik zie niet wat 2 tv aansluitingen daar nog iets aan toevoegt. Mijn rekening ging wel met 5 euro omhoog.

Hussel is toch alleen met mobiele telefoon? Ja hoor staat toch duidelijk op het plaatje van “noordzee”

Als ik een KPN medewerker zeg dat ik geen mobiele telefoon heb is het antwoord steevast “ Oh ja dan heeft u inderdaad niets aan de aanbieding….(of zoiets)

 

Volgens mij kloppen jullie rekensommetjes ook niet

Mijn zoon heeft

TV met pluspakket en internet, verder niets

Die betaalt standaard 72 euro per maand, zo uit mijn hoofd, heb de email met de factuur helaas al weggedaan, maar dat zou volgens jullie dan 61 moeten zijn

Of worden wij door de kpn opgelicht?

Reputatie 7
Badge +28

@Puh 

Nee, hoor. Hussel is niet alleen met mobiele telefoon. 

Volgens mijn berekening kun je uitkomen op 67,99.

Maar dat moet hij het wel zelf omzetten via Mijn KPN of anders bellen naar 0800-0402.  

De omzetting naar KPN Hussel gaat niet automatisch. 

Reputatie 7
Badge +12

Husselkorting is de combinatie tussen thuis en mobiel, maar een internet+tv pakket heet ook gewoon hussel. De berekening die @Noordzee doet klopt als dit inderdaad alles in uw pakket is. Dus snel omzetten en profiteren van die korting 😁

Reputatie 1

Nou zeg, nu wordt ie helemaal mooi….

Ik kan mijn factuur niet eens inzien.

Webmail: bekijk uw factuur in Mijn KPN

“U kunt helaas niet facturen inzien. Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.”

 

Krijg ze per mail niet meer meegestuurd, nee ik moet iets koppelen in Mijn KPN…

Dat wil ik niet, waar wordt dat dan weer opgeslagen.

 

Echt hels nu

Heb toch godverdomme gewoon het recht om op een” normale”   manier mijn rekening te bekijken?

Maar ja abonnement zit op 80 euro, was vorige maand nog 77

Lijkt mij vreemd dat door hussel te nemen er zo’n 15 euro vanaf gaat……………...

Reputatie 7
Badge +10

Volgens mij kloppen jullie rekensommetjes ook niet

Mijn zoon heeft

TV met pluspakket en internet, verder niets

Die betaalt standaard 72 euro per maand, zo uit mijn hoofd, heb de email met de factuur helaas al weggedaan, maar dat zou volgens jullie dan 61 moeten zijn

Of worden wij door de kpn opgelicht?

 

Ligt eraan welke snelheid Internet hij heeft. Het plaatje is hartstikke duidelijk. 

 

Hussel is toch alleen met mobiele telefoon? Ja hoor staat toch duidelijk op het plaatje van “noordzee”

Waar zie je mobiel staan dan? Ik zie het niet.

 

Een hussel abbonement betekent gewoon alles los te kiezen. 

Alleen internet 

Internet met tv

Internet met tv en en vaste telefoon 

Internet met vaste telefoon 

Alleen vaste telefoon 

En verder uit te breiden met allerlei extra's 

Mobiel kan er ook bij en levert weer korting op op je thuis abbonement 

Reputatie 1

 5 euro hussel voordeel op entertainment naar keuze (net alsof ik op meer entertainment zit te wachten)

Alleen in combinatie met internet en mobiel

 

Welke snelheid hij en of ik heb valt dus niet meer te bekijken als je niet alles via KPN ID doet

Maar het is redelijk standaard

Ben zelf nog van de ADSL

Reputatie 7
Badge +28

Wat wil je nu precies? 

 

@Puh

Nee, hoor. Hussel is niet alleen met mobiele telefoon. 

Volgens mijn berekening kun je uitkomen op 67,99.

Maar dat moet hij het wel zelf omzetten via Mijn KPN of anders bellen naar 0800-0402.  

De omzetting naar KPN Hussel gaat niet automatisch. 

 

Bel naar 0800-0402 en regel de overstap naar KPN Hussel.  

Reputatie 7
Badge +10

 5 euro hussel voordeel op entertainment naar keuze (net alsof ik op meer entertainment zit te wachten)

Alleen in combinatie met internet en mobiel

 

Ja, dat slaat dus enkel op de evt 5euro husselkorting. Een hussel abbonement is wat anders.

 

 (net alsof ik op meer entertainment zit te wachten)

Wat ben je negatief. Er is voor ieder wat wils. De 1 wil dit, de ander dat. En hoe meer je kiest hoe meer voordeel je krijgt. Dat is toch mooi? Het hoeft niet, het kan.

 

Nou zeg, nu wordt ie helemaal mooi….

