Beantwoord

Aansluiten Digitenne lukt niet. Foutcode 8888

  • 6 April 2019
  • 4 reacties
  • 181 keer bekeken

aansluiten van de nieuwe digitenne lukt niet.
steeds 8888, het blijft sneeuwen.. heb alles goed aangesloten.
cas nummer: ***

ook de gekleurde stekkers gebruikt.

wie helpt......

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid, CAS ID verwijderd vanwege privacy

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 April 2019, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Peter,

Foutcode 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel.

Kom je er niet uit met deze instructie?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je beter niet in het bericht zelf zetten.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Peter, welkom op het forum! Ik heb even gekeken naar je ontvanger en ik zie dat deze nog niet geactiveerd is. Dus ik ga ervan uit dat het nog niet gelukt is. Zorg dat je de kabels goed inplugt, en dat de antenne een goed signaal kan ontvangen. Je zou dan in ieder geval een menu moeten gaan zien (dat is wat de 8888 aangeeft). Als dat niet zo is, kijk op je afstandsbediening naar een knop voor het invoerkanaal. Dit is vaak AV, source of een icoon van een vierkant met een pijl erin. Druk daar een aantal keer op en kijk of je beeld krijgt.

Om de ontvanger goed te activeren moet hij minimaal een uur aanstaan. Als het nog niet lukt, vul dan je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik je verder.
Bij sneeuw staat je tv op de Coax ingang. Z'n eigen tuner dus. Die wordt bij Digitenne niet gebruikt.

Bij de nieuwe ontvangers gaat je tv echter NIET meer AUTOMATISCH naar de scart-ingang (of hdmi ingang). Zet je tv dus zelf op die ingang (scart of hdmi met de afs.bed. v.d. tv zelf) en je zult het opstartscherm van de ontvanger zien. Want dat geeft ie weer als er 8888 in de display staat. Dat is nml géén foutmelding.

Met een niet geactiveerde ontvanger kan je sowieso wél NPO zien. En alle zenders instellen.
Reputatie 7
Badge +28
En @peter r,

Heb je al beeld? Is de foutcode verdwenen?