Beantwoord

12volt digitenne (DVB-2) gebruik in boot of caravan

  • 4 June 2019
  • 11 reacties
  • 1027 keer bekeken

Gisteren ook de vraag gesteld via de telefoon. werd wat geïrriteerd te woord gestaan.
Het zou toch zo moeten zijn als je het apparaat gebruikt waarvoor het is gemaakt boot, caravan e,d,. Met even nadenken ben je al snel bij een 12 v snoertje. ook de cam die niet meer geleverd wordt is jammer. Ze denken dat er een hoop ruimte in een caravan of boot zit om het te plaatsen. Daarnaast heb ik met 100% ontvangst toch storingen en blokken op het scherm. Ik denk dat KPN vaker vragen aan de gebruikers moet stellen en daar op inspelen. Ook de huur van het 2e en 3e kastje á 5 euro is kostbaar. kastje kost in de winkel ongeveer 50 euro. Ik hoop dat de KPN hier wat mee doet.
icon

Beste antwoord door Noordzee 6 June 2019, 21:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @chriszee . Welkom op het forum.
Allereerst erg jammer om te lezen dat je niet het gevoel had dat je serieus te woord werd gestaan. Ik ben er niet bij geweest maar betreur dat de toon in jouw beleving niet professioneel was.
Ik begrijp uit je verhaal dat je niet zo blij bent met de nieuwe vorm van digitenne. Dat kan ik goed begrijpen. Zeker als je tevreden was over de 'oude' variant. In dit topic proberen we uit te leggen wat de reden is van alle veranderingen. Ik hoop dat dat meer inzicht geeft. Gebruik jij digitenne op de boot of in de caravan? Wat voor antenne heb je in gebruik? Ik heb er vertrouwen in dat we samen het ontvangst storingvrij kunnen krijgen. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@chriszee

Het probleem met een 12-volt aansluiting is dat er heel verschillende soorten aansluitingen zijn. Een speciaal kabeltje is te koop in de vakhandel of anders via internet. Je kunt er vanuit gaan dat een overgrote meerderheid van de klanten gewoon gebruik maakt van het 220/230 volt stroomnet.

Wat betreft de storingen:
1/ Ga in het menu is terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een opdracht zenders zoeken, maar dan via uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe een software-update indien daar om gevraagd wordt.

En verder natuurlijk je antenne. Erwin vraagt hierboven al wat je nu voor antenne gebruikt. Tegenwoordig zijn er betere antennes op de markt dan de types van jaren geleden.....
Reputatie 7
Badge +28
@chriszee

Heb je al een goede ontvangst na het toepassen van bovenstaande tips? We hebben nog geen antwoord van jou op de vraag wat je nu voor antenne gebruikt.
"even" snel wat eerdere berichten hier over opgezocht :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/lange-voedingskabel-nodig-470708
https://forum.kpn.com/digitenne-12/aansluiting-digitenne-12-volt-plug-stekker-456783
Waardevolle aanvullingen van @KeesYagi en @Noordzee . Zoals je merkt willen we je graag aan storingsvrij Digitenne helpen. Ik hoop dat je ons nog een update stuurt want alleen op die manier kunnen we je verder helpen!
Reputatie 7
Badge +28
@chriszee

Ben je er nog? Wil je even reageren ?

Zou je ook het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Reputatie 7
Badge +28
@chriszee

Je hebt nog niet gereageerd over de vraag welke antenne je gebruikt. Dit is momenteel de beste antenne die KPN levert:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Met deze antenne krijg je minder storingen dan met oudere types.
We hebben niks meer gehoord en ik ga er van uit dat je op dit moment voldoende weet. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
Ik heb een standaard buiten antenne (grijs) die destijds te koop was.
Reputatie 7
Badge +28
Mocht je nog steeds geen goede ontvangst hebben (na het doorlopen van mijn tips uit mijn eerste reactie), adviseer ik jou om de nieuwe Funke V5 antenne te gebruiken.

@Erwin_ wil jou die vast opsturen, maar dan moet je wel je profiel in dit forum even vullen.
Hoi @chriszee . Mocht je dat op prijs stellen kan ik inderdaad een nieuwe antenne voor je regelen. Deze hebben, mits goed geplaatst, vaak een beter ontvangst dan de verouderde antennes. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig, zoals @Noordzee al aangeeft.