Beantwoord

5v buiten antenne. Werkt deze nu niet meer op de nieuwe ontvanger?

  • 20 February 2019
  • 12 reacties
  • 1018 keer bekeken

Reputatie 1
Heb vandaag de nieuwe ontvanger binnen gekregen van KPN. Zit op de camping in Nunspeet en had een oude ontvanger met een kaart en een buiten antenne. Met een signaal versterker (konig) gisteren weer voor het eerst de tv aangesloten. En ja hoor geen beeld op de oude ontvanger. Alles na gelopen maar alles zat goed. Helaas toch maar KPN gebeld. En deze vertelde dat het signaal om is gegaan en dat de oude ontvanger niet meer werkte. En daar voor heb ik vandaag een nieuwe gekregen op mijn huis adres 1424 maar ik zit op 8072 ( camping) dus in vanavond daar heen en op nieuw de boel aansluiten. Volgens de gebruiksaanwijzing helemaal een makkie. Maaaaaaaar waar staat er in het menu dat ik de 5 volt kan uit schakelen. Nergens dus te vinden. Mijn kabel van uit de caravan naar de antenne is bijna 20 MTR lang en had altijd perfect beeld. maar nu is het zeer teleurstellend. ik heb zo’n idee dat ik weer aan een nieuwe antenne moet. Is er een genie die mij hier uitsluitsel over kan geven voordat ik weer een antennen haal van dik 100€ en dat kon met een paar jaar weer met een ander systeem komt.

AUB help

alvast bedankt Marcel👍
icon

Beste antwoord door Marcel vd Kuijl 23 February 2019, 12:18

Bekijk origineel

12 reacties

Op de nieuwe ontvangers zxv7200 en rbx2800 is de 5 volt antennevoeding niet uit te schakelen. Ik begrijp dat je de antenne v5 hebt, die heeft juist die voeding nodig. De v5 antenne is juist aanbevolen voor het ontvangen van de nieuwe signalen.
Kan je door het gebruik van een aparte antennevoeding juist de 5 volt van de ontvanger missen als kiespijn dan kun je een zogenaamde mantelstroomfilter aankopen en toepassen,
Reputatie 7
Hallo Marcel vd Kuijl, welkom op het KPN forum. En, gefeliciteerd met je nieuwe Digitenne tuner. Jouw regio is op 12 februari succesvol omgezet naar DVB-T2, je kunt vanaf nu genieten van HD-beeldkwaliteit.

Goeie tip van Peter! Is dat wat voor jou? 🙂
Reputatie 1
Vandaag net terug van de camping. Nog steeds geen beeld. ben bang dat ik deze antenne niet meer kan gebruiken. Heb vandaag iemand van de helpdesk gesproken en die zalmer voor zorgen dat ik een nieuwe antenne eerdaags krijg. Zijn er nog beperkingen aan de langtenvan de kabel van af de ontvanger naar de antenne. De onderstaande antenne vorig jaar gekocht maar deze kan ik dus naar de schroot brengen.
ik ben er nu klaar mee en van af nu ga ik de antenne, kabel, koppelingen vervangen. Heeft iemand nig tips voor een goed T2 buiten antenne? En wat voor 50Ohm draad moet ik gebruiken?


Oh AAAH.
De ontvangers van KPN zijn alleen geschikt voor actieve antenne's zoals deze.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?pos=306
Deze zal je toegestuurd worden echter zonder de buitenmontageset. Die zit er niet standaard bij.
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Zit je in de buurt van Duitsland? Dan kun je de harkantenne nog wel op een TV gebruiken die T2 HEVC heeft. Voor NPO en Duitse zenders.

Zijn er nog beperkingen aan de langtenvan de kabel van af de ontvanger naar de antenne.

We hadden laatst iemand op een camping in Zeeland die de antenne op 15 meter hoogte had. Dan was de kabel dus al langer dan die 15 meter lijkt me.
Reputatie 1
Goede middag allen.

gisteren de nieuwe buiten antenne gehad van de KPN.
op de hoge mast geplaatst globaal gezet in de richting van de vorige antenne en meteen 100% signaal.

nog nooit zo’n mooi beeld gehad.
nu alleen nog de ontvanger van mijn schoon vader vervangen en dan zijn we weer helemaal gelukkig.
moet ik voor de ontvanger van mijn schoon vader opnieuw contact opnemen met de KPN of gaat dit ook via dit medium.

bedankt voor de goede service☺️
Reputatie 7
Badge +22
nu alleen nog de ontvanger van mijn schoon vader vervangen en dan zijn we weer helemaal gelukkig.
moet ik voor de ontvanger van mijn schoon vader opnieuw contact opnemen met de KPN of gaat dit ook via dit medium.

bedankt voor de goede service☺️

Wat fijn dat je mooi beeld hebt, goed om dat te lezen, om de antenne te vervangen van je vader kun je wachten tot er hier een KPN moderator reageert, of even met KPN chatten kan ook, of bellen: 0800 - 04 02
Voor het vervangen van je schoonvaders ontvanger kun je de tool op de website van KPN gebruiken (wel met zijn gegevens uiteraard 😉 ). Zie hier de button direct apparatuur omruilen.
Mogelijk werkt 't niet als je thuis internet van kpn hebt, want dan zet ie de tool direct op jouw klantnummer.

Dan zijn chatten, bellen, via dit forum (moderator @Nadia ), of via het internet van je schoonvader (bij hem thuis) nog opties.

nog nooit zo’n mooi beeld gehad.

Ik verheug me ook erg op het beeld. Dan wsl eindelijk ook optimale beeldkwaliteit gelijk aan wat de omroepen aan de providers leveren. Via kpn I-TV is het noodgedwongen wat geknepen.
Hier is 't echter pas juli met de omzetting ... 😪
Reputatie 1
Nog even volhouden PeterG, het is de moeite waard.



Antenne een kwart slag draaien en al je zorgen zijn voorbij.
DVB-Tx heeft verticale polarisatie.
Antenne een kwart slag draaien en al je zorgen zijn voorbij.
DVB-Tx heeft verticale polarisatie.

Das wel héél scherp, @KeesYagi Kudo's
Reputatie 7
Badge +22

Antenne een kwart slag draaien en al je zorgen zijn voorbij.
DVB-Tx heeft verticale polarisatie.

En van mij ook een Kudo @KeesYagi! Heel scherp! Dat deze DVB-T2 (HD) aankan dat is mooi! 😉
Reputatie 7
nog nooit zo’n mooi beeld gehad.
Yay!! 😍 bedankt voor de terugkoppeling Marcel.

nog de ontvanger van mijn schoon vader vervangen en dan zijn we weer helemaal gelukkig.
moet ik voor de ontvanger van mijn schoon vader opnieuw contact opnemen met de KPN of gaat dit ook via dit medium.

bedankt voor de goede service


Dat kan hier, maar de snelste weg is via de tool of klantenservice. Bedankt Peter en Dennis voor de info, kuddos van mijn voor jullie 🙂

Heeft schoonpapa al een nieuwe tuner? Als je het graag via mij wilt omruilen heb ik de gegevens van je schoonvader nodig. Deze gegevens (postcode + huisnummer, naam contractant en mobielnummer) kun je in je persoonlijke forumprofiel zetten. Ter verificatie vraag ik je ook de laatste 3 cijfers van het IBAN van de contractant te vermelden.

Reageer