Ik kan mijn factuur niet eens inzien.

Webmail: bekijk uw factuur in Mijn KPN

“U kunt helaas niet facturen inzien. Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.”

 

Krijg ze per mail niet meer meegestuurd, nee ik moet iets koppelen in Mijn KPN…

Dat wil ik niet, waar wordt dat dan weer opgeslagen.

 

Echt hels nu

Heb toch godverdomme gewoon het recht om op een” normale”   manier mijn rekening te bekijken?

 

Dat is in deze tijd een "normale" manier van je facturen inzien.

Ik vermoed dat je moeite hebt met verandering. Geeft op zich niet. Iedereen is anders. Maar de wereld om je heen gaat wel door. Als je dan zelf niet meegaat, kan, of wil, dan loop je uiteindelijk tegen problemen aan. Je kunt niet van al het nieuwe wegblijven, hoe lastig dat soms ook is..

Maar ik geloof dat je de facturen nog wel per post kan ontvangen als je wil hoor.

 

Verder loont het om af en toe eens in je abbonementen te duiken. Wat heb je, wat gebruik je, en wat betaal je ervoor? En kan dat goedkoper? Dat kan prima door 0800 0402 uitgerekend worden, is geen mobiel abbonement nodig, en kan ik veel gevallen geld besparen.

Reputatie 1

Wat ik precies wil,

Is stoppen met dit circus en gewoon betalen wat je afneemt zonder gedoe.

En zonder gegijzeld te worden met allerlei energie slurpende nieuwe uitvindingen en regelingen.

En trouwe klanten korting…..

 

Er worden de hele tijd weer nieuwe dingen bedacht waarbij het je op den duur gewoon onmogelijk wordt gemaakt om daar niet aan mee te doen. Ja of je blauw betalen, wat ik dus doe.

Stuur mij elke maand een afrekening en dan kan IK bepalen wat ik daarmee doe. Bewaren of in de papier-shredder.  Niks geen cloudopslag, waar al onze (groene) energie naar toe gaat.

 

En ik moet het nog zien dat ik uitkom op 68 euro…….

maar ja kan het niet checken hè,

Wel KPN ID maar dan moet ik dingen” koppelen” , en ik weet niet wat dat nou precies voor veiligheids-, milieu- en privacy  consequenties heeft, dus dat wil ik niet.

Reputatie 1

@ Dennis

We schijnen elkaar te kruisen wat reacties betreft.

Maar ik heb inderdaad moeite met veranderingen, vooral als ik het nut er niet van in zie, maar ook milieu technisch mijn vraagtekens bij zet. Maar vooral ook wat voor consequenties dit voor ons als mens oplevert op de lange duur……...En wat dat betreft is mijn toekomsbeeld nou niet bepaald rooskleurig te noemen

Wilde dus inderdaad vandaag mijn abonnement inzien, maar dat kan dus niet als je je hele hebben en houwen niet op Mijn KPN gekoppeld hebt (wat dat dus ook mag betekenen

Reputatie 7
Badge +10

Na koppelen heb je inzicht in je abbonement, meer niet. En dat wil je toch? Er verdwijnt niet opeens een oerwoud op het moment dat je je abbonement koppeld. Je kan dan zelf zaken regelen binnen je abbonement. Ik zeg doen. Dan kun JIJ bepalen wat er gebeurt.

en dan kan IK bepalen wat ik daarmee doe. 

 

Reputatie 1

Dat spreekwoordelijk (in dit geval) oerwoud verdwijnt daar niet mee, maar wel als iedereen er in mee gaat elke keer maar weer als op winst beluste bedrijven weer iets nieuws ontwikkelen, geen rekening houdend met de gevolgen op de lange duur.

Een zeer groot deel van onze (groene) energie gaat al op aan dataopslag….(en waarom?)

En daar voel ik mij nu wel toe gedwongen, omdat het geld me  helaas niet op de rug groeit, die 80 euro per maand is voor mij een flinke aderlating.

Reputatie 7
Badge +28

Wat ik precies wil,

Is stoppen met dit circus en gewoon betalen wat je afneemt zonder gedoe.

 

 

 

@Puh

Nee, hoor. Hussel is niet alleen met mobiele telefoon. 

Volgens mijn berekening kun je uitkomen op 67,99.

Maar dat moet hij het wel zelf omzetten via Mijn KPN of anders bellen naar 0800-0402.  

De omzetting naar KPN Hussel gaat niet automatisch. 

 

Bel naar 0800-0402 en regel de overstap naar KPN Hussel.  

 

Reputatie 3
Badge

 5 euro hussel voordeel op entertainment naar keuze (net alsof ik op meer entertainment zit te wachten)

Alleen in combinatie met internet en mobiel

 

Ja, dat slaat dus enkel op de evt 5euro husselkorting. Een hussel abbonement is wat anders.

