Beantwoord

1 maand per jaar tv kijken op vakantie zonder abonnement

  • 3 April 2019
  • 9 reacties
  • 1258 keer bekeken

wil graag 1 maand op camping tv kijken kan dit met digitene
icon

Beste antwoord door Noordzee 3 April 2019, 20:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er is een oplossing Paul,

Maar dan kan je alleen kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Je hebt dan een FTA-ontvanger nodig. Die kosten zo'n 20 tot 30 euro via de website amazon.de.

Een abonnement op de betaal-zenders van Digitenne loopt minimaal een jaar.
Er is een oplossing Paul,

Maar dan kan je alleen kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Je hebt dan een FTA-ontvanger nodig. Die kosten zo'n 20 tot 30 euro via de website amazon.de.

Een abonnement op de betaal-zenders van Digitenne loopt minimaal een jaar.

die heb ik en kijk inderdaad dan alleen 1,2 en 3 dus als ik een kaart gebruik van iemand anders die wel een abonnement heeft kan ik wel kijken met oud ontvanger ?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, door de overgang naar DVB-T2 (met HD) zijn er geen kaarten meer. Alleen in het Westen van het land kan je nog drie maanden kijken met de oude kaarten. (En nog een weekje in Limburg)

Je kan natuurlijk wel een complete ontvanger van iemand anders lenen.

Maar ben je op de hoogte van de overgang naar het nieuwe Digitenne? Met oude ontvangers kan je dadelijk dus niets meer. Lees er hier meer over:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Hier staan nieuwe FTA-ontvangers:
https://www.amazon.de/s?k=dab-t2+receivers&__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&ref=nb_sb_noss
Een los abonnement van Digitenne kan alleen voor minimaal 1 jaar genomen worden.

Heb je Interactieve TV van KPN of Telfort dan kun je een Digitenne-ontvanger ook voor 1 maand erbij nemen.

Of je moet een complete ontvanger van KPN met abonnement van iemand lenen ofzo.

Met een gekochte ontvanger (voor DVB-T2 HEVC) kun je de NPO zenders bekijken (en beluisteren). Dat heet FTA. (Free To Air). Je moet er dan ook een (actieve) antenne bij kopen.
Reputatie 7
Badge +28
En @paul.stolk ?

Heb je al een oplossing gekozen? Er zijn best mooie FTA-ontvangers te koop.......
Reputatie 7
Hey @paul.stolk , welkom op het KPN forum. Goed dat je hier om tips en adviezen vraagt. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of je een geschikte ontvanger hebt gevonden 🙂
du als een ontvanger leen DVB-T2 (met HD) van kennis in Alblasserwaard kan ik in Ouddorp met antenne wel tv kijken ?
Reputatie 7
Badge +28
Ja dat kan, maar dan moet je ter plaatse wel even opnieuw zenders zoeken, bij voorkeur via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Is het allemaal duidelijk zo? En weet die kennis al dat die dadelijk een maand zonder TV zit?

Reageer