4e Digitennekastje in 6 jaar

• 27 mei 2013
  • 1 reactie
  • 5560 keer bekeken

Ben ik de enige of hebben meer mensen al meerdere Digitennekastjes versleten???

In 6 jaar tijd heb ik er al 4 gehad en ben nu toe aan de 5e. Bij mijn huidige (RE 2100T) begint het beeld te stotteren en loopt het geluid geregeld achter op het beeld. Na het kastje even uit en weer aan te zetten verbeterd het beeld even maar na een tijdje wordt het snel weer vervelend om naar te kijken.

Mijn 2e televisie met insteekkaart werkt al 6 jaar zonder problemen op het zelfde antenne signaal. (Ik heb 1 buitenantenne in de nok van de zolder hangen en een DBV-t signaalsplitter die het signaal verdeeld naar mijn tv's.) Wissel ik het kastje uit voor een nieuwe (bij beiden staat de antenne spanning uitgeschakeld omdat de splitter de spanning voor de antenne verzorgd) dan werkt het nieuwe kastje direct zonder problemen.

Meer mensen met dit probleem? Heeft iemand een oplossing of een tip voor een ander type kastje dat van betere kwaliteit is?

Ook eigenaardig...

Omdat ik bij Telfort een digitaal TV abonnement heb zou ik Digitenne er gratis bij krijgen. Je betaald alleen de huur voor het kastje. Laat ik nou geen kastje huren maar altijd de kastjes aangeschaft hebben... Kan KPN dit in hun administratie niet zien?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Vverloop,

Ik begrijp uit je bericht dat je een tv-abonnement bij Telfort hebt. Heb je hiernaast een los Digitenne abonnement bij KPN of is deze gekoppeld aan je Telfort abonnement?

In dat laatste geval zal je namelijk contact met Telfort op moeten nemen omdat zij je service provider zijn. Ook voor de actie die je beschrijft zou je contact met hen kunnen zoeken, om te zien of dit voor je geregeld kan worden.

Indien je een apart Digitenne abonnement bij KPN hebt en gebruik maakt van een koop tuner, dan kun je ervoor kiezen om een nieuwe te kopen bij een elektronicazaak of via Marktplaats. KPN verkoopt zelf namelijk geen Digitenne tuners meer, we verhuren ze alleen nog i.c.m. een abonnement.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reageer