 

 (net alsof ik op meer entertainment zit te wachten)

Wat ben je negatief. Er is voor ieder wat wils. De 1 wil dit, de ander dat. En hoe meer je kiest hoe meer voordeel je krijgt. Dat is toch mooi? Het hoeft niet, het kan.

 

Nou zeg, nu wordt ie helemaal mooi….

Ik kan mijn factuur niet eens inzien.

Webmail: bekijk uw factuur in Mijn KPN

“U kunt helaas niet facturen inzien. Voeg uw producten toe aan uw KPN ID en probeer het opnieuw.”

 

Krijg ze per mail niet meer meegestuurd, nee ik moet iets koppelen in Mijn KPN…

Dat wil ik niet, waar wordt dat dan weer opgeslagen.

 

Echt hels nu

Heb toch godverdomme gewoon het recht om op een” normale”   manier mijn rekening te bekijken?

 

Dat is in deze tijd een "normale" manier van je facturen inzien.

Ik vermoed dat je moeite hebt met verandering. Geeft op zich niet. Iedereen is anders. Maar de wereld om je heen gaat wel door. Als je dan zelf niet meegaat, kan, of wil, dan loop je uiteindelijk tegen problemen aan. Je kunt niet van al het nieuwe wegblijven, hoe lastig dat soms ook is..

Maar ik geloof dat je de facturen nog wel per post kan ontvangen als je wil hoor.

 

Verder loont het om af en toe eens in je abbonementen te duiken. Wat heb je, wat gebruik je, en wat betaal je ervoor? En kan dat goedkoper? Dat kan prima door 0800 0402 uitgerekend worden, is geen mobiel abbonement nodig, en kan ik veel gevallen geld besparen.

 

Nou echt heel logisch/makkelijk zit die KPN site niet in elkaar. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet vaak met systemen oid werken er grote moeite mee hebben. Ik doe niet anders dan op internet zitten met van alles en nog wat. Maar de opstart bij KPN was wel even goed kijken. Daar kom ik wel uit maar zoals gezegd voor de meesten kan dat best wel een struikelpunt zijn. Zoals ook uit dit draadje blijkt.

Reputatie 4
Badge +2

Nou echt heel logisch/makkelijk zit die KPN site niet in elkaar. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet vaak met systemen oid werken er grote moeite mee hebben. Ik doe niet anders dan op internet zitten met van alles en nog wat. Maar de opstart bij KPN was wel even goed kijken. Daar kom ik wel uit maar zoals gezegd voor de meesten kan dat best wel een struikelpunt zijn. Zoals ook uit dit draadje blijkt.

Kan dit alleen maar beamen! Ben van XS4ALL overgezet naar de techniek KPN en moest 'mijn xs4all' inleveren voor 'mijn kpn'. Wat de mogelijkheden, het overzicht en logische indeling betreft krijg 'mijn kpn' van mij een twee, terwijl xs4all zeker een negen waard is/was. Kort na de overzetting kon ik binnen 'mijn kpn' alleen mijn 'producten' koppelen, verder bijna niets. Nu na bijna twee maanden worden wel steeds meer links zichtbaar en bruikbaar. Alleen logisch in opbouw en vriendelijk in gebruik? nee, absoluut niet. 

Reputatie 4
Badge +2

<knip>

Nu stappen er elk jaar weer duizenden mensen over omdat de Ziggo weer een aanbod heeft (of welke provider dan ook), klanten ben je dan kwijt…...komen ze na 2 jaar weer terug en voilà weer 6 maanden een lage rekening. En zo maar door……. Gaat toch werkelijk nergens meer over.

Ik heb helemaal geen zin om aan dat circus mee te doen, maar betaal me wel blauw

“Eenmalig” welkomstcadeau kunnen ze beter ”welkom-terug” cadeau noemen, over 2 jaar weer???

 

Er kleeft in mijn ogen een veel groter bezwaar aan het telkens wisselen van provider. Vaak gebruikt men huur apparatuur dat weer retour moet. Deze apparatuur wordt maar zelden opnieuw gebruikt maar gedemonteerd en gerecycled, dit uiteraard tegen extra kosten. Een provider heeft die kosten niet bij klanten die gewoon blijven en bij wie misschien eens in de 8 á 10 jaar apparatuur moet worden vervangen. Nog los van het financiële voordeel voor de provider brengt deze houding ook een flinke milieuwinst mee voor ons allemaal. De afvalberg wordt minder groot en het verbruik van kostbare grondstoffen minder.

Eigenlijk zouden nieuwe, regelmatig wisselende klanten geen korting moeten krijgen maar extra moeten betalen voor levering van (alweer) nieuwe apparatuur.